چرا بعضی در مدیریت کارهایشان موفق‌تر هستند؟
مدیریت زمان، رمز موفقیت ۷

چرا بعضی در مدیریت کارهایشان موفق‌تر هستند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۰:۰۰ | ۷ دقیقه

همه ما حداقل یک فرد موفق را می‌شناسیم که به لطف بازدهی بالا، می‌تواند در چند ساعت کار‌های یک روز ما را انجام دهد.

نوپاناهیچ‌کس به صورت مادرزادی موفق نیست و همه ما می‌توانیم با آگاهی از عادت‌های این افراد و پیروی از آن‌ها به اهداف‌مان نزدیکتر شویم. در ادامه مقاله ۱۲ راه برای افزایش بازدهی ارائه شده است:

۱. تهیه لیست وظایف سازماندهی شده

اکثر افراد هنگام تهیه لیست انجام کارها به اولویت‌بندی و زمان‌بندی، هیچ توجهی نمی‌کنند. راه‌های بسیاری برای سازماندهی لیست وجود دارد، برای مثال مشخص کردن پنج کار مهمی که باید در همان روز انجام شوند. انجام کارهای بیشتری مانعی ندارد، اما قبل از هرچیز پنج مورد اصلی را در اولویت قرار دهید.

۲. اجتناب از اختراع دوباره چرخ

بعضی عقیده دارند برای داشتن بازدهی بالا باید یک سیستم جدید مختص به خود را طراحی کرده و بر اساس آن زمان و کارشان را مدیریت کنند، در حالی‌که افراد موفق از سیستم‌های موجود کامپیوتری یا سنتی استفاده می‌کنند.

۳. تقسیم کردن اهداف به وظایف کوچکتر

افراد موفق اهداف‌شان را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کرده و انجام می‌دهند. با انجام تعدادی از این وظایف کوچکتر در واقع در حال ساختن قصر رویاهایتان هستید.

۴. حذف ابزارهایی که باعث پرت شدن حواس می‌شوند

امروزه ابزارهایی مثل موبایل، تلوزیون، کامپیوتر و غیره به سادگی تمرکز ما را بر هم می‌زنند. افزایش بازدهی تنها با کنار گذاشتن ابزارهای سرگرم‌کننده و تمرکز روی مهم‌ترین مسائل به دست می‌آید. تمرکز هنگام کار بازدهی فرد را ۲ برابر افزایش می‌دهد.

۵. تمرکز روی افزایش بازدهی نه افزایش مشغله

افراد موفق هرکاری را انجام نمی‌دهند، بلکه کارهای درست را در زمان درست انجام می‌دهند. چالش برانگیزترین مساله درباره افزایش کارایی انجام کار نیست بلکه تشخیص کاری است که در آن زمان بیشترین اهمیت دارد. به یاد داشته باشید کاری را که انجام داده‌اید، نشانگر چیزی است که به آن بیشترین اهمیت را داده‌اید.

(همچنین بخوانید: رازهایی برای مدیریت بهتر زمان)

۶. آینده‌نگری

افراد آینده‌نگر به‌جای لعن و نفرین گذشته به آینده چشم دوخته و تمام توان‌شان را در این راه صرف می‌کنند. تنها زمانی که باید به پشت سر نگاه کنید، زمانی است که می‌خواهید بدانید چه مسیر طولانی را پشت سر گذاشته و چقدر پیشرفت کرده اید. با برداشتن قدم‌های آهسته و پیوسته همیشه به جلو حرکت کنید.

۷. اهمیت ثبات

برای انجام کار‌ها باید ثابت قدم باشید، هر گاه احساس خستگی کردید کمی استراحت کنید اما دست از کار نکشید.

۸. پیشرفت بدون تلاش به دست نمی آید

افراد موفق به این نکته ایمان دارند که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. آن‌ها به جای مطالعه و بررسی مداوم راه‌های موجود دست‌به‌کار شده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب از پای نمی‌نشینند.

۹. سرمایه‌گذاری بر روی استعدادها

این افراد بهترین سرمایه‌گذاری زندگی را صرف انرژی و زمان برای رشد استعدادهای ذاتی و تقویت توانایی‌ها می‌دانند.

۱۰. توانایی پذیرش اشتباه و درس گرفتن از آن‌ها

اشتباهاتی که نادیده گرفته یا تقصیر آن‌ها به گردن کسان دیگری انداخته شود ممکن است تکرار شوند. پذیرش اشتباه اولین گام در راستای تصحیح آن است. اگر ما اشتباهاتمان را انکار نکرده و به دنبال دلیل آن بگردیم، تجارب بسیار خوبی به‌دست می‌آوریم.

۱۱. هر فرد خود مسئولیت موفقیت یا شکست خودش است

اگر احساس مسئولیت را در خود تقویت کنید، قوانین و برنامه‌های خاص خود را برای اجرای کارها تهیه خواهید کرد. مسئولیت کارهایتان را برعهده گرفته، در برابر نتایج جوابگو بوده و خودتان را همان‌گونه که هستید بپذیرید.

۱۲. کمک به دیگران

دارایی اصلی افراد در درجه اول دانش علمی آن‌ها نیست؛ بلکه قلبی پر از عاطفه و ادراک، گوشی برای شنیدن درد دل‌های دیگران و دستی برای کمک به آن‌ها است. با کمک به دیگران برای رسیدن به رویاهایشان، مسیر رسیدن به رویاهای شما نیز هموارتر می‌شود.

(همچنین بخوانید: در رقابت با زمان، برنده باشید)

منبع

برچسب‌ها: برنامه‌ریزیمدیریت زمانافراد موفق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.