کیدو؛ ملزومات حیوانات خانگی کوچک
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

کیدو؛ ملزومات حیوانات خانگی کوچک

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در حوزه تولید و فروش محصولات نگهداری حیوانات خانگی کوچک فعالیت دارد.

نوپانا: پیچیدگی و ارتباط زندگی انسان‌ها و حیوانات از گذشته تا اکنون تغییرات زیادی کرده است. در گذشته از حیوانات برای نگهبانی، جابه‌جایی بار، حمل‌ونقل، شخم‌زدن و ... استفاده می‌شد اما امروزه بسیاری از این کارها توسط وسایل برقی و الکترونیکی انجام می‌شود و جایگاه حیوانات در زندگی انسان تغییر کرده است. گربه، پرندگان، خرگوش و ... از جمله حیوانات پرطرفدار هستند که امروزه بیشتر کاربرد سرگرمی و تفریحی داشته و حتی در بعضی موارد به عضوی از خانواده فرد تبدیل می‌شوند. نگهداری و مراقبت از این حیوانات نیز نیاز به ملزوماتی دارد که باید تهیه و خریداری شوند.

کیدو استارت‌آپی است که ملزومات مورد نیاز حیوان خانگی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این لستارت‌آپ فروشگاه لوازم حیوانات خانگی کوچک (پت‌شاپ) است که در حال حاضر انواع قلاده، لباس و جای‌خواب این موجودات را نیز تولید می‌کند.

سیده‌ساناز اسحقی، یکی از بنیانگذاران این استارت‌آپ در خصوص چگونگی رسیدن ایده به ذهن‌شان به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «هنگامی که نگهداری از بچه گربه‌ای به نام کیدو -که در اثر سانحه‌ای یکی از دست‌هایش را از دست داده بود- را قبول کردیم، با قیمت بالای ملزومات پت که اکثرا هم وارداتی هستند مواجه شدیم. با توجه به افزایش فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی (پت‌ها) و گسترش بازار تولید لوازم حیوانات، ایده تاسیس این مجموعه به ذهن‌مان رسید و در حال حاضر که ۲ سال از شروع فعالیت ما می‌گذرد، می‌توانیم انواع قلاده، لباس، کلاه، جای‌خواب و کلبه را خودمان تولید کنیم.»

شما می‌توانید با مراجعه  به صفحه اینستاگرام کیدو از خدمات این استارت‌آپ آگاه شوید. خدماتی نظیر دوخت لباس با طراحی خاص و مورد نظر صاحب پت با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن و همچنین ساخت خانه با طرح و رنگ انتخابی و درج نام پت به سفارش مشتری که به‌صورت انحصاری محصول خود این استارت‌آپ است. خانه کلبه‌ای کیدو نیز جزء محصولات خاص این استارت‌آپ است که با طراحی ویژه، قابلیت حمل و نصب آسان و تنوع در طرح‌های پارچه، با استقبال خوبی توسط مشتریان مواجه بوده است.


اسحقی دغدغه اصلی کسب‌وکار خود را اینگونه بیان می‌کند: «مشکل و دغدغه اصلی، مسئله سرمایه‌گذاری و حمایت است. با توجه به قابلیت ارائه محصولات مشابه خارجی به شکل امانی و به علت نبود سرمایه کافی و تهیه مواد اولیه به صورت نقد، ارائه محصولات فوق توسط این مجموعه به صورت امانی مقدور نیست و همین مسئله ضعف در دیده شدن تولیداتمان را به دنبال دارد. این در صورتی است که به گفته صاحبان پت‌شاپ‌ها محصول ما در مقایسه با مشابه خارجی قیمت کمتر و کیفیت بهتری دارد.»

او ادامه می‌دهد: «ما برای آینده چهار هدف تعیین کرده‌ایم که در ابتدا سعی بر تقویت بخش طراحی برای پاسخ‌گویی به کمبود تنوع در تولیدات پت داریم؛ همچنین توسعه همکاری با انجمن‌های حمایت از حیوانات و ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه به حامیان حیوانات، جذب سرمایه‌گذار در جهت افزایش قدرت تولید به منظور امکان انعطاف در عقد قرارداد با صاحبان مشاغل پت برای عرضه امانی محصولات و تلاش برای ثبت برندینگ و امکان صادرات محصولات از دیگر اهداف مجموعه کیدو است»

(همچنین بخوانید: توپ هوشمندی که سلامتی حیوانات خانگی را بررسی می‌کند)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ ایرانینگهداری از حیواناتکیدوKIDOملزومات حیوانات خانگیپت‌شاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.