از سفارش آب تا برطرف شدن مشکل پول خرد تاکسی‌ها
تلاش برای جذب سرمایه ۸ استارت‌آپ نوآورانه در «نوآورد‌روز» آواتک؛ ۷

از سفارش آب تا برطرف شدن مشکل پول خرد تاکسی‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۵:۰۰ | ۱۰ دقیقه

در مراسم «نوآورد‌روز» پنجمین دوره شتاب‌دهی آواتک، ۸ استارت‌‌آپ به معرفی کسب‌وکار خود پرداختند و تلاش کردند سرمایه‌گذاران را متقاعد به سرمایه‌گذاری در استارت‌‌آپ خود کنند.

نوپانا به نقل از زومیت: «نوآورد‌روز» پنجمین دوره شتاب‌دهی آواتک با صحبت‌هایی از محسن ملایری، مدیرعامل این مرکز آغاز شد. ملایری صحبت‌های خود را با این جمله شروع کرد: «استارت‌‌آپی‌ها زمانی موفق هستند که بدانند چه کاری را در چه زمانی انجام دهند و در چه زمانی، کجا باشند.»

ملایری معتقد است که زیست‌بوم ‌کسب‌وکارهای نوپا با حمایت نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی شکل گرفته‌ است و استارت‌‌آپ‌ها در این مسیر به شرکت تبدیل شده‌اند. ده‌ها کارآفرین شکل‌گرفتند و صدها سرمایه‌گذار به این زیست‌بوم پختگی بخشیده‌اند. زمانی برخی تصور می‌کردند که استارت‌‌آپ‌ها خطرناک هستند؛ اما اکنون خوشبختانه این نوع نگاه تغییر کرده است و استارت‌‌آپ‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را تا حدودی پیدا کنند.

مدیرعامل آواتک، نسل اول استارت‌‌آپ‌های ایرانی را کپی از مدل‌های موفق جهانی دانست؛ اما باور دارد نسل دوم استارت‌‌آپ‌ها در تلاش برای حل چالش‌های بومی هستند. همچنین وی معتقد است که نسل سوم استارت‌‌آپ‌ها به ارائه‌ راه‌حل‌های جهانی خواهند پرداخت. ملایری سهم کل خاورمیانه از مجموع استارت‌‌آپ‌ها را تنها ۳.۵ درصد دانست که نشان‌دهنده‌ فرصتی بزرگ برای ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید است.

وضعیت فعلی استارت‌‌آپ‌ها

مدیرعامل آواتک درباره‌ تغییر وضعیت استارت‌‌آپ‌ها در مقایسه با شرکت‌های بزرگ نیز مثال ماهی‌های کوچک در مقابل ماهی بزرگ را زد و بیان کرد حالا ماهی‌های کوچک یا همان استارت‌‌آپ‌ها برای شرکت‌های بزرگ رقیب محسوب می‌شوند. ملایری در انتها، آمار و ارقامی از آواتک‌ ارائه داد و گفت: «در طی دو سال و نیم، دو هزار و ۷۵۰ تیم درخواست شتاب‌دهی کرده‌اند که از این میان تنها ۱۴۲ استارت‌‌آپ در پیش‌شتاب‌دهی انتخاب شده‌اند و در نهایت ۴۴ استارت‌‌آپ توانمند شدند.»

مدیرعامل آواتک معتقد است که فضای استارت‌‌آپی ایران نه‌تنها سبب شده است فرار مغزها از کشور کاهش یابد؛ بلکه افراد خبره‌ای‌ که به هر دلیلی از کشور خارج شده‌اند، حالا با ایده‌های نو مجددا به بازار کشور باز می‌گردند.

در ادامه این مراسم سعید رحمانی مدیرعامل سرآوا، موفقیت یک کارآفرین را در پشتکار و عشق به کار دانست و گفت: «چالش کنونی ما در حوزه‌ استارت‌‌آپ‌ها در سمت سرمایه‌گذارانی است که عملکرد سنتی دارند؛ زیرا در بخش کارآفرینان، عملکرد مدرن و به‌روز شده‌ای را شاهد هستیم و این تقابل، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد. کارآفرینان نیز باید به این باور برسند که کارآفرینی هدف نیست، بلکه مسیری به سوی موفقیت است.»

