تبدیل داروهای تزریقی به قرص‌های خوراکی
آسان شدن مصرف داروها ۸

تبدیل داروهای تزریقی به قرص‌های خوراکی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۵:۰۰ | ۳ دقیقه

شرکت رانی می‌خواهد داروهای تزریقی را به طور مستقیم از طریق غشای دستگاه گوارش وارد بدن بیمار کند.

نوپانا به نقل از دیجیاتو: صنعت داروسازی مدت‌هاست که به دنبال روشی می‌گردد تا بیماران را از سهل‌انگاری نسبت به مصرف داروهای‌شان باز دارد. این معضل سالانه ۲۸۹ میلیارد دلار هزینه روی دست سازمان‌های بهداشتی می‌گذارد، چون اکثر بیماران از داروهای تزریقی که معمولا دردناک و گران‌قیمت هستند، دوری می‌کنند.

به همین دلیل، فضای جدیدی به نام بیولوژیک خوراکی (Oral Biologics) در این صنعت ایجاد شده که فرصت بسیار خوبی را در اختیار استارت‌آپ‌های علوم زیستی قرار می‌دهد و به رفع موانع این حوزه کمک می‌کند.

شرکت رانی می‌خواهد داروهای تزریقی را به طور مستقیم از طریق غشای دستگاه گوارش وارد بدن بیمار کند، روشی که به زعم «میر عمران» مدیرعامل این کمپانی، کاملا بدون درد خواهد بود.

این شرکت از قرص‌های رباتیک بهره می‌گیرد که از معده به سلامت می‌گذرند و سپس در روده کوچک، دیواره خارجی خود را از دست می‌دهند. در این هنگام، دو ماده شیمیایی مجزا با یک‌دیگر ترکیب شده و گاز دی‌اکسیدکربن را به وجود می‌آورند. فشار این گاز باعث بیرون آمدن ساختارهای سوزنی شکل از جنس قند و ورود آن‌ها به دیواره روده می‌شود. نهایتا ساختارها به صورت طبیعی تجزیه می‌شوند و دارو جذب بدن بیمار می‌گردد.

فناوری این شرکت در حال حاضر روی انسان استفاده نمی‌شود و هنوز مراحل آزمایشات بالینی را پشت سر می‌گذارد. عمران انتظار دارد طی دو الی سه سال آینده با تمرکز بر دیابت، رماتیسم و دیگر بیماری‌های مزمن و رایج، به شکل جدی وارد بازار شوند.

رانی تا به امروز توانسته ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. از بین سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت می‌توان به جی‌وی (GV)، بازوی سرمایه‌گذاری ریسک پذیر آلفابت و شرکت های داروسازی نوارتیکس (Novartis) و آسترا زنکا (Astra Zeneca) اشاره کرد.

(همچنین بخوانید: خداحافظی با جراحی برای نمونه‌برداری از بافت سرطانی)

برچسب‌ها: استارت‌آپداروسازیبیولوژیک خوراکیOral Biologicsقرص خوراکیداروهای تزریقی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.