آپادانا؛ پلتفرم بازی‌سازی آنلاین
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

آپادانا؛ پلتفرم بازی‌سازی آنلاین

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در زمینه ساخت بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کند.

نوپانا: امروزه بازی‌های آنلاین علاقه‌مندان زیادی در بین قشر جوان و بعضی از بزرگسالان پیدا کرده است؛ به همین دلیل برنامه‌نویسان و بازی‌سازان بیشتر تمرکز خود را به ایده‌پردازی و ساخت این سبک بازی‌ها معطوف کرده‌اند. این نوع بازی‌ها که غالبا به صورت گروهی انجام می‌شوند، دارای امکان پرداخت درون بازی را نیز دارند.

آپادانا پلتفرمی است که بستر مناسبی را برای ساخت بازی آنلاین و بلادرنگ ایجاد کرده است. بازی‌سازان می‌توانند با صرف هزینه کمتر و صرفه‌جویی در زمان تولید، بازی خود را با قابلیت آنلاین به واسطه آپادانا راه‌اندازی کنند.

رامین شیرزاد، عضو تیم این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شکل‌گیری کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: « بعد شکست در یک پروژه بزرگ خارجی موارد مختلفی را برای ادامه همکاری تیم بررسی شد و که از موارد استفاده از تجربه تیم فنی در بخش شبکه بازی و پرکردن جای خالی یک پلتفرم کامل و بدون نقص برای ساخت بازی آنلاین بود. مراحل تولید از بهار و ارایه خدمات ما از زمستان ۹۵ شروع شد و ما توانستیم با چند بازی از شرکت‌‌های داخل کشور و یک بازی موفق به نام باباپز فعالیت آزمایشی خود را کلید بزنیم و در حال حاضر ۲۰ بازی منتشر شده یا در حال انتشار از خدمات آپادانا استفاده می‌کنند.»

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آپادانا خدماتی مانند احراز هویت، ذخیره ابری، داده‌های ناشر، ارسال پیام بلادرنگ، سنجش اعتبار خرید کافه بازار، اجرای منطق بازی در سرور و ... را دریافت کنید.

شیرزاد درباره وجه تمایز کسب‌وکار خود با دیگر رقبا می‌گوید: «به طور کلی به دلیل طراحی اختصاصی این پلتفرم براساس نیازهای بازی‌سازان این محصول متناسب با مشکلاتی مثل مقیاس‌پذیری، استفاده آسان، هزینه کم بهینه‌سازی شده طراحی شده است؛ همچنین به این موضوع توجه شده تا کاربران نیاز به استفاده از زبان برنامه‌نویسی متفاوت برای پیاده‌سازی منطق بازی و یا اضافه کردن قابلیت‌های خاص را نداشته باشند.»

او افزود: «گروه ما همواره در تلاش بوده تا محصولی با بالاترین کیفیت همراه با پیاده‌سازی بسیار آسان برای کاربران فراهم کند. اضافه کردن قابلیت‌های جدید و رفع نواقص دستور کار هر روز ما برای پیشرفت است و در آینده تلاش می‌کنیم تا روز به روز خدماتی کامل‌تر در اختیار کاربران قرار دهیم.»

چشم‌انداز آپادانا تبدیل شدن به اولین گزینه برای ساخت بازی‌های آنلاین است و امید دارد تا کمکی هرچند کوچک به شکوفایی صنعت بازی‌سازی در کشور کرده باشد.

(همچنین بخوانید: از دنیای گیمر‌ها تا تبلیغات اینترنتی موثر)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیapadanaآپادانابازی‌سازی آنلاینبازی‌سازاناستارت‌آپ‌
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.