نوشته های مرتبط: صفر تا صد راهاندازی استارتآپ در ايران (قسمت اول)
پنج نکته طلایی در انتخاب اسم
نام استارتآپ اولین چیزی است که مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد و دقت در انتخاب آن ضروری است.
راهکارهای استارتآپی در برابر آتش
در بسیاری از کشورهای جهان سرمایهگذاریهای هدفمند زیادی در استارتآپهای فعال در زمینه مدیریت بحران میشود تا در شرایط بحرانی به کمک آنها آمده و حتی از وقوع حوادث و فجایع بزرگ انسانی و مالی جلوگیری کنند.
فرهنگسازی نیاز رونق استارتآپها
دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی معتقد است، رونق کسبوکارهای نوپای اینترنتی از یکسو نیازمند فرهنگسازی استفاده از وب و اپلیکیشن در کشور است و از سوی دیگر باید در قانونگذاری این بخش، تجدیدنظر صورت گیرد.
استارتآپها عامل پیشرفت اقتصادی
علینقی مشایخی معتقد است،با ایجاد زیستبوم مناسب برای رشد کسبوکارهای نوپا میتوان به رشد اقتصادی مطلوب در کشور دست پیدا کرد.
نقش اینترنت اشیا در صنعت
اینترنت اشیا با کم کردن هزینههای عملیاتی، خدمات و حمایت مناسبتر از مشتری چهره صنایع را تغییر میدهد.
شکوفایی اقتصادی در گرو حمایت از استارتآپها
به اعتقاد مهدی تقوی، حمایت از کسبوکارهای نوپا توسعه اقتصادی را برای کشور بههمراه خواهد داشت.
عدم توجه به نیاز بازار
طبق بررسیها 42 درصد استارتآپها به دلیل عدم توجه به بازار محصول و یا خدمت خود، شکست میخورند.
نیاز به ایجاد درک درست از مفهوم استارتآپ
به اعتقاد مهدی غیبی، قرائتی که از کسب و کار نوپا شده براساس تصویری مخدوش بنا شده است.