۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت بیست‌وهفتم)
قسمت بیست‌وهفتم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت بیست‌وهفتم)

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۷:۰۰ | ۶ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت بیست‌وهفتم:

۵۳. عکاسی آزاد

برای بیان این موضوع که چرا اینترنت حیاتی دوباره به صنعت عکاسی آزاد بخشیده است، سه دلیل بسیار خوب وجود دارد. اول اینکه خدمات مبتنی بر فضای ابری باعث شده است تا عکس‌ها در کسری از زمان برای مشتریان، ناشران، ویراستاران، بازاریابان و طراحان در سراسر جهان به اشتراک‌ گذاشته شود. دوم، میلیاردها صفحه وب وجود دارد که برای پرکردن آن به میلیارد‌ها عکس نیاز است. سوم، علاوه بر اینترنت، میلیون‌ها نشریه چاپی، شرکت‌های رسانه‌ای، خرده‌فروشان، بازاریابان، سازمان‌ها، آژانس‌های دولتی و بسیاری از سازمان‌های دیگر هر روز به عکس‌های جدیدتری نیاز دارند تا به روزنامه‌ها، خبرنامه‌ها، مجلات، بروشورها، کاتالوگ‌ها و سخنرانی‌ها معنی ببخشند. نیازی به گفتن نیست که افراد با مهارت‌های عکاسی فوق‌العاده این امکان را دارند که یک زندگی ایده‌آل با فروش عکس‌های خود راه‌اندازی کنند. شما همچنین می‌توانید با ناشران قرارداد ببندید، عکس‌های خود را در وب‌سایت‌ها قراردهید و از فروش آن حق امتیاز دریافت کنید یا به‌صورت تخصصی مسئول عکس‌های انفرادی در رویداد‌های خانوادگی (مانند عکس‌های عروسی) یا عکس‌های سازمانی (جشن‌ها و دورهمی‌های صنعتی) باشید. برای این‌کار می‌توانید به‌صورت ساعتی یا روزانه کار کنید و بسته به نوع عکاسی که دنبال می‌کنید،‌ حق امتیاز خود را تعیین کنید.

۵۴. تولید ویدئو

سال ۲۰۱۱ در آمریکا بزرگسالان به‌صورت میانگین حدود ۲۱ دقیقه وقت صرف مشاهده ویدئو روی دستگاه‌های دیجیتال می‌کردند. این عدد به ۷۶  دقیقه در سال ۲۰۱۵ ارتقا پیدا کرد. یوتیوب سومین سایت محبوب جهان است که صنعت ویدئوی آنلاین را به‌صورت رسمی و تحت عنوان یک پدیده فرهنگی به جهانیان ارائه کرده است. مشابه این سایت در ایران سایت آپارات است که پس از گوگل رده دوم پربازدیدترین سایت را میان کاربران ایرانی دارد. مشاغل محلی احتمالا به این روند نرسیده‌اند. اینجا دقیقا جایی است که شما و مهارت شما وارد کار می‌شود. تنها با استفاده از ابزاری چند میلیون‌ تومانی مانند دوربین کیفیت بالا، میکروفون، سه پایه و یک دوربین کوچک می‌توانید محصولی با کیفیت بالا در راستای ویدئوهای تبلیغاتی یا پوشش رویداد‌هایی مانند جلسات بزرگ و کنفرانس‌ها و همچنین برای افرادی که می‌خواهند فیلم عروسی خود را ثبت کنند، تولید کنید. برای ارتقای خدمات خود می‌توانید یک شریک با مهارت‌های ویرایش ویدئویی بالا،‌ افزودن جلوه‌های ویژه و عناوین متحرک، برای خود انتخاب کنید. بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید از جمله ضبط فیلم تک دوربینه یا چند دوربینه، به‌طور میانگین حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در ساعت و بابت ویرایش فیلم حدود ۱۵۰ هزار تومان در ساعت دریافت می‌کنید.

 (همچنین بخوانید: ۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینکارآفرینیایدهنوآوریعکاسیآپارات ideaBusinessویدئو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.