هشت صنعتی که در سال ۲۰۱۸، ترند خواهند شد
پیش‌بینی عملکرد صنایع رو‌به‌رشد؛ ۸

هشت صنعتی که در سال ۲۰۱۸، ترند خواهند شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۵:۰۰ | ۱۱ دقیقه

بسیاری از حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، از پزشکی گرفته تا بازاریابی و انرژی، خود را برای پیشرفت هرچه بیشتر در سال ۲۰۱۸ آماده می‌کنند. در این مطلب از هشت صنعت ترند در سال میلادی آینده خواهیم گفت.

نوپانا: دنیای امروز، دنیای تغییرات و نوسانات است. تحولات جدید در حوزه‌های اجتماعی و فناورانه به این معنی است که ما شاهد رشد نوآوری در بسیاری از صنایع مختلف هستیم. اگر شما هم در مورد شروع یک کسب‌وکار یا تغییرشغل فعلیتان فکر می‌کنید یا اگر صرفا دوست دارید با پیشرفت‌های جدید دنیا هم‌قدم باشید، به هشت صنعتی که روندهای جدید سال ۲۰۱۸ هستند، توجه کنید:

واقعیت مجازی

آیا واقعیت مجازی، مرز بعدی تکنولوژی است؟ بسیاری از متخصصان چنین فکر می‌کنند و البته دلایل خوبی هم برای آن دارند. لوازم و تجهیزات واقعیت مجازی (VR) از سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شدند؛ اما در همین مدت کوتاه، محبوبیت زیادی پیدا کردند. هدست‌ واقعی مجازی در لیست ابزارهای محبوب بسیاری از گیمرها دیده می‌شود. انتظار می‌رود درآمد حاصل از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR) در سال ۲۰۱۸ تا ۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کند و تا پایان سال ۲۰۲۱ به حدود ۷۵ میلیارد دلار برسد.

واقعیت مجازی یک میدان باز با پتانسیلی بسیار بالا است. بنابراین سخت است که پیش‌بینی کنیم چه صنایعی تحت تأثیر توسعه‌ آن قرار خواهند گرفت. اگر تقاضای بدیهی گیمرها را کنار بگذاریم، این فناوری در زمینه‌های بهداشت و درمان، آموزش شغلی، آموزش‌وپرورش، بازاریابی دیجیتال و تست‌های ایمنی کاربردهای بالقوه‌ای دارد. گرچه قیمت بالای فناوری‌های VR و AR به این معنی است که هنوز هم بسیاری از مصرف‌کنندگان به آن دسترسی ندارند؛ ولی شکی نیست که این روند در آینده تغییر خواهد کرد.

آیا درنهایت مردم به‌جای گوشی‌ هوشمند از هدست‌ واقعیت افزوده استفاده می‌کنند؟ زمان پاسخ این سؤال را به ما می‌دهد.

(همچنین بخوانید: چاپگرهایی که دنیای سه‌بعدی آینده را خلق می‌کنند)

تعطیلات خانوادگی داوطلبانه

برای برخی از افراد، تعطیلات فقط فرصتی برای دور شدن از زندگی روزمره نیست، بلکه موقعیتی است که می‌توان به بهبود جهان کمک کرد. صنعت «گردشگری آزاد یا Voluntourism» به‌وسیله‌ی گردشگرانی که می‌خواهند به جهان خدمت کنند، تعریف می‌شود. شرکت‌هایی مثل (Peace Corps) با برنامه‌هایی از قبیل دیسکاوری, این امکان را برای افراد و خانواده‌ها فراهم می‌آورند که سفرهای داوطلبانه‌ هدفمندی (به مدت ۲ هفته) داشته باشند و خدمات خود را در زمینه‌های مختلف، باهدف بهتر کردن زندگی جهانی، ارائه کنند. صنعت گردشگری آزاد به‌سرعت در حال پیشرفت است. با در نظر گرفتن ترجیحات جوانان امروز و همچنین رواج هر چه بیشتر دورکاری، این سفرها در آینده‌ای نزدیک رقیب سرسخت تعطیلات سنتی خواهند شد.

انرژی‌های سبز

انرژی‌های تجدید پذیر هنوز نتوانسته‌اند کاملا جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند؛ ولی بی‌شک چنین روزی فرا خواهد رسید. در طول ۱۰ سال گذشته صنعت انرژی سبز در آمریکا رشد مداومی داشته است و شرکت‌های مطرحی هم در اروپا و چین فعالیت‌های چشمگیر خود را به جهان نشان داده‌اند. در سال‌های آینده انرژی سبز برای بسیاری از مردم به بخش اصلی و مقرون‌به‌صرفه‌ زندگی تبدیل می‌شود. اتومبیل‌های الکتریکی و سقف‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی، نمونه‌هایی از این خدمات هستند.

