چگونه در دوره پرفشار کارآفرینی، آرامش خود را از دست ندهیم؟
اسیر استرس نشوید؛ ۸

چگونه در دوره پرفشار کارآفرینی، آرامش خود را از دست ندهیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

یک کارآفرین برای موفقیت در زندگی حرفه‌ای خود باید بتواند احساسات خود را کنترل کند؛ به این منظور، راهکارهایی وجود دارند که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نوپانا: زندگی کارآفرینان همواره با تنش و اضطراب همراه است. قطعا مهم‌ترین چیزی که این افراد در زندگی می‌خواهند آرامش است. هرچند این کار گاهی اوقات غیرممکن می‌شود.

به گزارش نوپانا، یک کارآفرین برای موفقیت در زندگی حرفه‌ای خود باید بتواند احساسات خود را کنترل و آرامش خود را حفظ کند. برای کنترل احساسات راهکارهایی وجود دارند که در این نوشتار به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

بدبین نباشید

از کاه کوه نسازید. سعی کنید شرایط را همان‌طور که هست ببینید نه همان‌طور که می‌پندارید. شما به عنوان یک مدیر و کارآفرین باید جوانب هر اتفاق را به درستی و واقع‌بینانه بسنجید و بررسی کنید. نتایج این بررسی‌ها ممکن است فاجعه‌بار باشند اما بدانید همیشه راه‌ حلی از مخمصه وجود دارد. بنابراین خود را درگیر جزئیات بیهوده نکنید زیرا همین جزئیات هستند که مسائل را بزرگ جلوه می‌دهند.

قبل از سخن گفتن بیاندیشید

هنگام مواجه با مشکلات و سختی‌ها سعی کنید ابتدا مسائل را به تنهایی بررسی کنید و آن‌ها را با دیگران در میان نگذارید زیرا با در میان گذاشتن این مسائل با اطرافیان و یا نزدیکان، آن‌ها را دچار تنش می‌کنید. این تنش از کنترل شما خارج می‌شود و منجر به مسائل پیچیده‌تری می‌شود. سعی کنید تا جایی که می‌توانید مسائل را به تنهایی مورد بررسی اولیه قرار دهید و نتایج را با دیگران مطرح کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچگاه مسائل و مشکلات خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک نگذارید. این کار نقاط ضعف شما را به دشمنان احتمالیتان نشان می‌دهد.

یک محیط آرام ایجاد کنید

سعی کنید یک محیط آرام برای خود درست کنید. برای مثال وقتی ذهنتان مشغول است قبل از اینکه به خانه بروید کمی در ماشین بنشینید نفس عمقی بکشید تا آرام شوید. اگر موسیقی‌ای شما را آرام می‌کند به آن گوش دهید. این کارها را برای خود به عادت تبدیل کنید تا کسی را به‌خاطر حال بد و ذهن درگیرتان اذیت نکنید.

(همچنین بخوانید: اگر کارآفرینی پرمشغله هستید، این ورزش‌ها را فراموش نکنید!)

برچسب‌ها: کارآفرینیحفظ آرامشاسترساضطرابسبک زندگیروانشناسیکسب‌و‌کارفشار کاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.