۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا
قسمت چهارم ۸

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را غیرضروری می‌دانند، در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد.

 نوپانا: این روز‌ها برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را خدمات بی‌فایده‌ای می‌دانند که شاید برای خیلی‌ از کسب‌وکارها غیر‌ضروری است؛ در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد. نکاتی که در ادامه می‌آیند، خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های بازاریابی در دوره‌های اخیر است.

قسمت چهارم:

۱۶. مشتریان خود را از هر نظر بشناسید

به گفته نیل پاتل (Neil Patel – هم‌بنیان‌گذار کریزی‌اگ -Crazy Egg-)، موفقیت در بازاریابی یعنی شناختن مشتریان، شناختن جایی که معمولا در آن رفت‌وآمد دارند، چگونگی برقراری ارتباط با آنها و چگونگی هدایت آنها به سوی اهدافی که در نظر داریم.

۱۷. روی مشتریان فعلی تمرکز کنید

هنگامی که تونی هسیه (Tony Hsieh – سرمایه‌گذار خطرپذیر و کارآفرین حوزه اینترنت)، برای اولین بار شرکت خود را راه‌اندازی کرد، دریافت که او و تیمش بیشتر روی تجربه کاربری و ارائه خدمات متمرکز بوده‌اند که این باعث به‌وجود آمدن حس وفاداری در مشتریان آنها شده است. این موضوع به آنها اجازه داد تا هر چه سریع‌تر رشد کنند و محبوب شوند.

(همچنین بخوانید: پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟)

۱۸. برای دلایل درست بازاریابی کنید

لیندسی دورفی (Lindsay Durfee – مدیر بازاریابی روترکس -RevTrax-)، معتقد است بازاریابی بی‌دلیل، تلاش‌های دیگر شرکت را برهم می‌زند. به‌جای این‌کار ابتدا اهداف کسب‌وکار خود را مشخص کنید، سپس آن را به اهداف بازاریابی خود متصل کنید.

۱۹. محتوای منحصربه‌فرد تولید کنید

دانیل آبراهامز (Daniel Abrahams – رمان‌نویس آمریکایی)، می‌گوید: «پیوند بین محتوای ناب و بازاریابی داخلی، یک راه فوق‌العاده برای افزایش ترافیک و ایجاد نفوذ در بین مردم است.»

۲۰. روابط عمومی را فراموش نکنید

آلب زکس (Albe Zakes – معاون روابط عمومی تراسایکل -TeraCycle-)، می‌گوید: «هرچه شما زودتر بخش روابط‌عمومی خود را راه‌اندازی کنید، بیشتر در منابع مالی خود صرفه‌جویی می‌کنید. روابط‌عمومی باعث برندینگ موفق کسب‌وکار شما می‌شود؛ سپس زمانی که از لحاظ مالی تامین شدید یا درآمدی کسب کردید، می‌توانید بازاریابی سنتی را در پیش بگیرید.»

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت اول)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت دوم)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت سوم)

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

منبع

برچسب‌ها: استارت‌آپکارآفرینیبازاریابیفروشمشتریبازاریابی محتواروابط عمومیMarketingPR
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.