حمایت نوپانا از پویش «نه به مواد محترقه»
در پی حادثه دلخراش آتش‌سوزی پلاسکو ۱۰

حمایت نوپانا از پویش «نه به مواد محترقه»

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۶:۱۶ | ۲ دقیقه

روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه دانش و فناوری: به یاد آتش‌نشان‌هایمان، چهارشنبه‌سوری را بی‌خطر کنیم!

حادثه دلخراش و پرعبرت آتش‌سوزی پلاسکو نشان‌داد که شهرهای ما تا چه اندازه آبستن حادثه و بحران و فاجعه است. آن‌چه که بحران پلاسکو را به فاجعه تبدیل کرد، فداشدن جان‌های عزیز جان‌برکفان آتش‌نشان در این حادثه بود. اکنون می‌دانیم علاوه بر خطراتی که نوعا با شغل این عزیزان آمیخته‌است، عواملی دیگر از جمله کمبود تجهیزات و بودجه و مشکلات فرهنگی در سطح جامعه، تهدیدها و مخاطره‌های جانی آن‌ها را دوچندان کرده‌است.
وقتی که می‌بینیم شرایط کاری آتش‌نشان‌های فداکار ما بسی سخت‌تر از هر نقطه دیگر جهان است، خوب است اگر نمی‌توانیم باری از دوش ایشان برداریم، دست‌کم باری به دوش آن‌ها ننهیم!
ای کاش حوادث ناگوار هرساله چهارشنبه‌سوری برای ما درس عبرت شود و تصمیم بگیریم رسوم و سنت‌ها و عادت‌های نادرست خود را تغییر دهیم، تصحیح کنیم، یا اگر از تغییر و تصحیح و بازسازی آن‌ها ناتوانیم، در پویش و کارزاری جمعی، آن‌ها را تحریم کنیم!
گرچه این پویشی است که هر سال با نه‌گفتن به مواد محترقه در موسم چهارشنبه‌سوری از سوی بسیاری مردم عزیز، دنبال می‌شود، اما امیدواریم امسال با یادآوری خاطره دردناک حادثه پلاسکو و آتش‌نشان‌های فداکاری که جانشان را برای حفاظت از مردم فدا کردند، این پویش نمودی دوچندان پیدا کند.
ما و دوستان ما امسال چهارشنبه‌سوری را بدون عادت‌های نادرست سال‌های اخیر گرامی خواهیم داشت و به‌هیچ عنوان از مواد محترقه، ابزارهای آتش‌افروز و ترقه‌های کوچک و بزرگ استفاده نخواهیم کرد.

حامیان پویش

روزنامه‌نگاران دانش و فناوری:احسان عمادی
آریا صبوری
بهاره صفوی
بهزاد یوسفی
پژمان نوروزی
پوریا ناظمی
جلال افشار
حسین فروتن
سیاوش صفاریان‌پور
عباس خاراباف
عرفان خسروی
عرفان کسرایی
علی سیف‌اللهی
فاطمه عرفانی
مجید میرزاوزیری
محمدحسین جهان‌پناه
معین عمرانی
مهدی صارمی‌فر
نفیسه نعیمی‌پور
پیمان اکبر نیا
حسین رحمانی
سمانه رحیمی
محمدرضا رضایی
محمدفواد صفاریان‌پور

رسانه‌های حامی:
پایگاه علمی-تحلیلی نوپانا
سیناپرس

سایر نهادهای حامی تاکنون:
آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران
سیتاک (باشگاه علم و فناوری)

برچسب‌ها: ایرانفرهنگ و جامعهرسانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.