استخدام مدیر مالی استارت‌آپ خود را به فردا موکول نکنید!
پیشگیری از شکست استارت‌آپ؛ ۷

استخدام مدیر مالی استارت‌آپ خود را به فردا موکول نکنید!

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۱۴:۰۵ | ۵ دقیقه

مدیران مالی، از مهره‌های بسیار کلیدی در استارت‌آپ‌ها هستند. این افراد می‌توانند با استفاده از تجربه خود در مدیریت شرکت‌های بزرگ، موفقیت استارت‌آپ را تا حدود زیادی تضمین کنند.

نوپانا به نقل از فرصت امروز: مدیر مالی به استارت‌آپ کمک می‌کند تا برنامه طولانی‌مدتی برای جذب و هزینه کردن سرمایه داشته باشد. مدیران مالی استارت‌آپ‌ها اگر به خوبی وظایف خود را انجام دهند، به عنوان اهرمی قدرتمند می‌توانند مسیر موفقیت را هموار کنند. ویژگی‌های یک مدیر مالی خوب برای استارت‌آپ‌ها چیست؟ در این مطلب به بررسی تعدادی از مشخصه‌های ضروری یک مدیر مالی استارت‌آپی پرداخته‌ایم.

اعتماد

ارتباط بین مدیرعامل (CEO) و مدیر مالی (CFO) در یک استارت‌آپ، باید بر پایه اعتماد متقابل باشد. هیچ کس بیشتر از مدیر مالی به امور شرکت شما واقف نیست. او از میزان حقوق همه کارمندان اطلاع دارد، زمان و میزان سرمایه جذب‌شده را می‌داند و به بیان دیگر، چشم‌انداز کاملی از شرکت شما پیش روی اوست. شما به عنوان مدیرعامل باید علاوه بر اعتماد به هوش و صلاحیت مدیر مالی، به شخصیت او نیز اعتماد داشته باشید. مدیر مالی باید فردی باشد که در همه شرایط، نیازهای کسب‌وکار را بر همه چیز ترجیح دهد. باید اطمینان داشته باشید که هر چه به مدیر مالی شرکت می‌گویید، به جایی درز نخواهد کرد.

پول همه‌چیز نیست

وظیفه اولیه یک مدیر مالی این است که از میزان دارایی‌های شرکت مطمئن باشد و بداند که سرمایه‌ای برای هزینه کردن وجود دارد؛ اما مدیران مالی استارت‌آپ‌ها وظایفی بسیار بیشتر و مهم‌تر نیز دارند. آنها باید مدیریت بخش‌های دیگر را نیز بر عهده داشته باشند و گزارشات مالی، حقوقی و حتی فناوری‌های جدید مورد نیاز برای استارت‌آپ را رصد کنند. با این کار، مدیرعامل وقت آزاد بیشتری برای پرداختن به رقبا و بهبود محصولات خواهد داشت.

توانایی «بله» گفتن

در استارت‌آپ‌ها تلاش می شود تا با کمترین هزینه به بیشترین کارایی رسید. با این طرز تفکر، باور عموم بر این است که مدیران مالی به اکثر درخواست ها جواب منفی می‌دهند، اما مدیر مالی خوب برای استارت‌آپ به نوعی رفتار می‌کند که از پیشنهادات و فرصت‌های جدید استقبال کند. مدیر‌مالی باید ‌برای رسیدن به اهداف انگیزه بالایی داشته باشد. تنها این نوع از مدیریت مالی است که مسیر موفقیت استارت‌آپ شما را هموار می‌کند.

تنظیم سرعت حرکت

مدیرعامل و مدیر مالی ارکانی هستند که سرعت، زمان و چگونگی رشد استارت‌آپ را مشخص می‌کنند. در محاسبه سرعت رشد، علاوه بر در نظر گرفتن ریسک و پاداش‌هایی که به خاطر موفقیت دریافت می‌شود، باید موارد دیگری را نیز در نظر گرفت. مواردی همچون زمان مقیاس‌دهی بین‌المللی، پیش‌بینی مقدار موفقیت در بازارهای جدید، زمان استخدام نیرو برای توسعه محصول جدید و مقدار هزینه لازم برای ورود به این بازارها، از این دست محاسبات هستند که مدیر مالی باید به خوبی به آنها بپردازد.

زمان مناسب برای استخدام مدیر مالی

هیچ ارزش‌آفرین موفقی وجود ندارد که از استخدام زودهنگام مدیر مالی پشیمان باشد. به بیان دیگر، زمان ایده‌آل برای استخدام این مدیران، سریع‌ترین زمان ممکن است. اگر یک مدیرعامل تازه کار هستید، بهتر است یک مدیر مالی باسابقه و معتبر استخدام کنید. این افراد می‌توانند با استفاده از تجربه خود در مدیریت شرکت‌های بزرگ، موفقیت استارت‌آپ را تا حدود زیادی تضمین کنند.

(همچنین بخوانید: ضرورت حضور مدیر ارشد مالی در استارت‌آپ)

برچسب‌ها: استارت‌آپمدیر مالیCFOCEOمدیرعاملمدیریتکارمندانامور مالیسرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.