چگونه یک کارآفرین شجاع و موفق باشیم؟
غلبه بر تردید در راه‌اندازی استارت‌آپ؛ ۸

چگونه یک کارآفرین شجاع و موفق باشیم؟

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

راه‌اندازی استارت‌آپ و پیشرفت در آن، هدف رضایت‌بخش بسیاری از افراد است؛ اما گاهی مشاهده شکست استارت‌‌آپ‌های دیگر، آنها را دچار تردید می‌کند.

نوپانا: پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ اما اکنون بسیاری از آن کارآفرینان دیگر در عرصه اقتصاد حضور ندارند. از سوی دیگر، مشاهده شکست‌های سنگین بسیاری از کارآفرینان، گاهی سبب می‌شود افراد در ترک شغل کارمندی خود برای شروع یک استارت‌آپ، مردد شوند؛ اما توجه به نکات زیر می تواند چراغ راه موفقیت شما باشد:

۱. سفر کنید

در ابتدا ممکن است زندگی خود را فدای کارتان کنید. این مسئله در مراحل اولیه شروع کار ضروری است؛ اما در آینده باعث می‌شود دچار روزمرگی شوید و به نوعی خود را گم کنید. بنابراین بهتر است کمی از کار فاصله بگیرید و به مسافرت و تفریح بپردازید. فراموش نکنید که مسافرت و آشنا شدن با فرهنگ‌های متوع، علاوه بر سرزندگی به خلاقیت و درنتیجه موفقیت شما نیز کمک می‌کند.

۲. به رویاهای خود اهمیت دهید

رویاها همواره به شما امید می‌بخشند و تلاش برای رسیدن به آنها، انگیزه شما را بالا می‌برد و سبب دلگرمی شما در عبور از موانع سخت می‌شود.

۳. از وقت خود بهینه استفاده کنید

شما جمله «من وقت ندارم» را زیاد شنیده‌اید؛ اما دغدغه‌ها و مشکلات، توجیهی برای نداشتن برنامه زمانی مناسب نیست. شما می‌توانید از اوقات بیکاری خود برای یادگیری و مطالعه موضوعات جدید استفاده کنید. لازم نیست تمام وقت خود را به کار اختصاص دهید؛ بهتر است از زمان خود بهینه استفاده کنید.

۴. از اشتباهات خود درس بگیرید

شما در مسیر خود ممکن است بسیار مرتکب اشتباه شوید؛ اما خود را نبازید و به جای افسرده شدن، زمانی را برای فهمیدن دلیل اشتباه خود و درس گرفتن از آن اختصاص دهید. بسیار هستند افرادی که یک اشتباه را بارها و بارها تکرار می‌کنند و همچنان به موفقیت خود امیدوارند.

۵. خود را با شرایط سازگار کنید

اکوسیستم کارآفرینی همیشه در حال تغییر است. شما نیز برای حضور دائمی در این اکوسیستم باید همواره در حال تغییر باشید و خود را با شرایط سازگار کنید، در غیر این صورت به سادگی از دور خارج می‌شوید.

۶. از امروز شروع کنید

اهداف و آرزوهای خود را به‌هیچ‌وجه رها نکنید. به جای اهمیت دادن به موانع و مشکلات، کار خود را آغاز کنید. بهترین تصمیمی که برای نزدیک شدن به اهداف و آرزوها می‌توان گرفت، شروع کارهایی است که امروز می توانید انجام دهید.

(همچنین بخوانید: ۱۰ ویژگی که از شما کارآفرین بهتری می‌سازند)

برچسب‌ها: startupاستارت‌آپکارآفرینیکسب‌و‌کارانگیزهراه‌اندازی استارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.