نرم‌افزارهایی که فرایند پیچیده مدیریت پروژه را آسان‌تر می‌کنند
جعبه‌ابزار مدیریت جریان‌های کاری؛ ۸

نرم‌افزارهایی که فرایند پیچیده مدیریت پروژه را آسان‌تر می‌کنند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۹:۱۵ | ۶ دقیقه

با استفاده از برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند به‌راحتی می‌توانید ایده‌ها و پروژه‌های خود را مدیریت کنید و میان اعضای گروهتان، هماهنگی ایجاد کنید.

نوپانا: همه استارت‌آپ‌ها اهداف و ایده‌های بزرگی دارند و اعضای تیم برای رسیدن به این اهداف کارهای زیادی انجام می‌دهند. مدیریت یک پروژه به‌ویژه زمانی که کارها به صورت گروهی انجام می‌شود، بسیار دشوار است. تمام فعالیت‌ها باید میان اعضا، هماهنگ بوده و برای رسیدن به هدف طبق برنامه‌ای معین روبه جلو جرکت کنند. بر همین مبنا، نرم‌افزارهایی برای مدیریت پروژه ساخته شده‌اند تا کار برای گروه‌ها را آسان کنند و باعث شوند آنها در مسیر دستیابی به هدف با مشکلی مواجه نشوند.

نرم‌افزارهای مدیریت پروژه زیادی در دسترس هستند که هرکدام با ویژگی‌های خود، روش‌های مدیریتی خاصی را ارائه می‌دهند. پیدا کردن یک نرم‌افزار کامل در این زمینه، کار بسیار دشواری است.

در مطلب پیش‌ رو ۴ نرم‌افزار مدیریت پروژه که در نوع خود جزء بهترین ها هستند را معرفی کرده‌ایم. نرم‌افزارهایی که هرکدام راه‌حل‌های خوبی برای پاسخگویی به نیاز استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان ارائه می‌دهند.

ترلو (Trello)

«ترلو» یک نرم‌افزار تحت وب با رویکرد بصری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید ایده‌ها و پروژه‌های خود را مدیریت کنید. کافی است وارد وب‌سایت ترلو شوید و یک حساب‌ کاربری بسازید. سادگی این نرم‌افزار مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. می‌توانید فایل‌های مورد نیازتان را از کامپیوتر یا حتی برنامه های دیگر به راحتی به ترلو اضافه کنید.

با این نرم‌افزار می‌توانید چندین پروژه را در یک زمان مدیریت کنید. اعضای گروه می‌توانند با عضو‌ شدن در صفحه‌ای که برای پروژه درست کرده‌اید، از تمام برنامه‌ها مطلع شوند. این نرم‌افزار به‌ویژه برای آژانس‌های طراحی وب‌سایت و توسعه نرم‌افزار، مفید است.

کوایر (Quire)

اگر برای محقق ساختن ایده‌های بزرگ به یک ابزار مدیریتی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم به نرم‌افزار کوایر (Quire) نگاهی بیاندازید. این برنامه به شما کمک می‌کند یک هدف ابتدایی برای خود مشخص کنید؛ سپس تعداد بسیار زیادی وظیفه بسازید و با انجام آنها ایده‌ خود را محقق کنید. در واقع با برداشتن قدم‌های کوچک به اهداف بزرگ خود می‌رسید. 

این نرم‌افزار رابط کاربری ساده‌ای دارد و می‌توانید در هرلحظه به سرعت ایده‌های خود را وارد کنید. همچنین به راحتی با استفاده از دوربین تلفن همراهتان می‌توانید محتوای تخته وایت‌برد، یک ویدیو، یادداشت‌های یک جلسه و... را به این برنامه اضافه کنید.

اسمارت‌شیت (Smartsheet)

«اسمارت شیت» برای افرادی مناسب است که به‌دنبال یک راه مستقیم و بصری برای مدیریت وظایف هستند. این نرم‌افزار برای تیم‌ها و افراد دارای محیط کاری مشترک طراحی شده است. اسمارت‌شیت شبیه یک نسخه پیشرفته از اکسل است  و برای افرادی که کارکردن با نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده را دوست دارند، جذاب است.

با این برنامه به‌راحتی می‌توانید بر تیم خود نظارت داشته باشید. اسمارت‌شیت پیشرفته‌ترین رابط کاربری را ندارد، اما قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

آسانا (Asana)

با «آسانا» به‌راحتی کارهای خود را پیگیری کنید. این برنامه برای سازمان‌هایی مناسب است که جریان کاری مشخصی دارند و فقط به‌دنبال برنامه ساده‌ای برای مدیریت این جریان هستند. آسانا ابتدا یک نرم‌افزار دسکتاپ بود؛ اما اکنون نسخه‌های اندروید و ios آن منتشر شده است. این اپلیکیشن رایگان برای تیم‌های بزرگ و کوچک بسیار مناسب است؛ البته سرویس‌های آن برای حداکثر ۱۵ نفر به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند.

(همچنین بخوانید: ابرهایی که سایه‌بان داده‌های شما هستند)

برچسب‌ها: TrelloQuireSmartsheetAsanaمدیریتنرم‌افزارمدیریت پروژهproject managementنرم‌افزارهای مدیریت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.