۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه
قسمت سوم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت سوم:

۵. خدمات برگزاری جشن برای کودکان

عشق به کودکان و علاقه‌مند بودن به برگزاری جشن‌ها، ۲ پیش‌نیاز مهم این ایده هستند. این ایده یکی از پرسودترین ایده‌ها است. والدین در برگزاری جشن برای فرزندانشان خیلی بیشتر از دیگر موارد هزینه می‌کنند. در صورت ارائه خدمات با کیفیت و رضایت والدین، به‌طور میانگین می‌توان به سود یک‌ونیم میلیون تومانی بابت برگزاری هر جشن رسید. برای ارائه خدمات برگزاری جشن‌ برای کودکان ۲ راه وجود دارد: به‌عنوان نخستین راه، شما می‌توانید نمونه کار خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشنی به نمایش بگذارید، سفارش دریافت کنید و جشن‌ها را در محل متقاضیان برگزار کنید.

دومین راه این است که یک فضای بانشاط یا یک پارک را رزرو کرده و جشن را در آنجا برگزار کنید. صرف نظر از اینکه شما کدام راه را برای ارائه خدمات انتخاب می‌کنید، خدماتتان یکسان است. برنامه‌ریزی جشن،‌ دکوراسیون، سرگرمی، غذا و خوراکی، بازی‌های خلاقانه و در نهایت ایجاد یک برنامه بسیار سرگرم‌کننده که هم کودکان و هم والدینشان از آن لذت ببرند، از جمله وظایف اصلی شماست. نرخ‌ها بسته به نوع منو، سرگرمی‌ها، بازی‌ها و تزئینات متفاوت است اما به صورت میانگین، نرخ خدمات از ۸۰ هزار تومان برای هر مهمان شروع‌ شده و برای جشن‌هایی با برنامه‌های کودکانه خاص و خدمات ویژه به ۴۰۰ هزار تومان بابت هر مهمان نیز می‌رسد.

۶. فروش کیک و شیرینی‌

پخت،‌ تزئین و فروش انواع کیک و شیرینی‌ برای مراسم‌هایی مانند تولدها‌، عروسی‌ها و سالگردهای گوناگون، ایده‌ای بسیار سرگرم‌کننده است که می‌توانید آن را دنبال کنید و سود چشمگیری به‌دست آورید. شما می‌توانید با صرف هزینه اندک به پخت و تزئین این کیک‌ها در آشپزخانه‌ خانه‌تان بپردازید. تلاش کنید تالارهای مراسم عروسی، عکاس‌ها، مزون‌ها،‌ مدیران اجرایی رویدادها،‌ رستوران‌ها، برگزارکنندگان جشن‌های کودکان و شرکت‌های پذیرایی بدانند که شما به‌طور تخصصی در تولید و فروش این مدل از کیک وشیرینی‌ها فعالیت دارید. یک ایده بازاریابی موثر برای این کار این است که نمونه‌ای از کیک‌های خود را برای ایجاد حس اعتماد و اطمینان از خرید برای مشتریانتان ارسال کنید.

همچنین می‌توانید یک وب‌سایت با عکس‌هایی از آثار خود طراحی کنید و این عکس‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در مقیاس وسیع‌تر، شما می‌توانید یک فضای تجاری به‌عنوان آشپزخانه اجاره کنید تا بتوانید برای تولید کیک‌ها فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و در ارائه سرویس به فروشگاه‌های موادغذایی و رستوران‌ها سریع‌تر عمل کنید. پخت و تزئین کیک‌های مخصوص با ظاهر جذاب و طعم مطلوب می‌تواند بسیار سودآور باشد زیرا هزینه‌ تولید این نوع کیک‌ها تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد از قیمت فروش آنها است.

(همچنین بخوانید: ایده‌هایی برای دنیای نو)

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌کارآفرینیخدماتدرآمدstartupکودکانایدهکارآفرینمهارتکسب‌و‌کارنوآوریکیک و شیرینی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.