از اولین اصول موفقیت در کسبوکار، قدرت نیازسنجی و طراحی محصولی بهینه است که مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد و تقویت توانایی «ذهن طراحی» به عملی شدن آن کمک شایانی میکند.
نوپانا: «ذهن طراحی» یک توانایی ذهنی است که با درک نیاز واقعی مشتریان منجر به خلاقیت، طراحی و تولید خدمات و محصولات کاربرپسند و بهینه میشود. این توانایی ذهنی، هم از طریق کار گروهی و هم از طریق بازخورد مشتریان قابل اجرا است و موجب رشد بدون توقف شرکت یا سازمان میشود. پس بسیار مهم است که آن را تقویت کنیم.
شاید شما رقبای بزرگی با ایدههای ناب داشته باشید؛ اما ذهن طراحی در هر شرکتی میتواند منحصربهفرد باشد و نتایج جذابی ایجاد کند. در ادامه نکاتی را عنوان میکنیم که در پرورش این نوع از تفکر در شرکت مفید هستند:
قدمهای کوچک بردارید
انتظار نداشته باشید که تیم کاریتان یکشبه تغییر کند. تغییرات بزرگ در اکثر افراد منجر به عقبنشینی میشود. درعوض برنامهریزی طولانیمدت داشته باشید و تغییرات کوچکی در روند رفتار سازمانتان اعمال کنید.
گروه مکالمات تشکیل دهید
برای بالا بردن روحیه طراحی و خلاقیت در ذهن کارکنان، جلساتی تشکیل دهید و برای یک هدف مشخص نظرسنجی و از نیاز مشتریان صحبت کنید. این یک راه عالی برای بالا بردن مکالمات درون سازمانی و ایدهپردازی جمعی است.
از مشتریان ایده بگیرید
علاوه بر کارکنان شرکت، از مشتریانتان هم درباره آنچه نیاز دارند مشاوره و راهنمایی بخواهید. معمولا مردم از آن چیزی که پیشنهاد میدهند، حمایت و استقبال میکنند.
نتایج همفکری را به مشتری نشان دهید
اگر از مخاطبانتان در مورد ارائه خدمات، تخفیف محصولات و... سوال میپرسید، لازم است که نتیجه نظرسنجی را در عمل به آنها نشان دهید تا تاثیر حضورشان را حس کنند و به مشارکت بیشتر علاقهمند شوند.
(همچنین بخوانید: در سازمان خود، طوفان ذهنی برپا کنید!)