نام‌گذاری منحصربه‌فرد استارت‌آپ، منجر به جذب سرمایه می‌شود
داشتن یک محصول عالی کافی نیست؛ ۷

نام‌گذاری منحصربه‌فرد استارت‌آپ، منجر به جذب سرمایه می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که نام یک استارت‌آپ می‌تواند به طور جدی روی نظر سرمایه‌گذاران تاثیر بگذارد.

نوپانا به نقل از اتاق‌بازرگانی،صنایع‌،معادن‌وکشاورزی‌تهران: همان‌طور که داشتن یک محصول عالی کافی نیست، مطالعه منتشرشده از آکادمی ‌ونچر‌کپیتال (Venture Capital) نشان می‌دهد که نام یک استارت‌آپ می‌تواند به طور جدی روی جذب سرمایه‌گذاران تاثیر بگذارد.

استارت‌آپ‌هایی که نام آنها به‌راحتی تلفظ می‌شوند در ارجحیت سرمایه‌گذاران قرار دارند. آنها تمایل دارند که پول بیشتری برای این استارت‌آپ‌ها بپردازند. اوبر الان ۳/۴ میلیارد دلار ارزش دارد. به این ترتیب ارزش اوبر در حال حاضر ۸۵۰ برابر زمانی است که اولین بار سرمایه‌گذاری در آن انجام شد. فرست‌راند‌کپیتال (First Round Capital) اولین سرمایه‌گذار سازمانی در اوبر بود که حدود نیم میلیون دلار متعهد شده بود. از سرمایه‌گذاران دیگر هم می‌توان نپستر (Napster)، شاون‌فنینگ (Shawn Fanning) و میچ‌کاپور (Mitch Kapor) را نام برد.

منحصربودن یک برتری محسوب می‌شود؛ البته تنها برای سرمایه‌گذاری در مرحله اول. این مطالعه نشان می‌دهد استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه هستند، با نام‌های منحصربه‌فرد مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند. در واقع در این مرحله، اسامی ‌است که استارت‌آپ‌ها را خاص می‌کند.

شرکت‌های مثل زوبنی (Xobni) که سال ۲۰۱۳ توسط یاهو ۶۰ میلیون دلار خریداری شد، قبل از آن یک سال تعطیل بود. دیگر استارت‌آپ‌هایی مانند اووووک (Oooooc) و باوته (Bawte) هم همین وضعیت را داشتند.

با توجه به مطالعه‌ای که انجام شده است، مزایای یک نام منحصربه‌فرد در مراحل بعدی جواب نمی‌دهد و در واقع در مراحل بعدی مزایای زیادی ندارد. سرمایه‌گذاران در این مراحل به دنبال شرکت‌هایی هستند که موفقیت خود را اثبات کرده باشند.

این نتایج حاصل بررسی محققان در مدارس کسب‌و‌کار دانشگاه‌های استونی‌بروک (Stony Brook University)، درکسل (Drexel University) و ویلانووا (Villanova University) به دست آمده است. تحلیل داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تاثیر نام در سرمایه استارت‌آپ‌ها چه میزان است. در قسمت اول، این تحقیقات در ۱۳۱ پروژه جمع‌آوری و مورد توجه قرار گرفته است. در مطالعه دوم این تحقیقات نیز ۱۶۸۱ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

(همچنین بخوانید: چگونه اعتبار برند خود را تثبیت کنیم؟)

برچسب‌ها: برندینگنام تجاریاستارت‌آپ‌سرمایه‌گذاریBrandingاستارت‌آپکسب‌و‌کارstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.