ابزارهایی برای انقلاب در کسب‌وکارهای نوپا
بازاریابی خود را مدیریت کنید ۷

ابزارهایی برای انقلاب در کسب‌وکارهای نوپا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۶:۰۰ | ۱۱ دقیقه

برای پیشرفت کسب‌وکار خود می‌توانید از ابزارهای مفید مانند «نیمبل» استفاده کنید، این ابزار در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مفید است.

نوپانا به نقل‌از زومیت: در دنیای کسب‌و‌کارهای کوچک باید انتظار اتفاقات غیر‌منتظره زیادی را کشید. کارآفرین ماجراجو بهتر است در مواجه با این اتفاقات و شرایط، هوشمندانه عمل کند تا دست‌اندازهای مشکلات پیش‌بینی‌نشده باعث منحرف شدن اتومبیل کسب‌وکار او نشوند. در ادامه چند ابزار را برای شما در زومیت معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت بیشتر کسب‌وکار خود استفاده کنید.

برای موفق شدن در کسب‌و‌کار می‌توان از شیوه‌های بسیار زیادی استفاده کرد. بازاریابی درست و هوشمندانه یکی از این راه‌ها است. تکنیک‌ها بسیار زیادند و بهتر است از ابزارهای آنلاین برای اعمال این تکنیک‌ها روی کسب‌وکار خود استفاده کنید. هر ایده‌ای که دارید، با بررسی اولیه آن را راه‌اندازی کنید و دقت کنید که پول‌های خود را کجا خرج خواهید کرد.

همان‌گونه که گفتیم، برای استفاده از تکنیک‌های مختلف باید کمی هوشمندانه عمل کرد. در ادامه چند ابزار را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید چگونه رؤیاهای خود را پیگیری کنید و از تکنیک‌های مختلف بازاریابی سود ببرید.

نیمبل(Nimble)

اگر شما بودجه‌ کمی دارید و می‌خواهید کسب‌وکاری راه بیندازید که فاز اولیه آن روی یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌شود، نیمبل می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد. هزینه اشتراک ماهانه این ابزار ۲۲ دلار است. با این ابزار می‌توانید از امکانات زیادی استفاده کنید که در سیستم‌های( CRM مدیریت ارتباط با مشتری) سطح بالا فقط چنین خدماتی وجود دارند. علاوه بر ویژگی‌های پایه (همگام‌سازی با مخاطبان و تماس‌ها، مدیریت ارتباط‌ها)، شما می‌توانید از یک سیستم مدیرت کار (تسک منیجر) قدرتمند و یک سیستم فروش هوشمند هم که اطلاعاتی درباره هرکدام از مشتریان شما فراهم می‌کنند، بهره ببرید. همچنین یک سیستم اتوماسیون بازاریابی قوی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا قالب‌های ایمیلی مناسب را در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شیوه ممکن بسازید. نیمبل قابلیت هماهنگی با اکثر نرم‌افزارهای واسطه و پرکاربرد را دارد.

مارکتینگ ۳۶۰ (Marketing360)

این کمپانی در کلرادو آمریکا شروع به کار کرده و تقریبا شامل مجموعه‌ای از خدمات مورد نیاز برای هر کسب‌و‌کار کوچک است.  مارکتینگ ۳۶۰ شامل خدماتی ازجمله مدیریت و جستجوی پرداخت‌ها، طراحی وب‌سایت، تغییر بازار هدف، سئو و CRM است. البته ابزارهایی مکمل هم وجود دارند که تماس‌های تلفنی را به نرم‌افزار CRM وصل می‌کنند. در داشبورد این سیستم می‌توانید نمودارهای موفقیت‌ها و شکست‌های مربوط به بازاریابی خود را مشاهده کنید. محتواهایی مثل ویدیو نیز از خود سیستم قابل سفارش هستند.

اوپتیمایزلی(Optimizely)

شما ممکن است یک ایده برای فروش محصولی جدید داشته باشید یا بخواهید دستگاهی جدید درست کنید؛ ولی از راه‌اندازی آن برای کاربران مختلف نگران هستند. اوپتیمایزلی به شما اجازه می‌دهد گزینه‌های متفاوت طراحی را برای مشتریان مختلف، تجربه کنید، مثلاً یک فروشگاه لباس در تهران با اوپتیمایزلی می‌تواند برای مشتریانی که در بوشهر هستند لباس‌های مناسب فصل گرم و افرادی که ساکن تبریز هستند، لباس‌های فصل سرد را نمایش دهد. این سایت همچنین به شما اجازه می‌دهد از موتور توصیه‌کننده‌ آن استفاده کنید تا رفتار مشتریان را بهتر تشخیص بدهید و سود خود را در بازار بالا ببرید.

