۴ توصیه برای ایجاد یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری (قسمت اول)
مسیر موفقیت استارت‌آپ‌ها ۸

۴ توصیه برای ایجاد یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری (قسمت اول)

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

چه چیزی یک استارت‌آپ شکست خورده را از یک تجارت چند میلیون دلاری جدا می‌کند و چه مسیری را برای رسیدن به این موفقیت باید انتخاب کرد؟

نوپانا: ۷۵درصد از استارت‌آپ‌ها، حتی آنهایی که پتانسیل و نوآوری زیادی دارند، شکست می‌خورند. هر ساله، صدها شرکت استارت‌آپی تاسیس می‌شود که فقط تعداد کمی از آنها می‌توانند به درآمد پایدار و قابل ملاحظه دست یابند.

چه چیزی یک استارت‌آپ شکست خورده را از یک تجارت چند میلیون دلاری جدا می‌کند و چه مسیری را برای رسیدن به این موفقیت باید انتخاب کرد؟

قسمت سخت این موضوع آن است که هیچ مسیر ثابت و مشخصی وجود ندارد که شما بتوانید با طی کردن آن، موفقیت و درآمد هنگفت تجارت خود را تضمین کنید. در واقع اگر چنین مسیری وجود داشت، امروزه همه افراد، ثروتمند و معروف بودند.

اما دلیل نبودن چنین مسیری چیست؟ پاسخ، عدم تناسب انتظارات و توقعات است. بیشتر صاحبان کسب‌وکار، خودشان را برای مسیر سخت و طولانی پیش رو آماده نکرده‌اند. عده زیادی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، هیچ ایده‌ای در زمینه ساخت حاشیه موفقیت برای تجارت خود ندارند، در نتیجه، دچار ضرر می‌شوند. برای پیشگیری از این موضوع، آنها باید از ۴ مورد زیر قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه، مطلع باشند:

۱.در سکوت بسازید.

به گزارش نوپانا، کورین کروز، کارآفرین موفق، در مصاحبه‌ای که در یکی از کنفرانس‌ها داشت یک توصیه بسیار مهم کرد: در سکوت بسازید. مردم برای چیزی که می‌بینند، نمی‌توانند صبر کنند!

او همچنین ادامه داد: اولین توصیه‌ای که می‌توانم به کارآفرینان کنم، این است که در سکوت، محصول خود را توسعه دهند. اشتباه رایجی که کارآفرینان مرتکب می‌شوند، این است که آنها در مواجه با یک ایده یا سرمایه‌گذار، مشتاق‌اند تا دیدگاه خود را با سایرین به اشتراک بگذارند و تصورات دیگران را تحت‌ تاثیر قرار دهند. قسمت بد ماجرا این است که هیچ کسی دید شما را ندارد.

کروز گفت: ارزش سهام من، مانند هر کارآفرین موفق دیگر، بالا و پایین رفته است. یکی از دلایلی که من قادر هستم تا کسب‌وکارهای بزرگ را در زمان کوتاهی راه‌اندازی کنم، این است که کسی نمی‌داند من چه کاری می‌خواهم انجام دهم و بعلاوه تیم شگفت‌انگیزی دارم که همانند من عمل می‌کنند.

(همچنین بخوانید: نقش حیاتی مدیران در ایجاد خلاقیت)

۲.تمرکز، تمرکز و تمرکز

برای ساخت هر محصول موفقی، نیاز است سالها بر روی آن به‌شدت تمرکز کرد و داستان‌های موفقیت یک‌شبه، فقط در افسانه‌ها وجود دارد. حقیقت تاسیس یک شرکت موفق ، آن چیزی نیست که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنید.

سخت‌ترین بخش این مسیر، متمرکز ماندن است. شما فرصت‌های محدودی دارید تا بتوانید استعداد خود را شکوفا سازید. باید یاد بگیرید که به چیزهای دیگر "نه" بگویید. چرا؟ دلیل آن روشن است، بخاطر زمان؛ و شما می‌توانید به سرعت درک کنید که ارزشمندترین منبع یک انسان، وقت اوست. شما می‌توانید پول بیشتری بدست بیاورید و یا افراد بیشتری را استخدام کنید، اما بدیهی است که نمی‌توانید زمان تولید کنید.

شما ۲۴ ساعت در روز و هفت روز در هفته برای گرفتن بیشترین بازده از شرکت‌تان زمان دارید. همه افراد با شما در حال رقابت هستند، پس اگر برای رشد و ارتقا مصمم هستید، باید بدانید که چگونه وقتتان را مدیریت کرده و بر روی مسائل مهم تمرکز کنید.

ادامه این مطلب را در قسمت بعد دنبال کنید.

(همچنین بخوانید: ابزارهایی برای انقلاب در کسب‌وکارهای نوپا)

برچسب‌ها: استارت‌آپکارآفرینموفقیت entrepreneurship
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.