۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا
قسمت اول ۷

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را غیرضروری می‌دانند، در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد.

نوپانا: این روز‌ها برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را خدمات بی‌فایده‌ای می‌دانند که شاید برای خیلی‌ از کسب‌وکارها غیر‌ضروری است؛ در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد. نکاتی که در ادامه می‌آیند، خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های بازاریابی در دوره‌های اخیر است.

قسمت اول:

۱. مردم همیشه ارزش را به‌جای ویژگی خریداری می‌کنند

دارمش شاه (Dharmesh Shah- یکی از بنيان‌گذاران و مدير فناوری شرکت HubSpot) در این‌باره توضیح می‌دهد که بازاریابان نمی‌توانند دید منطقی و انسانی نسبت به محصول خود را کنار بگذارند. تحقق این موضوع باعث بهترشدن، متفاوت‌بودن یا با ارزش‌تر شدن می‌شود. نکته مهم این است که شما چگونه محصولات را بر اساس تفاوت خطرات، مزایا و ارزش‌هایی که برای مشتریان به همراه دارند، ارزیابی کنید.

۲. یک استراتژی بازاریابی منحصربه‌فرد را اجرا کنید

۱۰ سال قبل از ظهور بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، شرکت دارن‌بنت (Darren Bennet) به‌عنوان اولین برند در ارائه خدمات پیام‌رسانی، نام تجاری خود را در این زمینه به ثبت رساند. درحال حاضر این شرکت به جای پیروی از روش‌های موجود، روی حفظ نام تجاری خود تمرکز کرده است. اکنون خوشبختانه با ظهور توئیتر و فیس‌بوک، کاربران با دسترسی‌های گسترده‌تر و کارآمدتر، از این رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بهره‌مند شوند.

(همچنین بخوانید: پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟)

۳. خوب گوش دهید

گاهی‌اوقات بهترین استراتژی، ساده‌ترین آن است. جیسون فالز از گوش دادن به صحبت مشتریان به‌صورت فعال به‌عنوان یک استراتژی آنلاین یاد کرد. به‌‌جای بنا نهادن اصول کاری خود روی نیازها و درخواست‌های موجود، به جلو قدم بردارید. از بازاریابی آنلاین برای کسب تجارب بازاریابی و فرصت‌های فروش استفاده کنید. به دنبال افرادی باشید که به آنچه که عرضه می‌کنید نیاز دارند.

۴. خلاقیت، کلید موفقیت است

امروزه مصرف‌کنندگان با پیام‌های تبلیغاتی در طول روز بمباران می‌شوند. بر این اساس، اسکات گربر (Scott Gerber- مدیر ارشد گروه گربر) طرفدار تبلیغات و تاکتیک‌های نوآورانه است تا پیام‌هایی با کیفیت و متناسب با مخاطبان مورد نظر خود، ارائه دهد. رایان هولمز، مدیرعامل شرکت هوت سوییت(Hootsuite) نیز توصیه می‌کند که تا حد امکان با کاربران خود تعامل داشته باشید.

۵. به‌مدت طولانی استار‌ت‌آپ خود را مخفی نگه ندارید

آماندا مک‌نوتون (Amanda MacNaughton) می‌گوید که تعلل بیش از حد در فروش محصول شما، بیش از آن که مفید باشد، باعث ضرر و زیان است. شما برای ایجاد یک پایگاه فعال برای مشتریان، نیاز به این دارید که بازاریابی خود را هر چه زودتر آغاز کنید و آن را به تعویق نیندازید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

منبع

برچسب‌ها: بازاریابیاستراتژیکارآفریناناستارت‌آپ‌Marketingنوآوریکسب‌و‌کارمشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.