استرس کاری را از بین ببرید
کار زیاد، اضطراب را بیشتر می‌کند ۷

استرس کاری را از بین ببرید

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۱۴:۵۲ | ۴ دقیقه

تاثیر استرس در محیط کار و راه‌هایی برای غلبه بر آن

نوپانا: چگونه می‌توان استرس کار را از خود دور کرد؟ چگونه می‌توان روی دیگران تاثیر مثبت گذاشت؟

اغلب مردم برای پیشرفت بیشتر در کار و زندگی، استرس زیادی را تجربه می‌کنند. اگر این الگوی غلط متوقف نشود، مشکلات بزرگ‌تری گریبان‌گیر فرد خواهد شد.

استرس زیاد توانایی را از بین می‌برد و اگر راه‌های کاهش آن را ندانید، کسب‌وکار و حتی زندگی شخصی شما با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

در زمان حال زندگی کنید

به مشکلات گذشته بی‌اعتنا باشید و تا حد ممکن فکر خود را در زمان حال نگه دارید. باید خواسته‌ها و اشتیاق خود را روی مسائل «امروز و اینجا» متمرکز کرد. مشکلات روزمره کاری به‌ اندازه کافی برای شما استرس دارد و لازم نیست خود را بیش از حد درگیر مشکلات گذشته و آینده کنید.

زندگی در زمان حال، به معنی فراموش کردن گذشته و آینده نیست. بلکه به این معنی است که اجازه ندهید گذشته و آینده، زمان حال شما را کنترل کنند.

کسانی که همیشه حرف آینده را می‌زنند، کارهای زمان حال را درست انجام نمی‌دهند. زمان سریع می‌گذرد و اگر یاد نگیریم از آنچه بر ما می‌گذرد لذت ببریم، آخر عمر، با پشیمانی از خود می‌پرسید: «زندگی چه بود؟»

آمادگی خود را بالا ببرید

کار زیاد باعث فراموش کردن استرس‌ها نمی‌شود. آمادگی پایین و کار روی تکالیف بی‌معنا مهم‌ترین مواردی هستند که استرس کار را بالا می‌برند.

توانایی و آمادگی خود را بالا ببرید و به طرف کارهایی بروید که دیگران تمایلی به انجام آن‌ها ندارند. این نقطه تمایز شما می‌شود.

بخوانید، تحقیق کنید، تمرین کنید و آماده‌تر شوید. خیلی زود متوجه تاثیر خود روی دیگران خواهید شد و همین استرس شما را کاهش می‌دهد.

هر روز را جشن بگیرید

انجام این کار به شما نیروی عجیبی می‌دهد. هر موفقیت کوچک را جشن بگیرید. بگذارید جشن گرفتن عادت رفتاری شما در همه موقعیت‌های زندگی باشد.

اهمیتی ندارد روزتان بد یا خوب گذشته باشد، حتما می‌توانید حداقل پنج مورد خوشحال‌کننده در آن پیدا کنید. قبل از خواب آن‌ها را مرور کنید و با لبخند بخوابید. اندازه خوشحالی مهم نیست، برای هرچیزی جشن بگیرید.

برچسب‌ها: سلامتفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا