بر چالش جذب مشتریان وفادار غلبه کنید
قسمت اول ۸

بر چالش جذب مشتریان وفادار غلبه کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار کوچکی دارید یا بر توسعه محصول پیچیده‌ای تمرکز کرده‌اید؛ برای موفقیت کسب‌وکار نیاز به مشتریانی دارید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

نوپانا: یافتن مشتریان وفادار یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که هر کسب‌وکار در دوران فعالیت خود با آن مواجه است. برای به‌دست آوردن مشتری باید عزم خود را جزم کنید و بازار را هدف بگیرید. در این مسیر تا جایی که می‌توانید مشتریان را از وجود کسب‌وکارتان و ارزش‌هایی که برایشان ایجاد کرده است آگاه سازید. در این نوشتار راهکارهای ضروری افزایش مشتری را به شما نشان می‌دهیم. با ما همراه باشید:

۱. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به رشد روز افزون شبکه‌های اجتماعی و حضور فعال کسب‌وکارهای مطرح در این فضا، بستر‌ مناسبی برای معرفی برند‌های نوظهور مهیا شده است. برای بهره‌گیری از این فرصت کافی است از هشتگ‌های مناسب و کمپین‌های تبلیغاتی منحصر‌به‌فرد استفاده کنید.

اگر به فکر هزینه کردن در این بستر هستید پیشنهاد می‌کنیم پس از طراحی کمپین تبلیغاتی خود، از افراد مشهوری که در این فضا فعالیت دارند کمک بگیرید تا مردم بیشتری با کمپین شما آشنا شوند.

کلید موفقیت در فضای مجازی تولید محتوای ارزشمند مطابق با سلیقه کاربران است. برای شروع، الویت‌های کاربران خود را دسته‌بندی کنید و بر اساس آنها به تولید محتوا بپردازید.

یکی دیگر از روش‌های موفقیت در تولید محتوا، استفاده از تکنیک بازنشر است. در این روش محتوای کاربرپسند دیگر رسانه‌ها را در صفحه خود به اشتراک‌ می‌گذارید. این کار باعث می‌شود نام شما در کنار رسانه‌های معتبری قرار بگیرد و مخاطبان بیشتری شما را بشناسند.

۲. در زمینه تخصصی خود تولید محتوا کنید

هنگامی که محتوای تخصصی به کاربران خود ارائه دهید، آنها به‌عنوان کارشناس حوزه تخصصی مطالبتان به شما نگاه می‌کنند و این اعتبار باعث افزایش فروش شما می‌شود؛ زیرا زمانی که به کاربران خود پیشنهاد خرید کالایی را می‌دهید آنها به شما اعتماد می‌کنند و ترجیح می‌دهند این کالا را از شما خریداری کنند.

(همچنین بخوانید: ۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری)

۳. در رویداد‌های مختلف شرکت کنید و با دیگران ارتباط بگیرید

سعی کنید با حضور فعال در رویداد‌های مختلف، روابط خود با دیگران را گسترش دهید. توجه داشته باشید روابط ارزشمندتر از سرمایه هستند. این جمله را هرگز فراموش نکنید: «با رابطه می‌توان پول به‌دست‌ آورد اما با پول نمی‌توان رابطه پایدار و مطمئنی ایجاد کرد.»

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هرچه روابط دوستانه‌تر باشند ارزشمندتر هستند.

۴. خبرنامه‌ای در خصوص کسب‌وکار خود ایجاد کنید

مخاطب خبرنامه‌ها کسانی هستند که می‌خواهند از اطلاعات شما استفاده کنند. خبرنامه‌ها حاوی اطلاعاتی هستند که یا خودتان جمع‌آوری کرده‌اید و یا حاصل تحقیقات کسب‌وکارتان است.

به‌عنوان مثال، استارت‌آپ «نظر بازار» یکی از بهترین خبرنامه‌ها را در زمینه کسب‌وکار خود که مربوط به حوزه تحقیقات بازار است راه‌اندازی کرده است. آنها اطلاعاتی که خودشان به دست‌ آورده‌اند را به رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

(همچنین بخوانید: ۴ توصیه برای ایجاد یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری)

ادامه این مطلب را در قسمت بعد دنبال کنید.

برچسب‌ها: کارآفرینیتوسعه کسب‌وکاربرندینگکسب‌و‌کارجذب مخاطبمشتریاستارت‌آپstartupBranding
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.