استارت‌آپ‌های ورزشی؛ دریچه‌ای به آرامش و سلامت
فناوری و نوآوری در خدمت سلامتی؛ ۸

استارت‌آپ‌های ورزشی؛ دریچه‌ای به آرامش و سلامت

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

استارت‌آپ‌های ورزشی چطور در تناسب اندام، حفظ آرامش و بالابردن روحیه مشتریان تاثیر می‌گذارند؟

نوپانا: «وقت ورزش ندارم!»؛ این جمله‌ای است که اکثر مردم در دنیای شلوغ و پر رفت‌وآمد امروز بسیار از آن استفاده می‌کنند و از طرفی حفظ آرامش و داشتن روحیه بالا، نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار و زندگی شخصی شما دارد. احتمالا به همین خاطر است که در حوزه فناوری سلامت، بیش از ۲۰۰ شرکت در حال فعالیت هستند و روزانه با تعداد زیادی از ایده‌ها در این زمینه روبه‌رو می‌شویم که سبب بهبود سلامت مصرف‌کنندگان و تناسب اندام آنها می‌شوند.

در این مطلب به معرفی سه استارت‌آپ که در حوزه فعالیت‌های ورزشی فعالیت می‌کنند، می‌پردازیم:

یوگیا (Yoogaia)

«یوگیا» همچون کلاس‌های رایج یوگا است. تصور کنید تمرین یوگا را با راهنمایی یک مربی باتجربه در آرامش اتاق خود، بدون هیچ محدودیتی، انجام دهید. تنها کافی است با انتخاب زمانی مناسب برای ورزش، سیستم را فعال کنید و تمرینات را انجام دهید.

یوگیا، برای نخستین‌بار، کلاس‌های آنلاین یوگا را به‌صورت شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد که از طریق وب‌کم هدایت می‌شوند. برخلاف سایر کلاس‌های آنلاین یوگا، این پلتفرم، جلسات تعاملی برگزار هم برگزار می‌کند و مربی فعالیت شما را به دقت تحت نظر می‌گیرد و می‌تواند به شما در اصلاح حرکات کمک کند. شما نیز می‌توانید از طریق وب‌کم، نحوه درست انجام حرکات را توسط مربی مشاهده کنید.

یوگیا برای نخستین بار در کشور فنلاند راه‌اندازی شد و در حال حاضر کلاس‌های خود را به دو زبان انگلیسی و فنلاندی برگزار می‌کند و در آینده نزدیک، آموزش به زبان‌های اسپانیایی و آلمانی به آن اضافه خواهد شد. این شرکت نخستین مرکز جهانی یوگا را در لندن تاسیس کرد و تصمیم به افتتاح شعبه دوم خود در کشور هنگ‌کنگ دارد.

چک مای لول (Checkmylevel)

برخی افراد در هنگام خستگی به فکر ورزش می‌افتند و این اشتباه بزرگی است. توجه داشته باشید که این کار ممکن است سبب آسیب دیدگی شما شود.

«چک مای لول» آمادگی بدنی و سطح بهبودی ماهیچه‌های شما را ارزیابی می‌کند. چک‌مای‌لول ارزیابی پیش از تمرین را ۳۰ ثانیه پیش از شروع فعالیت و توسط کیت خاصی که شامل یک دستگاه سنجشی و اپلیکیشن موبایل است، انجام می‌دهد.

شما با داشتن اطلاعات کافی از وضعیت بدنی خود، می‌توانید تمرینات مناسب را به درستی انتخاب کنید و از بروز آسیب‌ها و خطرات جلوگیری کنید.

این شرکت در حال حاضر ورزشکاران، تیم‌ها و مربیان بزرگ را هدف قرار داده و موفق به جذب تعدادی از آنها شده است. چک مای لول برای گام‌های بعدی توسعه کسب‌وکار خود، سعی در عمومی کردن این پلتفرم دارد.


مودمتریک (Moodmetric)

«مودمتریک» یک حلقه رابط بسیار مناسب برای اندازه‌گیری میزان آرامش افراد است. هر واکنش احساسی موجب افزایش هدایت الکتریکی پوست می‌شود که می‌تواند به‌راحتی از کف دست و انگشتان اندازه‌گیری شود. مودمتریک این تغییر امپدانس در سطح پوست را دریافت کرده و می‌تواند در درک واکنش‌های احساسی و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

احساسات و عواطف فرد در طول روز ثبت می‌شود و تغییرات ناگهانی در خلق‌وخوی فرد به‌صورت سیگنال‌هایی در اپلیکیشن موبایل قابل مشاهده است. این داده‌ها به صورت گرافیکی ذخیره می‌شوند و قابل مشاهده مجدد هستند. شما با مشاهده این داده‌ها در اپلیکیشن موبایل، می‌فهمید چه زمانی در روز به‌شدت تحت فشار روانی و چه زمانی در آرام‌ترین حالت خود بوده‌اید.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌هایی که دنیای ورزش را متحول کردند)

منبع

برچسب‌ها: sport startupتناسب اندامتکنولوژیاستارت‌آپ ورزشییوگاسلامتاستارت آپ سلامتیاستارت‌آپورزش و سرگرمی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.