میل شیپ(MailChimp)

استفاده از خدمات میل شیپ بسیار ساده است. هر چند آن را بزرگ‌ترین پلتفرم اتوماسیون بازاریابی جهان می‌دانند؛ ولی خدمات آن برای کسب‌وکارهای کوچک هم بسیار مفید هستند. شما می‌توانید یک سرویس ایمیل رسانی سفارشی شده با تعداد نامحدودی گیرنده بسازید یا با اضافه کردن چند خط کد به سایتتان، به کاربران امکان ثبت‌نام در خبرنامه بدهید. هرچقدر بیشتر از این سرویس استفاده کنید، کاربرد آن برای شما بیشتر خواهد شد. میل شیپ به شما این امکان را می‌دهد تا افرادی که در سایت شما اقدام به ثبت‌نام خبرنامه می‌کنند، با پیشنهاد‌های خاص و ایمیل‌های منحصربه‌فرد غافلگیر کنید. همچنین می‌توانید محتوایی خاص برای برخی از اشتراک‌گذاران به‌صورت طولانی‌مدت ارسال کنید؛ چون سیستم نوع خبرنامه ثبت‌نامی آن‌ها را تشخیص می‌دهد. افرادی که معمولا ایمیل‌های شما را باز نمی‌کنند نیز با این سیستم قابل رهگیری هستند تا بتوانید رفتار آن‌ها را تشخیص دهید و محتوای مناسب برای آن‌ها ارسال کنید. میل شیپ بسیار منحصربه‌فرد است و می‌تواند برای هر فرد یا کسب‌وکاری مفید باشد؛ از نویسنده‌های تولید محتوایی که می‌خواهند مخاطبان خود را جذب کنند گرفته تا تجارت‌های الکترونیک بزرگ.

آنبنس(Unbounce)

با توجه به کسب‌وکاری که راه انداخته‌اید ممکن است به یک حضور قوی در اینترنت نیاز نداشته باشید.

آنبنس در طراحی و تولید لندینگ پیج‌های بازاریابی تخصص دارد تا کاربر دقیقا به محتوایی که نیاز دارد، دسترسی پیدا کند. آنبنس این کار را با استفاده از توسعه‌ی سریع و کارآمد وب، ترکیب‌شده با یک پلتفرم بازاریابی مجهز به تست A/B انجام می‌دهد. در این راه از کلماتی که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند نیز به کار می‌رود. آنبنس همچنین از ابزارهای بی‌شمار دیگری استفاده می‌کند تا کاربران را وادار به ثبت‌نام یا خرید در وب‌سایت کند؛ مانند بسیاری از پلتفرم‌های توسعه وب، آنبنس یک نسخه موبایل هم از وب‌سایت شما درست می‌کند.

کوشجوال(CoSchedule)

اگر یک کسب‌وکار متمرکز بر محتوا راه‌اندازی کرده‌اید یا حداقل به یک بازاریابی محتوای قوی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کوشجوال استفاده کنید. کوشجوال استراتژی بازاریابی شما را نظم می‌بخشد و با زمان‌بندی مناسب باعث می‌شود محتوای خود را در زمان‌های مناسب و بنا بر ترافیک‌های موجود منتشر کنید. همچنین یک سیستم ساده و تأثیر گزار به نام ReQueue نیز در این سایت تعبیه‌ شده است که به شما کمک می‌کند محتوای محبوب خود را بدون خسته‌کننده بودن بازنشر کنید. کوشجوال می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوای معروف مثل وردپرس و حتی گوگل داکیومنتو اورنوت هم به‌خوبی همگام‌سازی شود.

اسپرات سوشیال(Sproutsocial)

درحالی‌که که کوشجوال بر محتوا و بازاریابی تمرکز دارد، اسپرات سوشیال یک‌ لایه برای تعامل مشتری، احساس رضایت و تمرکز بالا بر شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌کند. این پلتفرم شامل ابزاری برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت است. همچنین گزارش تجزیه‌وتحلیل که می‌تواند برای رهبر سازمان مفید باشد، در این سیستم مهیا می‌شود. ابزاری نیز برای نظارت بر تمرکز بازار فروش تعبیه‌ شده است. همچنین یک مرکز خدمات مشتریان به نام «Smart Inbox» در این پلتفرم وجود دارد. این سیستم تمام گفتگوهای کاربران با شرکت را مفهوم‌سازی می‌کند تا تیم خدمات مشتری شما بتوانند اقدامات لازم را برای تعامل مناسب با مشتریان ناراضی در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند.

(همچنین بخوانید: سهم ۱۰ کارآفرین برتر دنیا در پیشرفت فناوری)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ‌تکنولوژیMarketingمارکتینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.