چگونه با به تعویق انداختن کارهایمان مقابله کنیم؟
بر تنبلی غلبه کنید! ۸.۷

چگونه با به تعویق انداختن کارهایمان مقابله کنیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

به تعویق انداختن کارها عادت بسیار مضری است و تاثیر زیادی بر کاهش موفقیت شما دارد. در این مطلب به راهکارهای سودمندی برای مقابله با این عادت می‌پردازیم.

نوپانا: حتما برای همه ما پیش آمده است که گاهی از روی تنبلی و بدون دلیل موجهی انجام کارهای مهمی را به تعویق انداخته‌ایم. با این کار زمان خود را از دست می‌دهیم و با گذشت زمان دچار استرس می‌شویم.

به تعویق انداختن کارها عادت بسیار بدی است؛ پس سعی کنید با راهکارهایی، این عادت بد را ترک کنید. در نوشتار زیر چند راهکار ساده را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

شروع کردن

به گزارش نوپانا، شروع کردن یک کار مهم‌ترین قدم برای تمام کردن آن است. از هر جایی که می‌توانید کار خود را آغاز کنید. با شروع یک کار ترس شما از انجام کار از بین می‌رود و انگیزه‌ بیشتری برای ادامه پیدا می‌کنید.

بخش‌بندی کار

گاهی اوقات به دلیل ترس از حجم زیاد کار، دنبال بهانه‌های مختلفی برای انجام ندادن آن هستیم. حتی ممکن است وظیفه‌ای که برعهده داریم ساده‌تر از تصور ما باشد اما بدون دلیل از آن بترسیم. برای این که این ترس از بین برود بهتر است کاری که قصد دارید انجام دهید را به کارهای کوچک‌تری تقسیم کنید. با این تقسیم‌بندی انجام کار برای شما آسان‌تر می‌شود.

محیط کار

محیطی که در آن کار می‌کنید بسیار حائز اهمیت است و تاثیر زیادی در بهره‌وری شما دارد. اگر محیطی که در آن هستید، شما را کسل و تنبل می‌کند سعی کنید محیط کار خود را تغییر دهید و در مکان دیگری به کار خود بپردازید. همچنین می‌توانید تغییراتی در محیط کار خود ایجاد کنید. برای مثال میز خود را مرتب کنید[ یک گلدان روی میز قرار دهید و غیره. این تغییرات انگیزه‌ بیشتری در شما ایجاد می‌کنند.

از بین بردن بهانه‌ها

گاهی اوقات برای به تعویق انداختن کار دنبال یک بهانه ساده و کوچک هستیم. برای مثال کافی‌ است یک پیام کوتاه دریافت کنیم تا به کلی کار را فراموش کنیم. پس اگر دوست دارید کارهایتان به موقع انجام شوند بهانه‌های اطرافتان را دور کنید. برای مثال گوشی خود را کنار بگذارید یا اتصال کامپیوتر و تلفن همراهتان به اینترنت را قطع کنید.

(همچنین بخوانید:‌ چرا کارهای مهم را به تعویق می‌اندازیم؟)

برچسب‌ها: محیط کارانگیزهمسئولیت‌پذیریروانشناسیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.