سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون‌دلاری بر استارت‌آپ‌های پیشتاز منطقه منا
پیشرفت در شرایطی چالش‌برانگیز؛ ۸

سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون‌دلاری بر استارت‌آپ‌های پیشتاز منطقه منا

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

به تازگی تمرکز سرمایه‌گذارهای منطقه منا روی تکنولوژی‌های پیشرفته افزایش پیدا کرده است و شرکت «شرکای سرمایه‌گذار خاورمیانه»، به میزان ۲۵۰میلیون دلار در این ناحیه روی تکنولوژی‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده است.

نوپانا: شروع یک کسب‌وکار جدید در خاورمیانه و شمال آفریقا که تحت عنوان «منا» نیز شناخته می‌شود یکی از سخت‌ترین کارهای حال حاضر دنیاست. محیط اقتصادی چالش برانگیز، بعضا نبود استعداد‌های محلی و همچنین پیچیدگی‌های سیاسی این منطقه باعث شده‌اند که کارآفرینی در منا سختی‌های بسیاری داشته باشد. با این حال هر سال شاهد این هستیم که هزاران کارآفرین در این منطقه فعالیت خود را شروع می‌کنند تا تاثیری روی اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا داشته باشند.

به تازگی تمرکز سرمایه‌گذارهای منطقه منا روی تکنولوژی‌های پیشرفته افزایش پیدا کرده است و شرکت «شرکای سرمایه‌گذار خاورمیانه» ۲۵۰میلیون دلار را در این ناحیه روی تکنولوژی‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده است. در ادامه تعدادی از کارآفرین‌های منا که تاثیری جهانی دارند را معرفی می‌کنیم:

ـ «میکر برین» در بیروت برای مدتی است که سعی دارد، ابزارهای تعاملی و بسته‌های آموزشی را وارد صنعت اسباب‌بازی کودکان در منطقه منا کند. در اصل پلتفرم طراحی شده توسط میکر برین به شما اجازه می‌دهد که اسباب‌بازی خود را با توجه به خواسته‌هایتان طراحی کنید. بنیان‌گذاران این کمپانی اعتقاد دارند که میکر برین می‌تواند در آینده تبدیل به لگوی دنیای دیجیتال شود.

ـ در شرایطی که رشد استارت‌آپ‌های نوآورانه در زمینه تکنولوژی‌های سلامت منفی شده است، وضعیت در منطقه منا کاملا متفاوت است. کمپانی دموکرانس که در امارات متحده عربی کار خود را شروع کرده است، سعی دارد با استفاده از تکنولوژی هوشمند تلفن همراه، بیمه سلامت را برای تمامی افراد کم درآمد جامعه که به این امکان دسترسی ندارند، فراهم کند. میشل گروسو، بنیان‌گذار این استارت‌آپ متوجه شده است که کمپانی‌های بیمه قادر به رساندن خدمات خود به کاربرها نیستند و از همین ضعف استفاده کرده است تا تکنولوژی مورد نیاز را در اختیار تمامی مردم قرار دهد.

این استارت‌آپ مثال خوبی از نمونه‌هایی است که می‌توانند از ضعف تکنولوژی یا نبود نوآوری در حوزه‌های دیگر استفاده کنند.

ـ «مدی» یکی دیگر از استارت‌آپ‌های این منطقه است که کار خود را در قطر آغاز کرده است و هدف ایجاد رابطه‌ای درست میان پزشک و بیمار را دنبال می‌کند. این شرکت پلتفرمی را طراحی کرده است که طی آن پزشک و بیمار بدون هیچ محدودیت و مشکلی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آمارها نشان می‌دهند که تعداد زیادی از ساکنان قطر دسترسی مستقیمی به پزشک‌ها ندارند و مدی کمک واضحی به حل شدن این موضوع کرده است.

اطلاعات به‌دست آمده حتی نشان از این دارد که تنها ۳۰درصد مراکز پزشکی و پزشک‌ها در قطر وبسایت دارند و سازندگان مدی همین موضوع را برای راه‌اندازی استا‌رت‌آپ خود هدف قرار داده‌اند.

منبع 

برچسب‌ها: مناکارآفرینیصنعتاستارت‌آپجنگ اقتصادیخاورمیانهشمال آفریقا
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.