کسب‌وکار جوان خود را در جوانی یا نوجوانی آغاز کنید
آغاز مسیر موفقیت شغلی؛ ۸

کسب‌وکار جوان خود را در جوانی یا نوجوانی آغاز کنید

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر شما به‌دنبال راه‌اندازی استارت‌آپ در سنین نوجوانی یا جوانی هستید اما ایده خاصی ندارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد، این مطلب به شما کمک می‌کند تا نقطه شروع مناسب این مسیر را پیدا کنید.

نوپانا: کارآفرینی و شروع استارت‌آپ در دوران جوانی و نوجوانی ایده بسیار خوبی است. بسیاری از کارآفرینان موفق در سنین پایین شروع به کار کرده‌اند و ورود به عرصه کسب‌وکار را به تاخیر نیانداخته‌اند.

اگر شما به‌دنبال راه‌اندازی استارت‌آپ هستید اما ایده خاصی ندارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد، این مطلب به شما کمک می‌کند تا نقطه شروع مناسب این مسیر را پیدا کنید. در ادامه پنج مورد از ایده‌های خلاقانه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک را بیان کرده‌ایم. امیدواریم این موارد بتوانند جرقه‌ای در ذهن شما ایجاد کنند.

۱. بازاریاب آنلاین شوید

اگرچه بسیاری از جوانان رزومه کاری پرباری ندارند یا فاقد رزومه هستند؛ اما آنها درک خوبی از دنیای آنلاین دارند. با گسترش اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، جوانان نیز  به‌راحتی می‌توانند مسیر حرکت خود را پیدا کرده و به دنبال آن بروند.

رسانه‌های اجتماعی در بین قشر جوان جامعه طرفداران زیادی دارند. شما می‌توانید متناسب با سن و علاقه خود به بازاریابی آنلاین محصولات بپردازید.

(همچنین بخوانید: بازار داغ دیجیتال مارکتینگ را در دست بگیریم)

۲. صنایع دستی بفروشید

شما می‌توانید محصولات دست‌ساز خود را به‌طور مستقیم به دوستان و خانواده‌تان بفروشید و این کسب‌وکار کوچک را به‌سرعت توسعه دهید. مدیرعامل شرکت اوریگامی اُول (Origami Owl) کسب‌وکار خود را در ۱۴ سالگی آغاز کرد و امروزه از سراسر آمریکا و کانادا سفارش محصول می‌گیرد.

۳. خدمات خودرو ارائه دهید

این مورد، شغلی مناسب تابستان‌های شماست. این شغل نیاز به مکان خاصی ندارد و در محیط باز نیز انجام می‌شود اما ممکن است برای همه جوانان خوشایند نباشد. البته پیدا کردن مشتری و اعتماد آنها به شما کمی سخت است. برای شروع می‌توانید با شرکت‌های فعال در این حوزه همکاری کنید.

۴. محصولات آرایشی‌ - بهداشتی بفروشید

در گرمای تابستان، آفتاب‌سوختگی پوست به‌شدت شایع می‌شود. در این میان خیلی‌ها به ویژه خانم‌ها ترس از ابتلا به سرطان پوست دارند. جدای از ترس ابتلا به سرطان، این ضایعه پوستی حس ناخوشایندی در افراد ایجاد می‌کند. شما با ارائه محصولات آرایشی - بهداشتی مناسب، می‌توانید به زیبایی و سلامت افراد کمک کنید. همچنین این صنعت قابلیت رشد بالایی دارد و می‌تواند شما را در آینده به یک تولیدکننده محصولات آرایشی - بهداشتی معتبر تبدیل کند.

۵. شرکت فناوری خود را تاسیس کنید

تاسیس شرکت فناوری، ایده بسیار خوبی است که سود و درآمد زیادی هم دارد اما کمتر به ذهن افراد می‌رسد. اکثر جوانان به جای اینکه شرکت خود را تاسیس کنند، سعی می‌کنند در شرکت‌های دیگر استخدام شوند. شما می‌توانید بدون هزینه، امکانات آموزشی لازم برای استفاده از فناوری‌های جدید را داشته باشید. نوجوانان و جوانان می‌توانند پس از یادگیری این‌ فناوری‌ها شرکت خود را در این زمینه تاسیس و کسب درآمد کنند.

ایده شما چیست؟ چگونه آن را عملی خواهید کرد؟ با انتخاب درست، هیچ چیز نمی‌تواند مانع تحقق اهداف شما شود.

(همچنین بخوانید: سن چه تاثیری بر موفقیت کسب‌و‌کار دارد؟)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینیکارآفرینانراه‌اندازی استارت‌آپاستارت‌آپبازاریابیstartupکارآفرینان جوان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.