از طرف دیگر، انرژی‌های تجدید پذیر یک منبع خوب شغلی هم به شمار می‌روند؛ چنانکه در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲.۷ میلیون نفر فقط در کشور آمریکا در این صنعت شاغل بوده‌اند. با ساخته‌ شدن کشتزارهای بادی و خورشیدی، یک موقعیت شغلی جدید به ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر برای افرادی که در معادن فسیلی مشغول به کارند، مهیا می‌شود. آمار مشاغل انرژی سبز در سراسر جهان به ۹.۸ میلیون نفر می‌رسد.

Green Energy

هواپیمای بدون سرنشین

پهپادها نخستین بار به‌عنوان یک فناوری نظامی مورد استفاده قرار گرفتند و هنوز هم مهم‌ترین کاربردشان در برنامه‌های نظامی و امنیتی است. ولی از آنجا که هواپیماهای بدون سرنشین به‌مرور هم پیچیده‌تر می‌شوند و هم به‌صرفه‌تر، می‌توان انتظار داشت که محدوده‌ خدماتشان تا صنایع دیگری نیز گسترش پیدا کند. کاربرد این فناوری در ساخت‌وساز، سینما، آتش‌نشانی و کشاورزی محرز است.

به‌علاوه آن‌ها می‌توانند به‌صورت ریموت آتشفشان‌ها و مناطق سیل‌زده را مورد بازدید قرار دهند، محصولات را به‌طور موثر بررسی کنند و حتی بسته‌های سفارشی را تحویل دهند. شاید اگر قیمت این فناوری کاهش پیدا کند، تعداد بیشتری از مردم آن‌ها را برای مقاصد شخصی خریداری کنند.

Drones

تکنولوژی‌های حمل‌ونقل

آیا حاضرید سوار اتومبیل‌های خودکار بدون راننده شوید؟ اتومبیل‌های خودکار بدون راننده بیشتر به داستان‌های علمی تخیلی شبیه‌اند؛ ولی در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان مهم خودرو و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در حال‌ توسعه‌ این فناوری هستند. در سال ۲۰۱۵ شرکت تسلا هدفی برای اتمام اتومبیل‌های خودران خود تا سال ۲۰۱۸ تعیین کرد. طی چند دهه‌ی آینده قطعاً شاهد حرکت اتومبیل‌های خودکار در جاده‌ها خواهیم بود و شاید روزی این فناوری به یک عرف تبدیل شود.

(همچنین بخوانید: تکنولوژی چه زمانی جاده‌ها را بدون تصادف خواهد کرد؟)

Mobility Technology

بیوتکنولوژی

بیوتکنولوژی در دهه‌ ۷۰ میلادی، از فصل مشترک زیست‌شناسی و تکنولوژی به وجود آمد. بیوتکنولوژی پتانسیل حل مشکلات مختلفی در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و صنعتی دارد و همچنان که این صنعت رشد پیدا می‌کند، پتانسیل‌های آن‌هم افزایش می‌یابند.

در حال حاضر بیوتکنولوژی در زمینه‌های رفع مشکلات موجود در تکنولوژی‌های جدید احیاکننده پزشکی، کمک به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مثل آلزایمر و سرطان‌ها و همچنین بهبود محصولات کشاورزی فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۱۸ ممکن است شاهد پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی در این عرصه باشیم که می‌تواند زندگی مردم سراسر جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

Biotechnology

بازاریابی محتوا

امروزه بدون در نظر گرفتن بازاریابی محتوا، صحبت کردن از بازاریابی غیر ممکن است. بازاریابی محتوا بخش جدایی‌ناپذیر بازاریابی دیجیتال است و در کنار سئو، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی قرار می‌گیرد. این محتوای اصیل است که برند شما را تعریف می‌کند، خریداران جدیدی را به سمت شما جذب می‌کند و وفاداری مشتریانتان را تضمین می‌کند. رشد بازاریابی محتوا به این زودی متوقف نمی‌شود و نه‌تنها در سال ۲۰۱۸، بلکه در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت.  

همان‌طور که صنعت بازاریابی محتوا رشد می‌کند، بازاریابان راه‌های جدیدی برای بهتر دیده شدن محتوای خود می‌یابند.

پیش‌ازاین کافی بود شرکت‌ها یک وبلاگ یا وب‌سایت داشته باشند؛ ولی در سال ۲۰۱۸، پیچیدگی، ظرافت و خلاقیت محتوا است که برنده‌ بازی را تعیین می‌کند. برای مزیت پیدا کردن در این بازار رقابتی، شرکت‌ها باید مثل ناشران رسانه‌ای فکر کنند. این امر به معنی فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی است که پیش روی آژانس‌های بازاریابی محتوا و تیم‌های خلاق دورکار قرار می‌گیرد.

منبع

برچسب‌ها: صنعتفناوریتکنولوژیواقعیت مجازیانرژی پاکخودروهای خودرانبازاریابی محتوابیوتکنولوژی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.