۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت هجدهم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۵ | ۶ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت هجدهم:

۳۵. خدمات تعمیر ظاهر خودرو

استفاده از ابزار مخصوص و ملاقات با مشتریان در خانه‌ یا محل کارشان برای از بین بردن آثار ضربه‌هایی که به بدنه اتومبیل آنها به دلیل تصادفات وارد شده است، بدون این که رنگ جدیدی استفاده شود، یکی از ایده‌های جالب کسب‌وکار است.

مشتریان بالقوه شما را صاحبان اتومبیل‌های شخصی، معامله‌کنندگان خودرو‌های صفر و کارکرده و همچنین شرکت‌های بیمه، شامل می‌شوند. با استفاده از پیاده‌سازی این خدمات به‌صورت سیار، می‌توانید این‌کار را خیلی کم‌هزینه‌تر و بدون نیاز به کمک مالی شروع کنید. از همه مهم‌تر این که این امر به شما کمک می‌کند تا بدون محدودیت جغرافیایی سراغ کسانی بروید که به این کار نیاز دارند.

بسیاری از توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان ابزار و تجهیزات صافکاری، کلاس‌هایی جهت آموزش این تکنیک‌ها با قیمت مناسب برگزار می‌کنند که با شرکت در آنها در عرض چند هفته می‌توانید مهارت لازم را یاد بگیرید. از این رو، شما حتی اگر هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشید، باز هم این شانس را دارید که از ابتدا بدون هیچ سابقه‌ای این کار را شروع کنید. همچنین شما برای کسب پول بیشتر از این کار می‌توانید خدماتی مثل رنگ‌کردن، تزئینات ماشین، تعمیر شیشه‌های ماشین و دودی‌کردن شیشه‌ها را به مشتریان خود پیشنهاد کنید. نکته نوآورانه این کار تعمیر در حمل، دریافت سفارشات با استفاده از امکانات جدید و سرعت در کار است.

۳۶. خدمات تعمیر دوچرخه

یک کارآفرین فنی که به دوچرخه علاقه دارد، با یک کارگاه ساده و راحت خانگی می‌تواند از تعمیرات دوچرخه درآمد خوبی کسب کند. علاوه بر سود خوب این کار، می‌توان به مزایای دیگر آن از جمله هزینه‌های کم، تقاضای زیاد برای خدمات و انعطاف‌پذیری این کار در پاره‌وقت یا تمام‌وقت بودن آن اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که حتی اگر در زمینه تعمیرات دوچرخه تجربه‌ای ندارید، با چند هفته شرکت در کلاس‌های آموزش فنی تعمیرات، تمام مهارت‌های لازم را کسب کنید. بسیاری از شرکت‌ها و آموزشگاه‌های فنی‌‌وحرفه‌ای معتبر در حال حاضر این کلاس‌ها را در کشور ارائه می‌کنند. کلید تبلیغ و گسترش این کسب‌وکار آن است که هرچه سریع‌تر خود را به گروه‌ دوچرخه‌سواران و یا سازمان‌های مربوط به دوچرخه‌سواری متصل کنید؛ چرا که عمده اعضای آنها می‌توانند مشتریان شما به حساب بیایند که این امر خود موجب جلب توجه هرچه بیشتر علاقه‌مندان دوچرخه به کسب‌وکار شما می‌شود. به همین ترتیب، با تبلیغات آنلاین و  تبلیغات در روزنامه‌های محلی می‌توانید نظر بسیاری از مشتریان را به خدمات خود جلب کنید. شما همچنین می‌توانید با خرده‌فروشان دوچرخه وارد قراردادهای تعمیراتی شوید و مسئولیت بخش تعمیرات آنها را برعهده بگیرید و با آنها همکاری داشته باشید.

(همچنین بخوانید: کارواش استارت‌آپی برای تمیز کردن ماشین در محل)

منبع

برچسب‌ها: مهارتکارآفرینایدهکسب‌و‌کاراستارت‌آپاستارتاپراه‌اندازی استارت‌آپخدماتتعمیر ماشینتعمیر دوچرخه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.