مدیران موفق چگونه رفتار می‌کنند
تفاوت افراد آماتور و حرفه‌ای ۸

مدیران موفق چگونه رفتار می‌کنند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

چه صفاتی افراد موفق را از آنهایی که فقط رویای موفقیت دارند، متمایز می‌کند؟

نوپانا: همه افراد بلند پرواز که به دنبال پیشرفت و کسب موفقیت‌های فراوان هستند، سوالات مشابه‌ای از خود می‌پرسند: چه چیزی من را موفق خواهد کرد؟ کدام صفت‌‌ها و عادت‌‌‌ها افراد موفق را از افرادی که فقط رویای موفقیت دارند متمایز می‌کند؟

متخصصان و محققان به این سوالات پاسخ می‌دهند. اما این پاسخ‌ها هر کدام یک قطعه از یک پازل بزرگ هستند. اگر بتوانیم این پازل را کامل کنیم چه اتفاقی می افتد؟

برخی از پاسخ‌های جالب پرسش بالا را در زیر آورده‌ایم:

* آماتورها زمانی که چیزی را به دست می‌آورند، دست از تلاش بر می‌دارند. اما افراد حرفه‌ای می‌دانند که دستیابی‌های اولیه تازه ابتدای راه آنها است.

* افراد آماتور یک هدف دارند اما افراد حرفه‌ای یک فرآیند و مسیر موفقیت را در نظر می‌گیرند.

* افراد آماتور فکر می‌کنند در همه زمینه‌ها خوب هستند اما افراد حرفه‌ای از توانایی‌ها و شایستگی‌های خود به خوبی آگاه هستند.

* افراد آماتور برای عملکردهای فردی ارزش قائل‌اند. دوست دارند به تنهایی در یک مسیر دشوار به هدف برسند. اما افراد حرفه‌ای برای ثبات و استحکام ارزش قائل‌اند و می‌دانند در کارهای گروهی شانس موفقیت بیش‌تری دارند.

* آماتورها با اولین سختی و مشکل، فکر می‌کنند شکست خورده‌اند و کار را رها می‌کنند. اما افراد حرفه‌ای شکست را بخشی از مسیر رشد خود می‌دانند و با تمام موانع به کارشان ادامه می‌دهند.

* افراد آماتور برخلاف حرفه‌ای‌ها هیچ ایده‌ای برای افزایش شانس موفقیت و دستیابی به اهدافشان ندارند.

* افراد آماتور روی شناسایی ضعف‌های خود و بهبود آنها تمرکز می‌کنند اما افراد حرفه‌ای روی نقاط قوت خود تمرکز دارند و حتی به دنبال افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف قوی باشند.

* افراد آماتور روی صحیح بودن تمرکز می‌کنند اما افراد حرفه‌ای روی گرفتن بهترین نتیجه تمرکز می‌کنند.

* افراد آماتور اهداف و برنامه‌ریزی های کوتاه مدت دارند اما حرفه‌ای ها برنامه های بلند مدت دارند.

* آماتورها تنها موفقیت خود را می‌خواهند و سعی در از بین بردن دیگران دارند. اما افراد حرفه‌ای به همه کمک می کنند تا پیشرفت کنند.

* اگر کاری اشتباه انجام شود، آماتورها مسئولیت کار خود را نمی‌پذیرند اما افراد حرفه ای مسئولیت کار و تصمیمی که می‌گیرند را می‌پذیرند.

اماتورها فکر می کنند دنیا باید جوری که آن‌ها می‌خواهند تغییر کند اما افراد حرفه‌ای خود را با تغییرات دنیا منطبق می‌کنند.

 با این اطلاعات باید چه کاری انجام دهیم؟ می توانید از این ویژگی‌ها به عنوان یک چک لیست استفاده کنید تا صفات و عادت‌های خود را تغییر دهید و به موفقیت‌های بزرگ برسید.

(همچنین بخوانید: هفت چالش‌ مهم استارت‌آپ‌های ایرانی)

برچسب‌ها: کسب‌وکارافراد آماتورافراد حرفه‌ایموفقیتاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.