 در انتهای این مراسم، ۸ استارت‌‌آپ به معرفی کسب‌وکار خود پرداختند و تلاش کردند سرمایه‌گذاران را متقاعد به سرمایه‌گذاری در استارت‌‌آپ خود کنند:

چه‌گوارا

«چه‌گوارا» ابداع‌کننده ساده‌ترین روش تأمین آب‌معدنی و آب آشامیدنی سالم در شهر تهران است. سرویس اشتراک آب چه‌گوارا دغدغه‌ خرید باکس‌های سنگین آب را برطرف می‌کند. با استفاده از این سرویس به‌راحتی خوردن یک لیوان آب، سفارش خود را درب منزل و محل کار تحویل بگیرید و در صورت تمایل، بطری‌های خالی خود را برای بازیافت سریع به مأمور چه گوارا بسپارید. استارت‌‌آپ چه گوارا در سال ۱۳۹۵ در شتاب‌دهنده‌ آواتک مستقر شد و با شرکت در دوره‌ پیش شتاب‌دهی، فعالیت خود را رسما آغاز کرد. بعد از پشت سرگذاشتن این دوره به‌عنوان یکی از استارت‌‌آپ‌های برگزیده وارد چرخه‌ پنجم شتاب‌دهی آواتک شد و در حال‌ حاضر نیز در همین محل مشغول به فعالیت است.

استورم

«استورم» نرم‌افزار حسابداری آنلاین مخصوص کسب‌وکارهای کوچک است که در هر زمان و مکان قابل دسترسی است. همچنین با استفاده از گزارشات و نمودارهای تحلیلی برای تصمیم‌گیری‌های صحیح و به‌موقع در کنار صاحبان کسب‌وکار خواهد بود.

بیدُک

«بیدُک» یک راهکار آنلاین برای ایجاد فروشگاه به روش ساده برای خرده‌فروشی‌ها است. این استارت‌‌آپ با مجموعه‌ای از ابزارها سرویس‌های پرداخت، حمل، بازاریابی و قابلیت اتصال به کانال‌های فروش متنوع (مانند اینستاگرام و تلگرام) که در اختیار فروشگاه قرار می‌گیرند، برای افرادی که محصولی برای فروش دارند بستری ابری با قابلیت ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی بدون دانش فنی فراهم می‌کند تا آن‌ را در وب‌سایتی با نام دلخواه خود عرضه و مدیریت کنند.

پرداختم

افزایش تعداد کارت‌خوان‌های بانکی باعث کاهش پول نقد در دست مردم شد. مسافران از یک جهت با مشکل حمل و نگهداری پول خُرد و رانندگان از جهت دیگر با مشکل کمبود آن و بازگرداندن مانده کرایه به مسافر دست و پنجه نرم می‌کنند. «پرداختم» با شناخت این مسائل سعی در فراهم آوردن بستری برای پرداخت و دریافت آسان‌تر کرایه تاکسی دارد.

یونش

«یونش» یک دستیار آموزشی (MLS) است که به مدرسان این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های کلاسی زمان‌بر خود را به‌صورت آنلاین مدیریت کنند و فقط بر تدریس تمرکز داشته باشند. ارتباط با دانشجویان، ارسال و دریافت تمرین، پرسش و پاسخ، ارسال اطلاعیه و اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی همانند ویدئو، صدا، جزوه و … از جمله ویژگی‌های دستیار آموزشی یونش هستند.

کایت

«کایت» به فروشنده‌های اینترنتی کمک می‌کند تا موضوع ارسال پستی بسته‌ها را حل و تمرکز خود را بر فروش کالا معطوف کنند. پس از ثبت سفارش‌ها در سیستم، مأمور کایت به محل فروشگاه مراجعه می‌کند و تمامی بسته‌ها را دریافت و در انبار بسته‌بندی می‌کند و سپس توسط بهترین شرکت پستی آن را ارسال می‌کند. به کمک کایت فروشگاه‌ها نیاز نخواهند داشت مراحل پست کالا را خود انجام دهند.

کافه تدریس

«کافه تدریس» سرویس یادگیری و مشاوره‌ تحصیلی آنلاین است. کافه تدریس محیطی فراهم کرده است تا دانش‌پژوهان فارسی‌زبان بتوانند از هر شهر و روستایی با اساتید و آموزگاران خوب به‌صورت زنده و درکلاس مجازی تعاملی در ارتباط باشند؛ به‌طوری‌که مزیت‌های یک کلاس حضوری را تجربه کنند.

ریتین

«ریتین» پلتفرمی یکپارچه متشکل از سه سرویس گفت‌وگوی آنلاین جهت پشتیبانی و فروش، تجزیه تحلیل رفتار کلی بازدیدکنندگان و مشتریان با قابلیت تعریف اهداف تجاری است که خدمات خودکارسازی بازاریابی و فروش به همراه مدیریت ارتباط با‌ مشتری (CRM)‌‌ را به‌منظور شناسایی و پیگیری رفتار مشتریان ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید:(چگونه یک‌کار‌افرین شجاع و موفق باشیم؟)

برچسب‌ها: آواتکشتاب‌دهندهstartupنوآورداستارت‌آپکار‌‌‌آفرینavatechجذب سرمایهسرمایه‌گذاریاستارتاپمحسن ملایریسعید رحمانی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.