انبارداران استارت‌آپی، امنیت وسایل شما را تضمین می‌کنند
خدمات نوین امانت و نگهداری از وسایل؛ ۸

انبارداران استارت‌آپی، امنیت وسایل شما را تضمین می‌کنند

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۰ | ۹ دقیقه

استارت‌آپ‌های حوزه امانت و انبارداری با جذب بیش از ۱۷۰ میلیون دلار در پنج سال اخیر و ارائه خدمات نوآورانه و فناورانه، امنیت وسایل در انبارهای خود را به بهترین شکل فراهم می‌کنند.

نوپانا: به دلیل اینکه انباری، همیشه جایی بوده است که ما از روی عادت آن را پر و بعد هم  فراموشش می‌کنیم، این فضا از سوی استارت‌آپ‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌ است. اجاره یک فضا و پرداخت ماهیانه مبلغی به عنوان اجاره بها، مدل قدیمی و البته سودمند این کسب‌وکار برای صاحبان مشاغلی چون تأسیسات انبارداری بوده است؛ مدلی که مشتریان نیز با آن ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند؛ اما گاهی  ممکن است در این مدل از کسب‌وکار، اموال شما آسیب ببیند و در مواردی با امنیت کامل نگهداری نشوند.

به گزارش نوپانا،همین نکته سبب شد تا در چند سال اخیر شاهد گزینه‌های بیشتری در این کسب‌وکار باشیم. به عنوان مثال در سال گذشته، با گسترش استارت‌آپ‌ها، تعداد کسب‌وکارهای خدماتی در این زمینه به صورت سازمان‌دهی‌شده افزایش یافته‌‌اند و در مجموع شرکت‌های متمرکز بر انبارداری و امانت‌ در پنج سال گذشته بیش از ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

شرکت کلاتر (Clutter)

استارت‌آپ کلاتر تا کنون بزرگ‌ترین دریافت‌کننده سرمایه بوده است. این شرکت در شهر لس‌آنجلس قرار دارد و چهار سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. کلاتر در حال حاضر به‌عنوان یک شرکت امانت فعال در زمینه تکنولوژی، با شعار «خودمان می‌بریم، خودمان نگهداری می‌کنیم و خودمان برمی‌گردانیم»، این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند تا بدون نیاز به ترک خانه، اجناس اضافی خود را انبار کنند. خدمات کلاتر شامل بسته‌بندی، سوار کردن و فهرست‌بندی تمام وسایل مورد نظر می‌شود؛ مشتریان هم‌چنین می‌توانند با پرداخت مبلغی، اقلام خود را هر زمان که بخواهند باز پس گیرند.  

شرکت میک‌اسپیس (MakeSpace)

شرکت میک‌اسپیس، استارت‌آپ مشابهی است که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازد. این شرکت در شهر نیویورک مستقر است و ادعا می‌کند خدمات خود را با قیمتی ارزان‌تر از دیگر موسسات انبارداری و امانت و به صورت شخصی ارائه می‌دهد. این شرکت با چهار سال سابقه تا به امروز به رقم ۵۸ میلیون دلار دست یافته است.

شرکت تراو (Trove)

از دیگر رقیبان این کسب‌وکار، شرکت تراو (Trove) است؛ یک سرویس انبارداری و امانت که با انگیزه‌های حرفه‌ای کار می‌کند. شعار این شرکت «نگهداری را ساده می‌کنیم» است و برای مشتریان خود جعبه کمدی را در نظر می‌گیرد که لوازم منزل آنها در آن نگهداری شود.

شرکت کاستوکیج (Costockage)

 استارت‌آپ کاستوکیج (Costockage) یک شرکت فعال در زمینه انبارداری است که با در نظر گرفتن یک پلتفرم، شیوه‌ای متفاوت از روش‌های سنتی را برای ارائه خدمات به کاربران انتخاب کرده است. به علاوه، کاستوکیج این امکان را برای مشتریان فراهم می‌سازد تا بتوانند فضای اضافی انبار خود را در اختیار همسایگان خود قرار دهند و این نکته احتمالا به نفع هر دو خواهد بود.  

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌هایی برای خواب بهتر، غذای سالم‌تر و حمل‌ونقل هوشمندانه‌تر)

پر کردن شکاف‌های سنتی

استارت‌آپ‌ها در تلاش‌اند تا روی کاستی‌های موجود در مدل‌های سنتی خدمات انبارداری و امانت سرمایه‌گذاری کنند و شکاف‌های مدل‌های سنتی این کسب‌وکار را پر کنند.

یکی از این شکاف‌ها قرار گرفتن اغلب ارائه‌دهندگان قدیمی این خدمات در مناطق گران‌قیمت و اعیان‌نشین است؛ مناطقی که طبعا هزینه‌های عملیاتی را بالا می‌برد و برای مردم در سایر مناطق، امکان استفاده از خدمات این موسسات فراهم نیست؛ اما با پیدایش نسل جدید استارت‌آپ‌های انبارداری، مشتریان دیگر ناچار به حمل کلاهای خود نیستند و موسسات این‌چنینی در مناطق مختلف در سطح شهر واقع شده‌اند.

مضافا اینکه استارت‌آپ‌های انبارداری دریافته‌اند که پروسه انتقال کالاها به انبار و برعکس، برای بیشتر مردم هزینه و زحمت زیادی دارد؛ به همین دلیل تاکید آنها بر این است که کارکنان آنها اثاث و لوازم مشتریان را با مبلغی هم‌طراز با میزانی که این کار توسط خود مشتری انجام شود، حمل کنند.

در ضمن استارت‌آپ‌های حوزه انبارداری، از رسانه‌های دیجیتالی به‌عنوان ابزاری برای ردیابی کالاهای فیزیکی استفاده می‌کنند. برای مثال میک‌اسپیس پیشنهاد می‌دهد که از تمام جعبه‌هایی که در انبار قرار دارد عکس گرفته شود و از برچسب‌های روی آنها رونویسی شود.

کلاتر نیز برای هر کالای انبارشده بارکدی خاص در نظر گرفته است؛ به این ترتیب، مشتریان برای دریافت اقلام برگشتی می توانند به اینترنت رجوع کنند و به صورت آنلاین برنامه زمانی خود را برای دریافت وسایل خود تنظیم کنند. با ظهور استارت‌آپ‌ها در این عرصه، همانطور که مدل‌های جدید انبارداری سود می‌برند، مردم نیز امنیت خاطر بیشتر و زحمت کمتری خواهند داشت. از منظر تجاری و اقتصادی به نظر می‌رسد این رویه بازده مناسبی داشته باشد.

تا به امروز در چرخه این کسب‌وکار، دو نوع محدودیت وجود داشت: شما از چگونگی انبار وسایل خود آگاه نبودید و به درستی نمی‌دانستید که ملزم به پرداخت چه میزان مبلغی در ازای این خدمات هستید؛ اما با ظهور سبک جدیدی از وانت‌های باری، استارت‌آپ‌ها در تلاش برای حذف محدودیت‌های اولیه در زمینه انبارداری هستند.

(همچنین بخوانید: کشاورزی دقیق؛ راه نجات انسان‌ها از بحران جهانی غذا)

برچسب‌ها: خدماتمشتریstorageانبارداری استارت‌آپ نوآورینگهداری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.