چطور از كار مورد علاقه خود درآمد بالا كسب كنيم؟
کسب‌وکارهای نوپا ۷.۵

چطور از كار مورد علاقه خود درآمد بالا كسب كنيم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

براي اینکه كار مورد علاقه خود را به یک استارت‌آپ پُر سود تبدیل کنید باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهید.

نوپانا: مطمئن‌ترین راه برای داشتن یک زندگی شاد، تبدیل کردن کار مورد علاقه به یک کسب‌وکار است. کار بخش بزرگی از زندگی همه ما را تشکیل می‌دهد؛ پس قطعا برای اینکه از خودمان راضی باشیم باید کاری را که دوست داریم انجام دهیم.

در سال‌های اخیر تقریبا همه صنایع برای اینکه بتوانند از فرصت‌هایی که تغییرات روز دنیا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد استفاده کنند، به سرعت در حال پیشرفت هستند. همچنین رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار مهم و بزرگی در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف دارند.

آیا می‌دانید برای اینکه از کار موردعلاقه خود درآمد پر سود کسب کنید چه کارهایی باید انجام دهید؟

مهارت خود را قوی و حرفه‌ای کنید

ممکن است در زمینه‌ای مهارت زیادی داشته باشید اما استانداردهای حرفه‌ای را ندانید و آن‌ها را رعایت نکنید. به همین علت بهتر است در این زمینه آموزش‌های مختلفی را در وب مشاهده کنید. به دنبال وبلاگ‌ها، ویدیوهای اموزشی و حتی محیط‌های یادگیری رسمی‌تر باشید. می توانید کلاس‌های آنلاین را بگذرانید و مدرک دانشگاهی بگیرید.

مخاطبان اجتماعی خود را بسازید

به گزارش نوپانا، رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهای کوچک ابزاری بسیار مفید و مهم به حساب می‌آیند. این رسانه‌ها، امکان تبلیغ رایگان و گسترش شهرت شما در میان افراد زیادی را فراهم می‌کند. کسب‌وکار شما را مقابل چشم همگان قرار می دهد و دیده می‌شوید.
مطمئنا همه ما در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با کسب‌وکارهایی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، مواجه شده‌ایم و پیشرفت کسب‌وکار آن‌ها را دیده‌ایم. پس شما هم می‌توانید به راحتی از رسانه‌ها برای رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان استفاده کنید.

(همچنین بخوانید: اینترنت؛ بستر کسب‌وکار شما در دنیایی بدون مرز)

شناسایی افراد پر مخاطب در رسانه‌ها

افراد زیادی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل به ستاره شده‌اند و مخاطبان خاص خود را دارند. از بین این افراد آن‌هایی را که ارتباطی با موضوع موردعلاقه شما دارند پیدا کنید. قطعا می‌توانید همکاری خوب و پر بازده‌ای با این افراد داشته باشید. توجه داشته باشید که لزوما نباید مخاطبان این افراد خیلی زیاد باشد.
بیشتر روی رسانه‌هایی که مخاطبان کالا یا خدمات کسب‌وکار شما در آن حضور دارند، تمرکز کنید.

بازخورد مخاطبان در رسانه‌ها را بررسی کنید

با ساختن رسانه اجتماعی کسب‌وکارتان می‌توانید اطلاعات مفیدی راجع به کاری که می‌خواهید انجام دهید به دست آورید. می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد، نظر مخاطبان را راجع به کیفیت کار خود بدانید.
حتی ممکن است در رسانه‌های اجتماعی افرادی را پیدا کنید که در بخش‌های مختلف فرآیند ساخت کسب‌وکار به شما کمک کنند.

یک استراتژی بسازید

داشتن یک استراتژی خوب در اکثر موارد، تعیین کننده شکست و موفقیت کسب‌وکار شما است. هرچه قدر که می توانید درباره بازاریابی یک کسب‌وکار یاد بگیرید و آماده شوید که چگونه بدون فروش عمومی و زیاد پیشرفت کنید.
در دنیای امروز، دسترسی بی‌نظیری به بازارهای جهانی و محلی و ابزارهای رایگان دارید که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش مشتریان پایه خود استفاده کنید. همچنین از ساختن مغازه آنلاین خودتان تا فروش مستقیم محصولتان در رسانه‌های اجتماعی، برای هر کاری راه‌های زیادی وجود دارد.

برای پشت سر گذاشتن این پنج مرحله قطعا به صبر و تلاش و زمان زیادی نیاز دارید. رقابت‌های زیادی در همه بازارها وجود دارد و موفقیت شما در گرو این است که چگونه با مشتری ارتباط برقرار کنید و کسب‌وکار خود را به آن‌ها معرفی کنید.  

(همچنین بخوانید: پنجاه نشانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی)

برچسب‌ها: استارت‌آپ پُر سودکسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.