۳ استراتژی مالی که کسب‌وکارها را از شکست نجات می‌دهند
حفظ تعادل میان جریان‌های مالی ورودی و خروجی؛ ۷

۳ استراتژی مالی که کسب‌وکارها را از شکست نجات می‌دهند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

برای پیشگیری از شکست کسب‌وکار، لازم است استارت‌آپ‌ها میان جریان‌های مالی ورودی و خروجی، تعادل دقیقی برقرار کنند.

نوپانا: درصد بالایی از استارت‌آپ‌ها در مسیر فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند و دلایل شکست آنها را می‌توان در این عوامل خلاصه کرد: عدم نوآوری، اشتباه در مدیریت منابع مالی، استخدام افراد ناکارآمد، عدم دسترسی به سرمایه کافی،  ناتوانی در انطباق با تغییرات محیطی کسب‌وکار و سیاست‌های مهاجرت.

به گزارش نوپانا، اکثر کسب‌وکارهای کوچک، با ایده‌های بزرگ ساخته می‌شوند، نه با سرمایه‌های بزرگ.

همان‌گونه که اشاره شد مشکلات مالی، از جمله دلایل اصلی شکست کسب‌وکارهای نوپا هستند؛ بنابراین برای پیشگیری از این موضوع، لازم است استارت‌آپ‌ها سه طرح مالی استراتژیک زیر را در سریع‌ترین زمان ممکن، پیاده‌سازی کنند:

۱. جریان‌های مالی کسب‌وکار خود را تجزیه و تحلیل کنید

با‌ اینکه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، پشتیبانی مالی قوی ندارند؛ اما لازم است نسبت به جریان‌های ورودی و خروجی پول نقد کسب‌وکارشان کنجکاو باشند.

یک مالک معمولی کسب‌وکار کوچک می‌تواند به شما بگوید که یک کالا را با قیمت X خریده و با سود مناسب، با قیمت Y فروخته است، اما آنها در بیشتر مواقع، بسیاری از خروجی‌های دیگر مانند هزینه‌های ثابت و متغیر، پرداخت وام، خرید و فروش خصوصی و تجاری و ... را نادیده می‌گیرند.

بسیار مهم است که همیشه بین جریان مالی ورودی و خروجی کسب‌وکار خود تعادل برقرار کنید. عدم برقراری تعادل بین جریان‌های ورودی و خروجی نقدی، در نهایت منجر به فروپاشی کسب‌وکار شما می‌شود.

۲. یک مشاور برای خدمات خاص استخدام کنید

برای یک کسب‌وکار نوپا ممکن نیست که در همه‌ زمینه‌ها متخصص باشد؛ به همین دلیل‌، تلاش برای استخدام کارمندان تمام‌وقت برای پوشش هر کاری، اشتباه است.

یک کسب‌وکار کوچک باید در شرایط بحرانی، عملکرد صحیحی از خود نشان‌دهد تا در آینده موفق بماند. هزینه‌های استخدام یک کارمند تمام‌وقت را با هزینه‌های دریافت خدمات مورد نیاز از یک مشاور یا یک متخصص، جایگزین کنید.

(همچنین بخوانید: مهم‌ترین دلیل مرگ ایده‌های خوب استارت‌آپی)

۳.نظم دقیق مالی داشته باشید

نظم دقیق تجاری، نه‌تنها یک سیاست تجاری، بلکه یک عادت است و صاحبان کسب‌وکار باید با بیشترین توان ممکن، در رعایت آن بکوشند.

شما به یک بودجه سالانه که به‌طور دقیق تعریف شده است، نیاز دارید. هرگز بیش‌تر از بودجه‌ای که دارید خرج نکنید.

در کسب‌وکارهای کوچک، عوامل انسانی می‌توانند باعث فاصله گرفتن از نظم دقیق مالی شوند. به دوستان، شرکای تجاری، اعضای خانواده و... تنها از روی همدردی و دلسوزی وام ندهید؛ بلکه توانایی بازپرداخت آنها را نیز در نظر بگیرید.

(همچنین بخوانید: مهارت‌های کلیدی یک مدیر استارت‌آپ)

منبع

برچسب‌ها: سرمایهموفقیت شکستاستارت‌آپکسب‌و‌کارمدیریتمنابع مالینظم تجاریجریان مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.