توپ هوشمندی که سلامتی حیوانات خانگی را بررسی می‌کند
استارت‌آپ برینگی (Bringy) ۶

توپ هوشمندی که سلامتی حیوانات خانگی را بررسی می‌کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

توپ هوشمند محصول استارت‌آپ برینگی (Bringy) می‌تواند بر وضعیت سلامتی حیوانات خانگی نظارت داشته باشد.

نوپانا به نقل از ایران آنلاین: تمرکز بیشتر فعالان عرصه فناوری‌های پوشیدنی، بر گجت‌هایی است که سلامت انسان‌ها را ارزیابی می‌کند یا اینکه به آنها کمک می‌کند بر برخی مشکلاتشان غلبه کنند، اما این بار یک استارتاپ به حیوانات خانگی و سلامت آنها نگاه ویژه دارد.

این استارت‌آپ، توپ هوشمند برینگی (Bringy) را طراحی کرده است که می‌تواند بر سلامت حیوانات خانگی نظارت داشته باشد. برینگی یک توپ هوشمند کوچک با سنسورهای داخلی است که می‌تواند مسافت طی شده، سرعت و... را بسنجد و وضعیت سلامت حیوان خانگی را ارزیابی کند. این توپ پلاستیکی، ضد آب و بادوام است و هم روی چمن و هم آسفالت و سرامیک می‌توان با آن بازی کرد، بدون اینکه مشکلی برای سنسورهای داخلی آن پیش بیاید. این توپ به مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ نیز مجهز است و به همراه یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه شده است که این اپلیکیشن، اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار صاحب حیوان خانگی قرار می‌دهد تا اگر مشکلی در سلامت وی دید به دامپزشک مراجعه کند.

وقتی توپ را پرتاب می‌کنید و به‌عنوان مثال حیوان خانگی شما به دنبال آن می‌دود، سنسورها میزان سرعت توپ را در هوا اندازه‌گیری می‌کنند و وقتی هم که حیوان آن را با دندان‌هایش می‌گیرد، اطلاعاتی همچون سرعت دویدن آن، میزان مسافت طی شده، ارتفاع پرش و... ثبت می‌شود. اطلاعات از طریق اپلیکیشن همراه، پردازش می‌شود و اشکالات احتمالی به اطلاع صاحب حیوان خانگی می‌رسد. این توپ همچنین مجهز به چراغ‌های ال.ای.دی و نیز یک آژیر ویژه است تا در هنگام شب نیز بتوان با حیوان خانگی بازی کرد بدون اینکه توپ را گم کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های برینگی این است که پس از جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند یادآوری کند که حیوان خانگی گرسنه یا تشنه است یا اینکه خسته شده و باید کمی استراحت کند. این توپ با بهای ۴۵ دلار پیش فروش می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود در دسامبر ۲۰۱۷ به صورت انبوه راهی بازار خواهد شد.

(همچنین بخوانید: نگهبان هوشمند سلامتی / بر نوع زندگی و سلامتی خود نظارت کنید)

برچسب‌ها: گجتسلامتبرینگیفناوری پوشیدنیحیواناتBringy
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.