۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا
قسمت پنجم ۸

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را غیرضروری می‌دانند، در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد.

نوپانا: این روز‌ها برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را خدمات بی‌فایده‌ای می‌دانند که شاید برای خیلی‌ از کسب‌وکارها غیر‌ضروری است؛ در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد. نکاتی که در ادامه می‌آیند، خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های بازاریابی در دوره‌های اخیر است.

قسمت آخر:

۲۱. فاجعه را به فرصت تبدیل کنید

در مسابقات قایق موتوری جایزه بزرگ انگلستان در سال ۲۰۰۶، قایقی که توسط شرکت ویل‌کینگز اسپانسر شده بود واژگون شد و این رخداد توسط رسانه‌های ویدئویی تمام و کمال به ثبت رسید. بلافاصله این شرکت یک ویدئو در واکنش به این اتفاق تولید کرد که به‌سرعت در سراسر جهان پخش شد. سرعت زیاد این روش بازاریابی باعث حرکت رو به جلوی شرکت ویل‌کینگز شد. به این ترتیب آنها توانستند در آن شرایط ناگوار، ورق را به نفع خود برگردانند.

۲۲. در جریان روند بازاریابی استارت‌آپ‌های دیگر باشید

آندریا بایلیف‌جاش (Andrea Bailiff-Gush - بازیگر)، پیشنهاد می‌کند که همیشه حواس‌تان به استارت‌آپ‌های دیگر باشد تا از اشتباهات آنها درس بگیرید.

(همچنین بخوانید: پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟)

۲۳. کانال محتوایی ایجاد کنید

رف کایوتی (Ref Ciotti)، می‌گوید: «تهیه خوراک محتوایی بازدیدکنندگان توسط کانال‌ها و ارسال محتوا برای آنان بدون تبلیغات بسیار مهم است.» او با استفاده از تولید محتوای رایگان مسیری برای موفقیت استارت‌آپ خود ایجاد کرد.

۲۴. با مشتریان خود صحبت کنید

لارا تنیسون (Laura Tenison – بنیان‌گذار) از رویکردهای بازاریابی عملی توسط کاربران بیشتر حمایت می‌کند. قبل از این‌که او فروشگاه جدید خود را افتتاح کند، در نقش یک خریدار با وسایل نقلیه عمومی و از مکان پارکینگ‌های اطراف، از فروشگاه خود بازدید می‌کرد. سپس او مشتریان خود را در خیابان متوقف کرده و از آنها درباره نام تجاری، فروشگاه و محل احداث فروشگاه سوال می‌کرد. او می‌گوید: «این‌ رویکرد به مشتریان حس توانمند بودن می‌دهد. این احساس توانمندی هنگامی است که صدای آنها در روند کاری شرکت مورد نظرشان تاثیرگذار است.»

۲۵. طبق خواسته مردم، محصول تولید کنید

باب والش (Bob Walsh – تهیه‌کننده تلویزیونی) پیشنهاد می‌کند که به‌دنبال آن دسته از مشتریان که از شما محصول خاصی می‌خواهند، بگردید؛ سپس به طور اختصاصی محصول خود را با خواسته‌های آنان، تطبیق دهید.

۲۶. در جامعه هدف خود شروع به بازاریابی کنید

مارک ساستر (Mark Suster – کارآفرین آمریکایی) معتقد است مشخص بودن بازار هدف شما، کمک شایانی در صرفه‌جویی وقت می‌کند. هنگامی که تکلیف‌تان در بازار هدف روشن باشد، استراتژی بازاریابی شما متمرکز و کارآمد خواهد شد.

۲۷. هیئت‌مدیره تشکیل دهید

کنستانتین گوریک (Konstantin Guericke – شریک کمپانی ارلی‌برد -Earlybird-) پیشنهاد می‌کند که یک هیئت‌مدیره صمیمی تشکیل دهید. گوریک برای ۲ تا سه سال مردم را به‌صرف ناهار دعوت می‌کرد و در این زمان با آنها آشنا می‌شد و از بازخوردشان آگاهی پیدا می‌کرد. این افراد به شما در درک مشکلات کمک کرده تا بتوانید پاسخ‌ سوالات خود را یافته و برای رفع مشکلات از آنها کمک بگیرید.

 ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت اول)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت دوم)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت سوم)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت چهارم)

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

منبع

برچسب‌ها: کارآفرینبازاریابیاستارت‌آپ‌فروشتولید محتواMarketingکسب‌و‌کارموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.