مجلس و دولت پشت استارت‌آپ‌ها ایستاده‌اند
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس: ۸

مجلس و دولت پشت استارت‌آپ‌ها ایستاده‌اند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

یحیی کمالی‌پور: دولت و مجلس با نقش اجرایی و نظارتی خود، در جهت بهینه‌سازی و سرعت‌بخشی رسیدن به اهداف استارت‌آپ‌ها اقدام کرده‌اند.

نوپانا: یحیی کمالی‌پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: در دنیای نوین کنونی، هر روز شاهد پیشرفت فناوری هستیم و تجربه نشان داده است که فضای سنتی در مسیر بهبود کیفیت زندگی ما موثر نیست؛ لذا در چنین شرایطی، روی‌آوردن به مشاغل دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها که بنیاد آنها بر علم و عمل است، روند رو‌به‌رشدی درتوسعه اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

کمالی‌پور افزود: کشور ما درمسیر صنعتی‌شدن گام‌های بزرگی برداشته است و استارت‌آپ‌ها این زمینه را فراهم کرده‌اند که بهره‌وری را افزایش داده و نیازهای کشور را بهتر پاسخ دهیم؛ به همین علت است که آنها در روند توسعه کشور نقش فعالی دارند.

او بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد ارتباط میان اقتصاد، دانش‌ و فناوری، مسیر توسعه اقتصادی را هموار کرده و درصورتی که نهادینه شوند، درابعاد مختلف اقتصادی شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.

عضو خانه ملت تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا به‌حال حمایت‌های خوبی از استارت‌آپ‌‌ها داشته است. مجلس نیز با نقش نظارتی خود، در جهت بهینه‌سازی و سرعت بخشی رسیدن به اهداف این شرکت‌ها اقدام و با تصویب قوانین کارآمد، از کسب‌وکارهای نوپا حمایت کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، با تاکید بر این‌که مجلس و دولت پشت استارت‌آپ‌ها ایستاده‌اند گفت: فرهنگ، زیربنای عمومی و یکی از پایه‌های مهم کشور است و اگر فرهنگ کشور کارآمد نباشد، به تبع آن اقتصاد، سیاست و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، آن‌گونه که باید موثر نیستند؛ بنابراین، فرهنگ‌سازی درخصوص استارت‌آپ‌ها اهمیت بالایی دارد و تا زمانی که جامعه اقتصادی به خودباوری دراین زمینه نرسد، اقتصاد کشور تحرک لازم را نخواهد داشت.

(همچنین بخوانید: حمایت‌ زبانی و بدون عمل، مشکلات استارت‌آپ‌ها را حل نمی‌کند)

برچسب‌ها: دولتاستارت‌آپحمایتدانش‌بنیاناقتصادتوسعهایرانکمیسیون قضایی مجلسیحیی کمالی‌پور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.