واقعیت افزوده، دید شما را نسبت به آینده عوض می‌کند
تاثیر فناوری واقعیت افزوده، بر آینده ۸

واقعیت افزوده، دید شما را نسبت به آینده عوض می‌کند

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۹:۰۰ | ۷ دقیقه

واقعیت افزوده، چگونه می‌تواند آینده را تغییر دهد؟

نوپانا: در یک کنفرانس مرتبط با واقعیت افزوده(AR) که در نیویورک تشکیل شد،‌ کارشناسان به گفت‌وگو و ایده‌پردازی‌ درباره این‌که واقعیت افزوده، چطور می‌تواند آینده را تغییر دهد، پرداختند. در ادامه مطلب، تاثیر این فناوری بر آینده را بررسی می‌کنیم. تاثیری که به‌موجب آن، دید شما نسبت به آینده، عوض خواهد شد.

واقعیت افزوده، فراتر از یک قابلیت

به گزارش نوپانا، واقعیت افزوده، قابلیت‌هایی فراتر از گرفتن پیکاچو (Pikachu) یا همان شخصیت خیالی بازی پوکمون‌گو، دارد. در حالی‌که بسیاری از شرکت‌ها از جمله خالق بازی پوکمون‌گو، آزمایشگاه نیانتیک (یکی از توسعه‌دهندگان صاحب‌نام نرم‌افزار در ایالات متحده آمریکا)، در حال ساخت اکوسیستم هدف هستند، تکنولوژی واقعیت افزوده، راه‌های دیگری نیز برای پیشرفت خود پیدا کرده است.

«چه‌چیزی در چشم‌انداز چنین شرکت‌هایی ثبت شده‌ است؟»، کلید پرسش اعضای نشست خبری این هفته «ای‌.آر» در نیویورک‌سیتی بود.

در اینجا به بررسی سه طرح پیشنهادی آنها برای این فناوری می‌پردازیم:

۱- واقعیت افزوده تا حد زیادی مشتری‌محور خواهد شد

کیفیت محتوای واقعیت افزوده (به عنوان مثال بازی‌هایی که شما را وارد تعامل با شخصیت‌هایی مثل پوکمون می‌کند)، برای آینده این فناوری حیاتی می‌شود.

درحال‌حاضر شواهد فراوانی موجود است که گواه از آن دارد که واقعیت افزوده، به فناوری کلیدی تعامل مردم با رسانه‌ها و سرگرمی‌ها تبدیل خواهد شد. با این‌حال، کارشناسان براین باورند که پتانسیل هیجان‌انگیز و واقعی واقعیت افزوده، در رضایت کاربران آن است.

در رویداد نیویورک، اسکات لوین(Scott Levine)، مدیر اجرایی سرمایه‌گذاری‌های تام وارنر(Tom Warner)، در پنل آینده واقعیت افزوده گفت: تام وارنر هنوز هم از تعاملاتی که ممکن است به حقیقت بپیوندند، به علاوه داستان‌سرایی‌ها در رابطه با این پلتفرم، لذت می‌برد.

ریو کارائف (Rio Caraeff)، مدیر ارشد محتوای مجیک‌لیپ (یک شرکت استارت‌آپی آمریکایی، که روی تولید نمایشگرهای ترکیبی-واقعی کار می‌کند.)، نیز پیشنهاد کمک به سازندگان خلاق این عرصه داده است. کارائف گفت: من می‌توانم در رابطه با تمام راه‌های بهبود دستگاه «کَت‌اسکن» و «ام.ار.آی» صحبت کنم.
او اضافه کرد: من همچنین می‌توانم در مورد راه‌های سرگرم‌کننده‌تر، سازنده‌تر، آگاهانه‌تر، تعاملی‌تر و هرچیزی که شما تصور می‌کنید که می توانید انجام دهید، صحبت کنم. ما نمی‌دانیم که مردم چه خواهند ساخت، بلکه می‌خواهیم به آن‌ها ابزار بدهیم تا بتوانند تجربه کنند، تکرار کنند و بسازند.

(همچنین بخوانید: رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند)

۲_ دنیای دیجیتالی و فیزیکی غیرقابل تشخیص خواهند شد

برای کارائف، ساختن المان‌های دیجیتالی که واقعی‌تر به‌نظر می‌رسند، در اولویت قرار دارد. مدیر ارشد محتوای مجیک‌لیپ گفت: تمامی این موضوع، در رابطه با پیوند جدایی‌ناپذیر میان دنیای دیجیتالی و فیزیکی است، همان‌گونه که اتم‌ها و فوتون‌ها در ذهن شما یکی به‌نظر می‌آیند! اگر نمی‌توانید آن‌ها را متمایز کنید، پس این پیوند برای شما واقعی می‌شود.

(همچنین بخوانید: ورود اپل به تكنولوژی واقعیت افزوده)

۳_ واقعیت افزوده به حواس دیگر گسترش خواهد یافت

در حال‌حاضر، مردم از طریق تلفن‌های هوشمند، هدست و عینک‌های هوشمند خود، می‌توانند از فناوری واقعیت افزوده بهره‌مند شوند، اما در آینده، این اتصال، علاوه بر حس بینایی، حواس دیگر را نیز به‌خوبی درگیر می‌کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط جورجیا تک(Georgia Tech)، جنت موری(Janet Murray)، به‌طور ویژه به لمس یک کلید حسی که در حال ‌حاضر هم مورد استفاده قرار گرفته است، اشاره دارد. او گفت: این که واقعیت افزوده را فقط توسط هدست‌هایی مانند هولولنز مایکروسافت ببینیم، کافی نیست. هم‌‌اکنون شما قادر به استفاده از دست خود برای ایجاد تعامل با واقعیت افزوده هستید و این موضوع، موجب تحولی شگرف در این فناوری می‌شود.

(همچنین بخوانید: ورود واقعیت افزوده به دنیای مومیایی‌ها)

منبع

برچسب‌ها: فناوریتکنولوژیآیندهواقعیت افزودهaugmented reality
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.