۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت سی‌ام)
قسمت سی‌ام ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت سی‌ام)

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۰:۰۰ | ۹ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم. قسمت سی‌ام:

۵۹. فروش محصولات انبارشده

کارآفرینان باهوش فرصت مناسبی دارند تا با خرید محصولات انبارشده و تجهیزات مازاد دولتی با قیمت بسیار پایین و فروش آنها با قیمتی بالاتر در بازار‌های دیگر، درآمد فوق‌العاده‌ای کسب کنند. خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان موجودی انبار خود را پس از گذشت مدت زمانی معین به دلایل گوناگون از بین می‌برند. از این دلایل متفاوت می‌توان به حرکت آهسته خط تولید محصولات، خارج‌شدن از فصل مورد نظر برای ارائه محصول، آسیب‌دیدن محصول، جابجایی شرکت، ادغام یا خروج از روند فعلی کسب‌وکار، اشاره کرد. هر سال میلیاردها دلار ارزش موجودی بسیاری از شرکت‌ها هدر می‌‌رود. بهترین اجناسی که می‌توان آنها را خریداری کرد شامل ابزار فنی، فیلم‌های بلوری، اسباب‌بازی‌ها، لوازم جانبی حمام و آشپزخانه، لوازم جانبی لباس‌های مردانه و زنانه و قطعات الکترونیکی می‌شود. محصولاتی که عمر مفید محدود یا نیاز به انبارداری و حمل‌ونقل خاصی دارند، در اولویت قرار می‌گیرند. این محصولات توانایی این را دارند که در بازارهای آنلاین مانند شیپور، جمعه بازارها و اکثر بازارهای خرید و فروش داخلی و خارجی مورد معامله قرار گیرند. همچنین خرید و فروش محصولات مازاد دولتی به ‌گونه‌ای که شما بخش کمی از پول آن را پرداخت کنید و با قیمت واقعی محصول به دست‌ مشتریان و متقاضیان برسانید، می‌تواند سود خوبی برای شما به‌همراه داشته باشد. بسیاری از آژانس‌های دولتی خود جزء تولیدکنندگان این دست از محصولات هستند. مواردی که به‌طور مرتب توسط آنها حراج می‌شود عبارت است از: کامپیوتر، املاک،‌ خودرو، ماشین‌آلات صنعتی و ابزار،‌ جواهرات، مبلمان، قطعات الکترونیکی و ... . با ارائه تبلیغات مناسب در فضاهای مجازی،‌ سایت‌های معتبر فروش آنلاین و تبلیغات در بازار‌های محلی می‌توانید این محصولات را به فروش برسانید.

۶۰. فروش غذای خانگی

با توجه به مشغله این روز‌های مردم و درگیری‌های شغلی،‌ کمبود زمان و گاهی نیز قیمت‌های بالای بعضی از رستوران‌ها و کترینگ‌ها در ارائه غذاها، موقعیت بسیار مناسبی برای برخی از کارآفرینان فراهم شده است تا با ارائه غذاهای خانگی به اداره‌ها، سازمان‌ها، کارمندان و مردم عادی کسب‌وکاری نوین و پرسود راه‌اندازی کنند. اگر شما در تولید غذاهای خانگی و مرغوب تجربه و تبحر دارید چرا بیکار نشسته‌اید؟ این کسب‌وکار را می‌توان با کمترین هزینه راه‌اندازی کرد. برای شروع شما به لوازمی مانند مواد اولیه غذاهای مورد نظر، فضای کاری، وسایل آشپزی، ظروفی که برای ارائه غذا به مشتری در نظر دارید و یک وسیله نقلیه جهت حمل‌ونقل سریع غذاها به محل مشتریان نیاز دارید. اگر خود شما تولیدکننده غذا باشید، سود بیشتری خواهید کرد اما اگر تجربه یا امکانات مورد نیاز را در دست ندارید می‌توانید غذای مورد نظر را از آشپزخانه‌ها و کترینگ‌های دیگر تهیه کنید و آنرا با سلیقه و طراحی خود و روش‌های گوناگونی که برای ارائه خدمات در نظر دارید به دست مشتریان برسانید. در این مورد شما لزوما به فضای کاری نیاز ندارید و با تجهیزکردن وسیله حمل‌ونقل خود به یک گرم‌خانه می‌توانید به صورت سیار غذاها را به‌دست مشریان خود برسانید. از نکات خوب این کسب‌وکار این است که می‌توانید آنرا به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت اجرا کنید. کیفیت غذا،‌ زمان تحویل،‌ طراحی، نحوه برخورد با مشتریان، قیمت مناسب و از همه مهم‌تر سبک بسته‌بندی غذاها از جمله عناصر مهم کسب‌وکار شما جهت رقابت با سایرین در این عرصه است. خدماتی که می‌توانید در این کسب‌وکار پوشش دهید شامل ارائه وعده‌های غذایی مختلف مانند صبحانه، نهار و شام، میان‌وعده، دسر و ... در اقصا نقاط شهر است.
بلافاصله با گسترش کسب‌وکار خود می‌توانید خدمات خود را با وسعت بیشتری پشتیبانی کنید که این کار باعث رشد روزافزون مشتریان و متقاضیان و در نهایت رشد سود شما می‌شود. کسب‌وکار خود را با چاپ تراکت‌های تبلیغاتی، معرفی در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌‌های پربازدید، برقراری ارتباط با کسب‌وکار‌های محلی مانند سوپرمارکت‌ها جهت معرفی شما و همچنین ارائه پیشنهاد‌های ویژه هفتگی و ارائه کدهای تخفیف به مشتریان، تبلیغ کنید.

(همچنین بخوانید: سفارش آنلاین غذا در جنوب کشور با فوری‌فود)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینیایدهفروشبازاربازاریابیideasalesغذای خانگیفضای مجازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.