کارهایی که باید هر روز قبل از ساعت هشت صبح انجام دهید (قسمت دوم)
قبل از اینکه پیر شوید؛ هر روز زمانی را برای بهتر شدن زندگی در نظر بگیرید ۸

کارهایی که باید هر روز قبل از ساعت هشت صبح انجام دهید (قسمت دوم)

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۹:۰۰ | ۷ دقیقه

همه ما باید سعی کنیم در زندگی‌های شلوغ امروزی، زمانی را برای رشد و پیشرفت در نظر بگیریم.

نوپانا: در زندگی همه ما سختی و مشغله زیاد است. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید با این همه مشغله، رسیدن به رویاهایتان غیر ممکن است. قطعا اگر یک کار تمام وقت و فرزند هم داشته باشید، این کار سخت‌تر می‌شود.

همه ما باید سعی کنیم در زندگی‌های شلوغ امروزی، زمانی را برای رشد و پیشرفت در نظر بگیریم. در غیر این صورت زمان به سرعت می‌گذرد و وقتی که پیر شدیم حسرت تمام لحظات از دست رفته را خواهیم خورد. 

در نوشتار زیر سعی می‌کنیم  شما را به چالش بکشیم تا دوباره به روش زندگیتان فکر کنید و اگر لازم بود تغییراتی در آن ایجاد کنید.

با تمام اهداف و کارهایی که دارید، می توانید هر لحظه از زندگی را طوری که می‌خواهید سپری کنید. شما طراح سرنوشت و آینده خود هستید. برای تمام اتفاقات زندگی شما باید تصمیم بگیرید زیرا در غیر این صورت به دیگران اجازه می‌دهید برای شما تصمیم بگیرند.

با انجام کارهای کوتاه روزانه‌ای که در نوشتار زیر آمده، زندگی شما به سرعت تغییر خواهد کرد. قسمت دوم:

۱. دوش آب سرد

دوش آب سرد برای سلامت جسم و روح ما مفید است. اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، تغییرات مثبتی در سیستم ایمنی، لنفاوی، گردش خون و سیستم گوارش بدن ایجاد می‌شود که کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند باعث کاهش وزن شما شود زیرا باعث افزایش متابولیسم می‌شود. گرفتن دوش آب سرد به طور مرتب برای درمان علائم افسردگی هم مفید است.
ممکن است در ابتدا این کار برای شما سخت باشد و ضربان قلبتان افزایش یابد اما بعد از ۲۰ ثانیه بدن شما عادت می‌کند و همه چیز خوب می‌شود. می‌توانید نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. دوش سرد انرژی و اراده و خلاقیت شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود برای رسیدن به اهدافتان انگیزه بیشتری داشته باشید.

۲. گوش دادن یا مطالعه یک محتوای مفید

مردم عادی به دنبال سرگرمی هستند، اما افراد خارق العاده به دنبال آموزش و یادگیری هستند. اکثر افراد موفق در جهان حداقل در هفته یک کتاب مطالعه می‌کنند. آن‌ها همواره در حال یادگیری هستند. کتاب‌های صوتی کار ما را راحت کرده‌اند. به راحتی می‌توان هنگام انجام کارهای روزانه که نیاز به تمرکز ندارند یا هنگام پیاده روی از آن‌ها استفاده کرد.
مطالعه روزانه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه محتوای مفید و آموزنده قطعا زندگی شما را تغییر می‌دهد.
در یک دوره زمانی کافی، شما صدها کتاب خواهید خواند و در مورد موضوعات مختلف آگاه خواهید شد. بیشتر فکر می‌کنید و جهان را متفاوت می‌بینید و همچنین قادر به برقراری ارتباط بیشتر بین موضوعات مختلف خواهید بود.

۳. مرور اهداف زندگی

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را بنویسید. هر روز چند دقیقه آن را مرور کنید. این کار بسیار مفید است و در رسیدن به اهداف به شما کمک می‌کند. وقتی که هر روز اهداف بلند مدت خود را می‌خوانید،  به آن‌ها فکر می کنید، پس برای رسیدن به اهدافتان تلاش می‌کنید. پس رسیدن به آن‌ها راحت‌تر می‌شود. برای رسیدن به اهدافتان، آن‌ها را بنویسید و هر روز مرور کنید.

۴. انجام حداقل یک کار برای رسیدن به اهداف بلند مدت

توانایی ما برای گرفتن تصمیمات با کیفیت در طول زمان کاهش می‌یابد. هرچه‌قدر تصمیمات بیشتری بگیریم، کیفیت آن‌ها کاهش می‌یابد و نیروی اراده ما کم می‌شود. در نتیجه باید کارهای مهم را اول صبح انجام دهید. اگر اول روز آن را انجام ندهید ممکن است کلا انجام نشود. زیرا شما تا انتهای روز خسته می‌شوید و هزار بهانه پیدا می‌کنید تا آن کار را فردا انجام دهید. فردایی که هیچ وقت نمی‌آید. وقتی که کار مهم خود را ابتدای روز انجام می‌دهید خیالتان راحت می‌شود و بقیه کارها را به راحتی انجام می‌دهید.
اگر هر روز صبح تنها یک قدم به سمت هدف خود بردارید متوجه می‌شوید که هدفتان خیلی هم از شما دور نیست.

اگر کارهای بالا را انجام دهید، کار و روابط بهتری خواهید داشت و قطعا موفق‌تر خواهید بود. زندگیتان به سرعت تغییر خواهد کرد.

قسمت پیشین:

قسمت اول

برچسب‌ها: سبک زندگیکار و زندگیکسب‌و‌کاراهدافکارهای روزانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.