مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، از دغدغه‌های مهم کشور است
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: ۸

مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، از دغدغه‌های مهم کشور است

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

جواد آرین‌منش: با کمک استارت‌آپ‌ها می‌توان بستر مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال جوانان تحصیل‌کرده فراهم کرد.

نوپانا: جواد آرین‌منش، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به خبرنگار نوپانا گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، همان‌طور که از نامشان پیداست، مبتنی بر علم و فناوری است و اگر آنها به درستی نهادینه شوند و مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، در مسیر استقلال اقتصادی کشور و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کمک بسیاری می‌کنند. استارت‌آپ‌ها نیز در تبدیل ایده به محصول یا به عبارتی دیگر تجاری‌سازی ایده، تا به حال پیشرفت بسیاری داشته‌اند و این موضوع از دستاوردهای مهم این شرکت‌های نوظهور محسوب می‌شود.

جواد آرین‌منش در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان کشور در این شرکت‌ها محقق شده است و با ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت. مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، یکی از دغدغه‌های مهم کشور است و در جهت برطرف کردن آن می‌توان با کمک استارت‌آپ‌ها بستر مناسبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم کرد.

او بیان کرد: در مجلس هفتم و هشتم بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت دولت از این شرکت‌ها برای اولین بار کلید خورد و سپس قانون آن به تصویب رسید. در ادامه در برنامه ششم توسعه الزاماتی برای حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی پیش‌بینی شد که در آن تا حدود زیادی زیرساخت‌های قانونی و تسهیلاتی مانند معافیت‌های مالیاتی برای استارت‌آپ‌ها لحاظ شده است. گسترش روزافزون تعداد استارت‌آپ‌ها در سال‌های اخیر نیز حکایت از رشد این شرکت‌ها دارد.

آرین‌منش تصریح کرد: دریافت مجوز، گام اول راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها است و برای فعالیت و توسعه این شرکت‌ها نیازمند حمایت‌های جدی‌تر دولت، به‌ویژه حمایت‌های مالی و قانونی برای تسهیل فعالیت کارآفرینان، هستیم. چنان‌چه این حمایت‌ها از سوی دولت اجرا شود، چشم‌انداز خوبی برای استارت‌آپ‌ها قابل تصور است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص فیلتر کردن سلیقه‌ای استارت‌آپ‌ها خاطرنشان کرد: فیلتر کردن تنها درمواردی که شخص حقیقی یا حقوقی با استفاده از محتوایی، قصد سوء استفاده داشته باشد مجاز است؛ لازم است در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مشکلات بررسی شوند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه مورد حمایت قرار گیرند.

(همچنین بخوانید: با کمک بخش خصوصی می‌توانیم چالش بیکاری و معیشت را برطرف کنیم)

برچسب‌ها: اشتغالاشتغال‌زاییاستارت‌آپدانش‌بنیانبیکاریحمایتجواد آرین‌منش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.