اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان «خیانت» است
معاون علمی رییس‌جمهور: ۶.۵

اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان «خیانت» است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۵:۵۲ | ۳ دقیقه

دکتر سورنا ستاری، با تاکید بر اینکه من همواره به اقتصاد نفتی می‌تازم، گفت: ما در تلاش هستیم تا به جوانان بیاموزیم که به جای نگاه کردن به شغل‌های دولتی، «کارآفرین» باشند.

به گزارش نوپانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری روز سه‌شنبه، 28 دی‌ماه در دومین کنفرانس ملی «مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار» با پرسشی در این زمینه که فیس‌بوک، ماکروسافت و برندهای مهم تلفن‌های همراه چگونه توانستند بازارهای جهانی را کسب کنند، افزود: این نوع شرکت‌ها دارای ایده‌های خلاقانه بودند که این ایده‌ها موجب رشد آنها شد.

وی با بیان اینکه در زمانی تصور می‌کردیم که با پول دولت باید کسب‌وکار ایجاد کنیم، ادامه داد: این نوع نگرش نسبت به ایجاد اشتغال قطعاً اشتباه است و نسل جدیدی در کارآفرینی در حال ایجاد است.

ستاری با تاکید بر اینکه ارائه وام به شرکت‌های دانش‌بنیان خیانت است، اضافه کرد: شرکت‌های نوپا نیاز به ایجاد فضای کسب‌وکار دارند نه به وام.

وی با بیان اینکه حوزه تکنولوژی، کشور را متحول می‌کند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ از زیرزمین‌های کوچک ایجاد شده‌اند و امروزه صاحبان شرکت‌های بزرگی شده‌اند. صاحبان شرکت‌های بزرگ بچه‌پولدار نبوده‌اند، بلکه از فضای کسب‌وکار استفاده کرده‌اند.

ستاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر اصفهان سومین استان از لحاظ بیکاری است، خاطرنشان کرد: آینده این استان چه می‌شود. جوانان باید روی پای خود بایستند و اشتغال ایجاد کنند. امروزه دیگر جوانان درس نمی‌خوانند تا در پشت اتاق یک مسئول دولتی گردن کج کنند.

برچسب‌ها: ایرانکسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.