سهم ۱۰ کارآفرین برتر دنیا در پیشرفت فناوری
قسمت دوم ۸.۳

سهم ۱۰ کارآفرین برتر دنیا در پیشرفت فناوری

توسط ثمين موتمن‌فر | ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۹:۰۰ | ۷ دقیقه

۱۰ کارآفرین برتر فناوری و شرکت‌هایی که آنها ایجاد کرده‌اند.

نوپانا: کارآفرینان، بسیاری از ابزارها و وسایلی که امروزه استفاده می‌کنید و دوست دارید را تولید کرده‌اند. کسی که ایده‌ای به ذهنش می‌رسد، باید تلاش برای ساخت آن را آغاز کند. او فرد دیگری را متقاعد می‌کند تا ایده‌اش را باور کند و با پرداخت هزینه‌ها، آن را به واقعیت تبدیل کند. در نهایت با رونمایی از محصول جدید، باید امید داشت که ارزش هزینه و وقت صرف شده را داشته باشد. کارآفرینی، یک تلاش پر زحمت، زمان‌بر و سودمند است.

در این گزارش، شما را با ۱۰ کارآفرین برتر فناوری و شرکت‌هایی که آنها ایجاد کرده‌اند، آشنا می‌کنیم. قسمت دوم:

 

مکس لوچین

مکس لوچین یکی از بنیان‌گذاران سایت یاهو، به عنوان یکی از بنیان‌گذاران پی‌پال شهرت پیدا کرد. از زمان تاسیس پی‌پال، لوچین چندین سرمایه‌گذاری دیگر نیز انجام داد، که یکی از آنها اسلاید است. کار اسلاید به عنوان نرم‌افزاری برای به اشتراک‌گذاری عکس در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد، اما پس از آن به بزرگترین توسعه‌‌دهنده اپلیکیشن‌های شخص‌سوم فیسبوک تبدیل شد.

به گزارش نوپانا، دیگر سرمایه‌گذاری مهم لوچین، یلپ نام دارد که در واقع سایتی برای رتبه‌بندی کسب‌وکارها و بررسی آنها است. به علاوه اچ‌وی‌اف را نیز برای تامین سرمایه مورد نیاز شرکت‌هایی که بر تجزیه و تحلیل داده‌ها تمرکز دارند تاسیس کرده است.

 


رید هافمن

رید هافمن، کارآفرین، سرمایه‌گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است. او در سال ۲۰۰۲ شرکت لینکدین را تاسیس کرد که یک شبکه اجتماعی کسب‌وکار محور است. او کار خود را در سال ۱۹۹۴ و با عنوان مدیر محصول اپل آغاز کرد و بعد از آن در هیئت مدیره پی‌پال با سمت معاون رئیس، انتخاب شد.

هافمن جز اولین سرمایه‌گذاران سوشال‌نت، فیسبوک، زیگنا، دیگ، ویکیا و فلیکر است.

 


نولان باشنل

نولان باشنل، یک مهندس آمریکایی و کارآفرین است که شرکت‌ آتاری را بنیان‌گذاری کرده ‌است و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود.

باشنل با ایجاد بیش از ۲۰ شرکت، که معروف‌ترین آنها آتاری و چاک.ایی.چیز، (یک مرکز سرگرمی خانواده) است، توانسته لقب «یکی از ۵۰ مردی که آمریکا را تغییر داد» را از مجله نیوزویک کسب کند. آخرین شرکت او برین‌راش نام دارد، که هدف آن اضافه کردن فرآیند بازی‌نمایی به آموزش‌ است.

 


نیکلاس زینستروم

نیکلاس زینستروم، کارآفرین سوئدی است که عمدتا برای توسعه اسکایپ و راه‌اندازی کازاا، (برنامه‌ای برای به اشتراک‌گذاری فایل نظیر به نظیر)، شناخته شده است. او با راه‌اندازی جوست، که یک سرویس تلویزیون اینترنتی برای ارائه محتوا به کاربر توسط فناوری‌های نظیر به نظیر است، شهرت بیشتری یافت، اما بیشترین محبوبیت او با خلق سرویس اسکایپ به وجود آمد که تجربه جدیدی از تماس‌های مبتنی بر اینترنت را برای کاربران به ارمغان آورد.

جدیدترین سرمایه‌گذاری زینستروم، اتمیک نام دارد که در واقع یک شرکت سرمایه‌گذاری فناوری است. این شرکت سرمایه‌گذاری‌های متعددی در شرکت‌هایی چون راویا و سوپرسل انجام داده است که بازی‌هایی از جمله انگری‌بردز و کلش‌آف‌کلنز از دستاوردهای این دو شرکت هستند.

 


مارک اندرسون و بن هوروویتس

تیم مارک اندرسون و بن هوروویتس از طریق شرکت مشترکشان، سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده‌اند. اندرسون یک مهندس نرم‌افزار است که بیشتر به دلیل ساخت موزاییک (نرم‌افزار محبوب مرورگر وب) و تاسیس شرکت نت‌اسکیپ شناخته می‌شود. او همراه با هوروویتس شرکت اپس‌ور، ارائه‌دهنده نرم‌افزار‌های مدیریت IT، را تاسیس کرده است.

آن دو قبل از تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری مشترک خود، از سرمایه‌گذاران فعال حوزه فناوری بودند و با اولین سرمایه‌گذاری خود در توییتر شناخته شده بودند. آنها سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در شرکت‌هایی که امروزه می شناسیم، مانند اسکایپ، فیسبوک، توییتر، گروپون، زینگا و غیره انجام داده‌اند. در واقع، به‌سختی می‌توان یک شرکت فناوری مدرن را پیدا کرد که با شرکت اندرسون-هوروویتس درگیر نباشد. این دو کمک شایانی به ساخت صنعت فناوری امروزی می‌کنند.

قسمت اول این مطلب را اینجا بخوانید.

(همچنین در این زمینه بخوانید: ۵ روند فناورانه که کارآفرینان باید پیگیری کنند)

منبع

برچسب‌ها: جهانکارآفرینپیشتازانentrepreneurshiptechnologyفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره ثمين موتمن‌فر

ثمين موتمن‌فر

ثمین موتمن‌فر دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک نوری از دانشگاه تبریز است. او از سال ۱۳۹۱ مشغول روزنامه‌نگاری علمی و نوشتن و ترجمه مطالب علمی، به خصوص در نشریات و ‌وب‌سایت‌های معتبر است.