اگر پیشنهاد ارتقای شغلی با افزایش حقوق همراه نبود چه کنیم؟
یک تصمیم مهم؛ ۶

اگر پیشنهاد ارتقای شغلی با افزایش حقوق همراه نبود چه کنیم؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۵:۰۰ | ۵ دقیقه

در شرایطی که رییستان از شما قدردانی ‌می‌کند و به شما ترفیع می‌دهد، اما حقوقتان را افزایش نمی‌دهد چگونه باید رفتار کنید؟ در این مطلب می‌خوانیم.

نوپانا: پس از یک دوره کار سخت و شبانه‌روزی که دستاوردهای زیادی را برای شرکت به همراه داشته است به اتاق رئیس فراخوانده می‌شوید و حدس می‌زنید که خبرهای خوبی در راه است. رئیس شرکت با لبخندی به پهنای صورتش می‌گوید: تبریک می‌گویم، شما ترفیع گرفته‌اید. او برای زحماتی که کشیده‌اید، از شما قدردانی کرده و مسئولیت‌های جدید سمت جدیدتان را برای شما شرح می‌دهد؛ اما شما در بین صحبت‌ها متوجه می‌شوید که خبری از افزایش حقوق نیست.

به هرحال اینکه زحمات شما دیده شده است و مورد تقدیر قرار گرفته‌اید، یک نکته مثبت است؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید مسئولیت‌ها و چالش‌های جدیدی را بدون دریافت دستمزد بیشتر قبول کنم؟ بهتر است به جای تصمیم‌گیری احساسی به مکانی آرام مثل یک کافی‌شاپ دنج، سالن آمفی‌تئاتر اداره و... رفته و با استفاده از راهکارهایی که در ادامه این مطلب گفته می‌شود، به قرارداد جدید فکر کنید.

پیش از انجام هرکاری از رئیس‌تان بخواهید وقت کافی را برای فکر کردن در اختیار شما بگذارد. در ادامه دلایلی را که به خاطر آن ترفیع گرفته‌اید، مشخص کنید. این دلایل می‌توانند شامل ایجاد ارزش (نوآوری یا جذب شرکای جدید)، حفظ ارزش‌ها (انجام وظایف اضافی یا معامله بهتر با فروشندگان یا خریداران) یا مهارت‌های منحصربه‌فرد باشد. موفقیت‌های قبلی و تقدیرهایی که از دیگران دریافت کرده‌اید را نیز یادداشت کنید.

بعد از آن حقوق کارکنانی که در سمت پیشنهاد شده مشغول به کار هستند را جمع آوری کنید. برای این منظور می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین یا همکاران و کارکنان شرکت‌های دیگر پرس‌و‌جو کنید. سعی کنید حداقل حقوق سه نفر از کارکنان مرد و سه نفر از کارکنان زن در همان پست را مشخص کنید. با توجه به مسئولیت‌های پست جدید و داده‌های مربوط به حقوق همکاران می‌توانید حقوق درخواستی خود را مشخص کنید.

پس از طی مراحل بالا، حالا زمان برگزاری جلسه با مسئولان شرکت فرا رسیده است. در این جلسه با ارائه شواهد و مدارک مراحل قبل و بیان مثال‌هایی از حقوق افرادی که در سمت‌های مشابه فعالیت دارند، می‌توانید درخواست افزایش حقوق خود را مطرح کنید.  

اگر پاسخ رئیس شرکت به درخواست شما منفی بود از او درباره احتمال افزایش حقوق طی شش ماه آینده سوال کنید. با فرض اینکه مدیرتان با پرداخت دستمزد بیشتر موافقت کند، می‌توانید انتظارات و دغدغه‌هایتان را مطابق میزان افزایش حقوق تنظیم کنید؛ اما اگر پاسخ او بازهم منفی بود، حالا می‌توانید به سراغ سوال ابتدایی بروید: چرا باید مسئولیت‌های جدیدی را بدون دریافت دستمزد بیشتر قبول کنم؟

(همچنین بخوانید: همه چیز در مورد انگیزه و انواع آن)

منبع

برچسب‌ها: افزایش حقوقترفیعکسب‌وکاردرآمدارتقای شغلیدستمزد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.