در نارضایتی خوددار باشید
مدیریت خشم در محیط کار ۶

در نارضایتی خوددار باشید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

عصبانیت از محیط کار و رئیس‌تان، شما را خسته کرده است؟ دیگر توان مقابله با ناملایمات را ندارید و به دنبال شغل تازه‌ای هستید؟ رعایت موارد گفته‌شده در این مطلب، به شما کمک خواهد کرد.

نوپانا: اگر از شرایط شغلی‌تان راضی نیستید، می‌توانید با رئیس‌تان مشورت کرده، به فکر ایجاد تغییراتی بوده یا حتی به دنبال کار جدیدی باشید؛ اما انجام دادن بعضی کارها می‌تواند شانس پیدا کردن شغل جدید یا بهبود شغل قبلی را تا حد زیادی افزایش دهد.

در ادامه مقاله به سه مورد از این کارها اشاره کرده‌ایم:

۱. اهمیت ندادن به کار و همکاران

لازم نیست با همکارانی که با آن‌ها مشکل دارید، وارد رابطه‌ای عمیق شوید؛ اما نباید احساساتتان نسبت به محیط کار را با بی‌احترامی به دیگران نشان دهید.

برای مثال شما نمی‌توانید هر روز با ۳۰ دقیقه تاخیر سر کار بروید یا اینکه کارها را با بی‌دقتی انجام دهید. این رفتارها نه‌تنها روی اطرافیان؛ بلکه روی شما نیز تاثیر‌گذار خواهند بود.

به یاد داشته باشید که در صورت پیدا کردن شغل جدید، همکاران فعلی به عنوان منبع ارزیابی شما شناخته خواهند شد. طبیعتا تمامی آن‌ها در نارضایتی شما نقش ندارند، پس خالی کردن خشم‌تان بر سر آن‌ها تصویری از یک همکار خشمگین بدون منطق از شما می‌سازد.

از طرف دیگر اگر آن‌ها را مقصر را می‌دانید، سعی کنید از روشی که در ابتدای این بخش به آن اشاره شد به‌عنوان راهی برای کنترل خشم و کنار آمدن با افراد چالش‌بر‌انگیز استفاده کنید.

۲. از جست‌وجو برای شغل جدید خودداری نکنید

احتمالا گاهی‌ اوقات فکر می‌کنید نمی‌توانید از شر کار فعلی خلاص شوید چون هنگام رفتن به خانه آنقدر خسته‌اید که دیگر توان گشتن به دنبال یک کار جدید را ندارید. البته این حرف قابل درک است اما مشکل اینجاست که کس دیگری اینکار را برای شما نخواهد کرد و اگر زحمت گشتن به دنبال یک کار جدید را به خود ندهید، باید سال‌های سال در شغل فعلی مشغول به کار باشید.

با محدود کردن ساعات گشتن به دنبال کار جدید به سه ساعت در هفته، اینکار ساده‌تر شده و به زودی متوجه می‌شوید که داشتن یک برنامه منظم زمانی نه‌تنها در زمینه جست‌وجوی شغل، بلکه برای انجام کار‌های دیگر در اوقات فراغت نیز مفید خواهد بود. 

۳. این مسئله را با دیگران در میان بگذارید

ممکن است با خود فکر کنید که نباید این مسئله را با افراد دیگر و به‌ویژه همکاران‌تان در میان بگذارید، چون ممکن است در آینده از آن سوء‌استفاده کنند؛ اما واقعیت این است که با پر شدن ظرفیت ممکن است به یکباره این نفرت جمع شده و در مکان و زمان نامناسبی طغیان کند.

علاوه‌بر‌این، نگه‌داشتن این احساس منفی در خود سودی ندارد؛ اگرچه ممکن است فکر کنید دیگران حوصله گوش دادن به مشکلات شخصی شما را ندارند، اما بهتر است به آن‌ها اعتماد کرده و مشکلاتتان را با افراد باتجربه‌تر در میان بگذارید. ممکن است آن‌ها قبلا با این چالش‌ها مواجه شده و راه‌حل‌های مناسبی را پیش پای شما بگذارند.

(همچنین بخوانید: از تغییر شغل نترسید)

منبع

برچسب‌ها: مدیریت خشم نارضایتی در کارعصبانیت در محیط کارمحیط کارروان‌شناسی کسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.