آی‌زیج؛ تقویم تصویری دیجیتال کسب‌وکار شما
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۶.۵

آی‌زیج؛ تقویم تصویری دیجیتال کسب‌وکار شما

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که با ساخت تقویم تصویری دیجیتال دلخواه شما به تبلیغ کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

نوپانا: همه ساله و با شروع سال جدید صاحبان کسب‌وکارها با تهیه تقویم و سررسید و توزیع آن‌ها بین همکاران و شرکای تجاری خود سعی در تبلیغ کسب‌وکار خود دارند. بعضی افراد نیز از تقویم و سررسید به عنوان هدیه نیز استفاده می‌کنند که به دلیل عدم جذابیت و زیبایی مورد استقبال افراد قرار نمی‌گیرد.

آی‌زیج مرجعی برای دریافت، ساخت و تبلیغ با تقویم‌های تصویری دیجیتال بر اساس گاه‌شماری‌های رایج در ایران (هجری شمسی، هجری قمری و میلادی) است. تقویم‌های تصویری آی‌زیج­، تصاویر دیجیتالی هستند که روی آن‌ها یک تقویم وجود داشته و کاربران از آن به عنوان تصویر زمینه برای رایانه، تبلت و تلفن‌ همراه استفاده می‌کنند.

علی حقیقت‌دانا، بنیانگذار این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شروع کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا، می‌گوید: «داستان آی‌زیج از یک علاقه شخصی به عکس و به خصوص عکس‌های طبیعت شروع شد. با دیدن نمونه‌هایی که دارای تقویم بودند تصمیم به ایجاد این نوع تصاویر زمینه گرفتم و تقویم ماه‌ها را با یک نرم‌افزار گرافیکی ایجاد کردم.»

زیبایی و وجود تقویم روی عکس‌ها باعث شد در منزل و محل کار از آن‌ها استفاده کنم و در رایانه‌ها این تقویم‌های تصویری را به عنوان تصویر زمینه قرار دهم. به تدریج نه تنها زیبایی این تصاویر بلکه کارایی آن نیز ملموس شد و تصمیم گرفتم تا کار را تا حد امکان ساده کنم. در حین کار به علت علاقه به برنامه‌نویسی، قسمت‌های مختلف آن را تحلیل کردم و بدین ترتیب آی زیج شروع شد.»

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آی‌زیج با سه کارکرد اصلی آن آشنا شوید. در مرحله اول کاربران می‌توانند به صورت کاملا رایگان تقویم‌های تصویری موجود در صفحه تقویم را دانلود کرده و استفاده کنند. دومین کارکرد مربوط به ساخت تقویم تصویری است که کاربران عضو، تصاویر خود را بارگذاری کرده و در صفحه ترسیم تقویم با تعیین نوع تقویم، طرح، رنگ، اندازه، موقعیت و سایر عوامل، تقویم مورد نظر را بر روی تصویر خود با هزینه‌ای اندک ترسیم می‌کنند.

در سومین کارکرد، کسب‌وکارها می‌توانند تقویم تصویری خود را در صفحه تقویم قرار داده تا کاربران آن را بارگیری کنند. بدین ترتیب تصویر، آدرس وب‌سایت، لوگو و موارد دیگری که کسب‌وکار در تقویم‌های تصویری لحاظ کرده یک سال در دید کاربران قرار دارد. با این کار تقویم تصویری در اختیار عموم قرار دارد و ممکن است کسانی از آن استفاده کنند که از قبل با کسب‌وکار تبلیغ‌کننده آشنایی نداشته باشند.

حقیقت‌دانا در خصوص دغدغه و مشکل اصلی مربوط به ناشناخته بودن کسب‌وکار خود می‌گوید: «کسب‌وکار ما به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی بر اساس عکس و تصویر است که تفاوت، تمایزها و برتری‌های آن برای عموم روشن و شناخته شده نیست. چنین وضعیتی نیاز به یک برنامه بازاریابی مناسب دارد که  اقداماتی در حال انجام یا برنامه ریزی برای انجام است.»

او افزود: «مشکل دیگر موارد حقوقی می‌باشد که برای کسب‌وکارهای نوپا یک مانع به حساب می‌آیند. به عنوان نمونه مالیات بر درآمد و یا مالیات ارزش افزوده مواردی هستند که زمان و انرژی زیادی از کسب‌وکارهای نوپا می‌گیرند و در عین حال درآمد زیادی را نیز نصیب دولت نمی‌کنند که باید در مورد آن راه‌کارهای مناسبی توسط حامیان استارت‌آپ‌ها اندیشیده شود.»

گروه آی‌زیج سعی دارد با تهیه نرم‌افزارهای دسکتاپ و موبایل به‌ عنوان مکمل برای وب‌سایت، کسب‌وکار خود را کامل‌تر و جامع‌تر کند و در این زمینه از مشارکت کلیه کسب‌وکارهایی که به نوعی علاقه‌مند یا زمینه کاری مشترک دارند استقبال خواهد کرد.

(همچنین بخوانید: ساختن برند شخصی؛ کلید اصلی موفقیت در تمام کسب‌و‌کارها)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیآی‌زیجizijتقویم تصویری دیجیتالتبلیغات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.