الگوریتم امنیتی غیرقابل هک شدن
اولین محصول استارت‌آپ Signature ۷.۳

الگوریتم امنیتی غیرقابل هک شدن

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

این سیستم امنیتی، با استفاده از پردازش دستخط، امضای شما را شناسایی کرده و دسترسی افراد ناشناس به فایل‌های شخصی شما را محدود می‌کند.

نوپانا: استارت‌آپ Signature روی سیستم‌های امنیتی مبتنی بر پارامتر‌های بیولوژیکی فعالیت می‌کند. اولین محصول این استارت‌آپ قرار است نوعی اپلیکیشن امنیتی مخصوص گوشی‌های آیفون باشد.

به گزارش نوپانا، این سیستم امنیتی با استفاده از پردازش دست‌خط، امضای شما را شناسایی کرده و دسترسی افراد ناشناس به فایل‌های شخصی شما را محدود می‌کند.

چندسالی است که شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه، از سیستم‌های بایومتریک همچون پردازش چهره، پردازش قرنیه و اثر انگشت، جهت احراز هویت افراد استفاده‌ می‌کنند. با این حال، این سیستم‌ها هنوزهم غیرقابل نفوذ نیستند. به همین دلیل، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های زیادی جهت بهبود امنیت این سیستم‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

(همچنین بخوانید: هدف مایکروسافت، کسب‌وکارهای نوپای هندی )

الگوریتم‌های پردازشی مختلفی جهت احراز هویت افراد، بسته به نوع سیستم وجود دارند، ولی در تمامی این روش‌ها، ایراداتی یافت می‌‌شود که درجه امنیت سیستم راکاهش می‌دهند. مثلا، اگر تلفن همراه شما مجهز به رمز عبور مبتنی بر شناسایی چهره شما باشد، کافیست یک عکس باکیفیت از شما مقابل دوربین تلفن همراه قرار گیرد تا قفل صفحه باز شود.

از جمله روش‌هایی که هک کردن آن کار آسانی نیست، استفاده از الگوریتم‌های تشخیص دستخط ویا امضا است. استارت‌آپ‌های زیادی درحال کار روی این الگوریتم‌ها هستند، ولی Signature ادعا می‌کند الگوریتمی را طراحی کرده که به هیچ عنوان قابل هک نیست. برای اثبات این ادعا باید تا ۲۵ روز دیگر صبرکرد تا Signature محصول خود را عرضه عمومی کند.

(همچنین بخوانید: محصول جدید خالق اندروید)

برچسب‌ها: امنبتورود به بازارlaunchاستارت‌آپجهانSignatureبایومتریکآیفون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.