مدیران میلیونر، چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنند؟
سه عادت مدیریت زمان مشترک در افراد موفق؛ ۸

مدیران میلیونر، چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

رمز موفقیت مدیران میلیونر موفق در این نکته است که نه‌تنها موثر، بلکه بهینه عمل می‌کنند.

نوپانا: چندین سال پیش من تحقیقی بین‌المللی درباره‌ بیش از ۲۰ هزار راهبر و صاحب کسب‌وکار در سراسر جهان انجام دادم. بسیاری از کارآفرینانی که با آن‌ها مصاحبه کردم میلیونر بودند؛ بیشتر به‌خاطر ایده‌های هوشمندانه‌شان، سخت‌کوشی و عادت‌های مدیریت زمان.

بله درست خواندید! این افراد بزرگ، موفق بودند چون‌ می‌دانستند چگونه نه‌فقط موثر بلکه بهینه هم باشند. در این مطلب سه عادت مدیریت زمان مشترک را بین بیشتر میلیونرهای کسب‌وکارهای کوچک می‌خوانید.

عادت ۱: روی درختان تمرکز می‌کنند، نه روی جنگل

بیشتر کارآفرینان خیلی موفق که با آن‌ها مصاحبه کرده‌ام، عادت داشتند که پروژه‌ها و اهداف بزرگ خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنند. این کار به آن‌ها کمک کرده بود تا سریع‌تر و راحت‌تر عمل کنند، درحالی‌که هم‌زمان باعث می‌شد کمتر حس کنند که کلی کار روی سرشان ریخته است.

از خود بپرسید: در حال انجام چه پروژه‌ بزرگی هستم یا می‌خواهم انجام دهم؟ چگونه می‌توانم این پروژه را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنم که مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد؟

عادت ۲: برای کارهایی که تکمیل می‌کنند حس مثبتی دارند

بیشتر افراد تا آخرین قدم مانده به تکمیل یک هدف یا کار بزرگ اصلا احساس اتمام، رضایت یا انجام کاری مفید ندارند. اما صاحبان کسب‌وکار موفقی که من با آن‌ها مصاحبه کرده‌ام، این‌گونه نبودند. در عوض، آن‌ها برای هر اقدامی که به سرانجام می‌رساندند، احساسی خوب و اشتیاق داشتند؛ فارغ از اینکه کاری که انجام داده‌اند، چقدر بزرگ به‌نظر می‌رسید.

آن‌ها قبل از رونمایی کارشان، زمانی‌که ۱۰۰ درصد کار به‌پایان رسیده بود، منتظر اتفاق خاصی نبودند و به‌جای آن، در تمام طول مسیر با به رسمیت‌شناختن و جشن گرفتن برای دست‌یافتن به اهداف‌شان، باانرژی به حرکت خود ادامه دادند.

از خود بپرسید: برای انجام یک پروژه چه میزان پیشرفت داشته‌اید که به‌خاطرش کاملا از خود قدردان نبوده‌اید؟

زمان‌بندی از عادات کلیدی میلیونرها است

عادت ۳: متعهد به زمان‌بندی کارها و مدیریت زمان هستند

افراد خیلی موفق عادت دارند از برنامه‌ زمانی استفاده کنند تا هیچ‌وقت چیزی را به‌تعویق نیندازند. در تعریف ساده، یک برنامه‌ زمانی روشی برای اختصاص بلوک‌های زمانی برای انجام کارهایی است که باید انجام بدهید. بسیاری از میلیونرهایی که با آن‌ها مصاحبه کرده‌ام برای کسب قدرت زمان‌بندی و ساخت یک برنامه‌ زمانی کاری از این سه مرحله‌ ساده استفاده می‌کردند و به شما هم توصیه می‌کنیم طبق آن عمل کنید:

زمان‌های قدرت خود را شناسایی کنید. هر کس در مقاطعی افت‌وخیزهایی در وضعیت انرژی، توجه و تمرکز خود دارد. با دانستن و درک الگوهای انرژی خود می‌توانید یک برنامه‌ زمانی بسازید که از افت‌وخیزهای شخصی شما استفاده‌ مفید کند.

برای انجام کارها بلوک‌های زمانی کنار بگذارید. زمان‌های قدرت خود را در ذهن داشته باشید. در تقویم روز، مدت‌زمانی خاص را برای انجام موردی مشخص، تعیین کنید. مقاطع زمانی که بیشتر میلیونرها استفاده می‌کردند، بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه بود و خیلی‌ها هر چند ساعت ۱۰ دقیقه را برای استراحت استفاده می‌کردند تا به مغزشان فرصت پردازش اطلاعات بدهند و با ذهن و جسمی تازه به کارهای بعدی بپردازند.

در آخر، برنامه‌ زمانی خود را فقط در ذهن خود درست نکنید، بلکه آن را بنویسید. چه از یک دستیار دیجیتال شخصی استفاده کنید یا از یک برنامه‌ تقویم یا از یک دفترچه‌ سفید کهنه، داشتن یک نسخه‌ نوشته‌شده از برنامه‌ زمانی، امری کلیدی است.

از خود بپرسید: کدام‌یک از کارهایی که قرار بر انجامشان است و باید پنجره‌ زمانی برای آن‌ها مقرر کنم، فقط در ذهن خود ثبت کرده‌ام؟

اگر فکر می‌کنید این عادات برای موفقیت ساده‌تر از چیزی هستند که واقعیت داشته باشد، در نظر داشته باشید که بیشتر افراد می‌دانند انجام چه چیزی لازم است و حتی به چگونگی انجام آن آگاه هستند. چیزی که اغلب وجود ندارد عادت‌ها یا نظم لازم برای انجام آن کار در بهترین روش ممکن است. به این بیندیشید که شما تا میلیونرشدن فقط به‌اندازه‌ چند عادت مدیریت زمانی کوچک فاصله‌ دارید.

(همچنین بخوانید: زندگی موفق از دید افراد موفق)

منبع

برچسب‌ها: زمان‌بندیاولویت‌بندیبرنامه‌ریزیکسب‌و‌کارمدیریتراهبری کسب‌وکارمدیریت زمان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.