پنج نکته طلایی در انتخاب اسم
بهترین نام‌ها برای استارت‌آپ شما ۹

پنج نکته طلایی در انتخاب اسم

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۱:۲۵ | ۵ دقیقه

نام استارت‌آپ اولین چیزی است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دقت در انتخاب آن ضروری است.

نوپانا: نام گوگل از اشتباه تایپی کلمه «googol» که یک عدد بسیار بزرگ است (ده به توان صد) گرفته شده است و به حجم بالای اطلاعات اینترنتی اشاره می کند. از نظر استیو جابز، نام معمولی اپل به مفاهیمی اشاره می‌کند که می‌تواند مردم را به جهان ناشناخته کامپیوترها مشتاق کند. شما نام شرکت یا کسب‌وکار خود را چطور انتخاب می‌کنید؟

دو اسم ساده‌ای که به آن‌ها اشاره شد، از موفق‌ترین و بهترین‌ها هستند. اما مالکان کسب‌وکارهای نوپا از آن‌ها چه چیزهایی می‌توانند بیاموزند؟

نامی که فراموش نشود

سعی کنید خیلی هوشمندانه عمل کنید. اسمی که انتخاب می‌کنید باید به‌راحتی در ذهن کسانی که می‌خواهید مشتری شما باشند بماند. به‌روز باشید اما اسم موقتی که زود فراموش شود را انتخاب نکنید.

انتخاب نام بد می‌تواند شما را در نقطه شروع کار میخکوب کند. کارآفرینان موفق نیز ترجیح می‌دهند با نام‎‌هایی کار کنند که قابلیت دیده شدن دارند.

گوگل، این نام جادویی

در مورد نام گوگل نکته مهم، یگانه بودن آن است. یعنی پیش از آن این کلمه به هیچ چیزی اطلاق نمی‌شد. علاوه براین، نامی است که می‌توان در صنایع گوناگون از آن استفاده کرد.

هر سال هزاران برند می‌آیند و می‌روند و تعداد بسیار اندکی از آن‌ها در ذهن مردم می‌ماند و به‌طور مستمر کارش را ادامه می‌دهد. انتخاب نام مناسب، به‌صورت مستقیم روی کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد.

تعداد حروفی در انتخاب اسم به‌کار می‌رود مهم است. همچنین روان بودن اسم بسیار حائز اهمیت است. نامی که به‌راحتی روی زبان بچرخد، بیشتر در ذهن می‌ماند. بیشتر نام‌های بزرگ به راحتی تلفظ می‌شوند و اغلب بیشتر از سه حرف دارند. مانند اپل، نایکی، گوگل و غیره.

پنج نکته طلایی در انتخاب اسم

  • بیشترین کلماتی که درمورد کسب‌وکار شما در اینترنت جستجو می‌شود را بدانید و از آن‌ها ایده بگیرید.
  • نامی نباشد که در برخی بازارها و مکان‌های خاص حساسیت و سوتفاهم ایجاد کند.
  • اگر کسب‌وکارتان اینترنتی است، تا حد امکان نامی که انتخاب می‌کنید کوتاه باشد. مردم علاقه‌ای به نوشتن آدرس‌های طولانی ندارند.
  • حتما برای انتخاب اسم تک‌روی نکنید و از طوفان فکری استفاده کنید.
  • با مخاطبان کسب‌وکار (مشتریان) درمورد اهداف خود صحبت کنید و نظر آن‌ها را نیز بشنوید و دوباره موارد قبل را بررسی و مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید.
برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپایدهبرندینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا