تجارت زبان دوم انسان‌هاست
راه‌اندازی کسب‌وکار ۷.۵

تجارت زبان دوم انسان‌هاست

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۵:۰۰ | ۵ دقیقه

راه‌اندازی استارت‌آپ نصب قفسه و کابینت توسط دو برادر ناشنوا

نوپانا: جرل و ویلن مترن (Jerrel & Waylon Mathern) دو برادر ناشنوا هستند که با کمک یکدیگر استارت‌آپ خود را شروع کرده‌اند.
این دو برادر مانند همه صاحبان کسب‌کار، اهمیت بالای مهارت‌های ارتباطی را می‌دانند. برادران مترن برای برقراری ارتباط با دیگران و انتقال پیامشان به آن‌ها، باید بیش‌تر از اکثر مردم تلاش کنند.  

جرل و مترن در دوران نوجوانی به مدت هفت سال در کسب‌وکار پدربزرگ خود مشغول بودند. اما بعد از اتمام کالج، هر کدام در صنعت مختلفی وارد شدند. ویلن در زمینه مدیریت کسب‌وکار و جرل در زمینه مدیریت سرگرمی مشغول به کار شدند. آن‌ها همیشه آرزو داشتند تا دوباره با یکدیگر کار کنند. مادر آن‌ها کمک کرد تا این آرزو حقیقی شود. یک فرصت فرانشیز مناسب برای نصب قفسه و کابینت، با شرایط زندگی خوب پیدا کردند.

آن‌ها اکنون برند سیتل (Seattle Franchise) را دارند. این ۲ برادر کار را به این صورت تقسیم کرده‌اند: جرل قفسه‌های زمینی را انجام می‌دهد و ویلن کابینت‌ها را نصب می‌کند.

چگونه برای مالکیت یک کسب‌وکار آماده شدید؟

جرل می‌گوید: من با مشاوران مالی زیادی که آن‌ها هم مادرزاد ناشنوا بودند، درباره اینکه چگونه کارها را مدیریت کردند تا بر موانع غلبه کنند مصاحبه کرده‌ام. هیچگاه از اینکه از کسی بخواهید که شاگرد یا همکار او باشید نترسید.

آیا مفهوم فرانشیز را تغییر دادید تا متناسب با نیازهای شما شود؟

ویلن می‌گوید: بزرگ‌ترین تغییر ما در فرانشیز، قابل قبول‌تر کردن آن برای ما به عنوان افراد ناشنوا بود. برای مثال، سیستم پاسخگویی کونو (Convo) برای ما یک پلت‌فرم عالی بود تا بتوانیم با استفاده از زبان علامت، با تلفن با افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم. و یک سیستم ال.ای.دی هنگام زنگ خوردن تلفن روشن می‌شد.

آیا توصیه‌ای برای دیگر ناشنوایان که دوست دارند کسب‌وکار خود را شروع کنند دارید؟

ویلن می‌گوید: منابع خیلی خوبی برای شروع وجود دارد. به دنبال این منابع باشید.افرادی را استخدام کنید و هر فرد را برای کار مناسب او و در جایگاه مناسب او قرار دهید. این نکته بسیار مهم است.
همه کارمندان ما بیش از حد انتظار ما اثربخش بودند و قطعا نمی‌توانستیم بدون آن‌ها این کار را انجام دهیم.

در صفات کارمندان خود به چه چیزی بیش‌ترین اهمیت را می‌دهید؟  

به گزارش نوپانا، ویلن می‌گوید: ما روی توانایی برقراری ارتباط عالی کارمندان خود با مشتریان تمرکز می‌کنیم. این کار ارتباط ما با مشتریان را در صورت لزوم بسیار ساده‌تر می‌کند.

شعار یا قانون خاصی در کار خود دارید؟  

جرل می‌گوید: ما تا زمانی که مشتریان از نصب و سطح خدمات مشتری ما راضی باشند، خوش‌حال هستیم. ما باید مطمئن شویم که مشتری خدمات با کیفیتی دریافت کرده است. مدیر عامل سابق (IBM) می‌گوید: برای موفقیت باید قلبتان را در کار قرار دهید و کار را در قلبتان قرار دهید.
من دریافته‌ام که این جمله بسیار درست است.

(همچنین بخوانید: شش روش ابتدایی برای مدیریت کسب‌و‌کار)

برچسب‌ها: استارت‌آپناشنوافرانشیز
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.