75 راز استارت‌آپی
قسمت چهارم ۹

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۷:۱۹ | ۳ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت سوم)، به تکنیک‌های بازاریابی اشاره شد. در این قسمت به چند نکته در زمینه مدیریت پرداخته می‌شود:

16- به توان مسئولیت‌پذیری خود دقت کنید

نهادهای مختلف قانونی، به کارآفرینان در ازای تعهدات آن‌ها مصونیت‌هایی ارائه می‌دهند. اگر درحال رانندگی هستید و با ماشین جلویی برخورد کنید، چه ماشین از شما یا از یک شرکت باشد، مسئولیت آن تصادف با شماست. منظور این است که نوع کسب‌وکاری که انتخاب می‌کنید، مسئولیت شما را در قبال مشکلات غیرمترقبه را تغییر نمی‌دهد. پس همیشه ظرفیت خود را برای مسئولیت‌پذیری درنظر بگیرید.

17- افزایش سرمایه را فراموش نکنید

به‌عنوان مالک انحصاری یک شرکت، قرض یا وام گرفتن، راهی است که می‌توانید سرمایه کسب‌وکار خود را افزایش دهید. مالک بودن به شما زمینه پول گرفتن از دیگر مالکان را می‌دهد. مالکان می‌توانند بین همدیگر سرمایه را مبادله کنند.

18- در مورد تحمل کاغذبازی اداری خود فکر کنید

مالکیت انحصاری یک شرکت، ساده و پر از ظرافت است. تقریبا هیچ دستوری در کار نیست. اغلب درگیری‌ها مربوط به گرفتن مجوزی خاص و یا مسائل حقوقی است. گاهی سروکارتان با امور دولتی و مقررات محلی و این‌گونه مسائل است که نیاز به بالا بردن سرعت و انطباق‌پذیری دارد.

19- پیامدهای مالیاتی را بدانید

به‌عنوان مالک انحصاری یا شریک، شما مسئول تمام بدهی‌های مالیاتی در کسب‌وکار و سود آن هستید. هرچه در اظهارنامه‌های مالیاتی زیان‌های کسب‌وکار را کم کنید، حرکت شما صعودی‌تر می‌شود. مالکی که به‌صورت منفعل رفتار کند، محکوم به پرداخت مالیات بیشتر است. اگر شک دارید که کدام گزینه‌ها برای شما مناسب‌ترند، با وکیلی که در زمینه کسب‌وکار تخصص دارد مشورت کنید.

20- دوراندیش باشید

امیدوارید شرکت شما در ده سال آینده چگونه باشد؟ وکیلی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است، به‌خصوص اگر قصد دارید بزرگ‌تر بشوید و ریسک کنید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا