بطری هوشمندی که خود را تمیز می‌کند!
بطری تصفیه‌کننده آب کوارتز؛ ۸

بطری هوشمندی که خود را تمیز می‌کند!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ کوارتز بطری‌ تولید کرده است که با استفاده از اشعه فرابنفش، خود را پاک و آب داخل خود را تصفیه می‌کند.

نوپانا: همه انسان‌ها دوست دارند در طول روز آب بیشتری بنوشند و پلاستیک کمتری مصرف کنند. بطری‌های معمولی برای نگهداری آب، پس از مدتی به شدت بو می‌گیرند و اصلا بهداشتی نیستند. همچنین تمیز کردن بطری‌های معمولی سخت است و نمی‌توان از رشد میکروب‌ها در آن‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش نوپانا، استارت‌آپ کوارتز (QUARTZ) برای حل این مشکلات، بطری‌ تولید کرده است که با استفاده از نور فرابنفش خودش را تمیز و آب داخل خود را تصفیه می‌کند. با لمس درب بطری نور UV تابیده می‌شود و بعد از یک دقیقه آب داخل بطری تصفیه می‌شود.

این بطری به مدت ۲۴ ساعت آب داخل بطری را سرد و ۱۲ ساعت گرم نگه‌ می‌دارد؛ همچنین از طریق (USB) شارژ می‌شود و بعد از هر بار شارژ تا ۲ ماه می‌توانید از بطری استفاده کنید.

طبق تحقیقات این استارت‌آپ، در هر دقیقه بیش از یک میلیون بطری پلاستیکی به طبیعت اضافه می‌شود و متاسفانه این رقم رو به افزایش است. با این تعداد بطری پلاستیکی می‌توان بیش از دوبار کل خط استوا روی کره زمین را پوشاند. بطری هوشمند کوارتز می‌تواند راه حل مناسبی برای کاهش این آمار باشد.

(همچنین ببینید: آمازون، کاربران خود را با واقعیت افزوده شگفت‌زده کرد

برچسب‌ها: بطری آبکوارتزاستارت‌آپویدئوکستفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.