خودكشی‌های رایج در ژاپن به‌ دليل حجم كاری بالا
«کاروشی‌»های ژاپنی؛ ۸

خودكشی‌های رایج در ژاپن به‌ دليل حجم كاری بالا

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

خودکشی در اثر حجم بالای کار در ژاپن، پدیده‌ای رایج است، تا آنجا که کلمه «کاروشی» در فرهنگ لغت ژاپنی برای آن در نظر گرفته شده است.

نوپانا: ژاپن در بین کشورهایی است که طولانی ترین ساعات کاری را دارد. پدیده خودکشی در اثر حجم بالای کار در ژاپن، پدیده‌ای رایج است، تا آنجا که کلمه «کاروشی» در فرهنگ لغت ژاپنی برای آن در نظر گرفته شده است. با وجود اینکه برخی آمارهای رسمی حاکی از وقوع هرساله چندصد مورد از این موضوع در ژاپن هستند، این بار خودکشی یک کارمند ژاپنی جوان به این دلیل، موجب واکنش‌هایی نسبت به محل کار او شده است.

به گزارش نوپانا، ماتسوری تاکاهاشی ۲۴ ساله، پس از تجربه حجم بالای کار در آژانس تبلیغاتی دنتسو، در سال ۲۰۱۵ دست به خودکشی زد و این اتفاق به متهم شدن دنتسو به مسئولیت داشتن در مرگ او منجر شد. اتهام این شرکت، تخطی از استانداردهای قانون کار است.

به نقل از یکی از روزنامه‌های ژاپن، آژانس تبلیغاتی دنتسو متهم شده که کارکنانش را به اضافه‌کاری‌های غیرقانونی وادار می‌کند. این موضوع باعث شد تا مدیر عامل این آژانس، یک سال پس از مرگ تاکاهاشی، از سمت خود استعفا دهد.

گفته شده که پس از مرگ تاکاهاشی، آژانس دنتسو برای جلوگیری از اتفاقات مشابه، دست به اصلاحاتی در قوانین کاری خود زده است، از جمله اینکه در ساعت ۱۰ شب، چراغ‌ها را خاموش می‌کنند تا کارکنان مجبور به ترک اداره و استراحت شده و دست به خودکشی نزنند!

دوستان خانم تاکاهاشی، به نقل از او گفته‌اند که به دلیل حجم بالای کار، میزان خواب ماتسوری تاکاهاشی پیش از مرگش تنها ۱۰ ساعت در هفته بود. او در یادداشتی که برای مادرش به جا گذاشته بود نوشت: «چرا مجبوریم کارهایی انجام بدهیم که خیلی دشوار است؟»

(همچنین بخوانید: راه‌های حفظ آرامش در محیط کار)

برچسب‌ها: ژاپنمحیط کارخودکشیقوانین کارماتسوری تاکاهاشیدنتسواضافه‌کاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.